BMW E39 528iA van Robin

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Robin » 06 jun 2018, 16:35

Weer een korte update: veren zijn inmiddels binnen. Helaas kwamen we er zojuist achter dat ook de schokdempers en stofhoezen overleden zijn. Als deze vervangen moeten worden, dan gelijk alles maar. Dus totaalplaatje: spiraalveren, schokdempers, stofhoezen, aanslagrubbers en veerpootlagers maar doen. Mis ik hier onderdelen voor de vooras, of is dit het?
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Thijsvdvorst » 06 jun 2018, 17:50

Klinkt allemaal duur en goed, heb je de koppelstangetjes van de stabilsatorstang ook gecheckt/reeds vervangen. Kan soms ook nog wat schelen.

Ben in iedergeval benieuwd naar het eindresultaat.

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Robin » 07 jun 2018, 00:09

Onderdelen zijn besteld, worden begin volgende week geleverd. Totaalplaatje:
2x Monroe spiraalveer
2x Monroe Schokdemper
2x FEBI Bilstein stofhoes
2x FEBI Bilstein aanslagrubber
2x STARK veerpootlager (had FEBI besteld bij Autodoc, hebben ze zelf maar veranderd naar STARK omdat FEBI niet meer op voorraad was :gek:)
Totale kostenplaatje: €269,55.

Moet zeggen dat die XC40 heerlijk reed, maar er toch niets boven m'n E39 gaat. Vanmiddag dus een klein stukje mee gereden naar de kennis met de brug, maar mijn god wat mis ik de auto nu al.

Afgelopen week trouwens ook in een 118i gereden van een collega, was ook best leuk. Zeker de handbak mis ik een beetje inmiddels.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Yor » 08 jun 2018, 08:07

Stark is prima wat dat betreft. Gewoon Febi met een ander naampje.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Bart70 » 08 jun 2018, 13:26

Totaalprijs valt mee, kun je straks weer lang van genieten :duim:

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Robin » 09 jun 2018, 10:55

Bart70 schreef:Totaalprijs valt mee, kun je straks weer lang van genieten :duim:
Zekers, heb het geluk dat een kennis een brug heeft waar we hem op kunnen zetten om alles te vervangen, werkt toch net wat makkelijker.

Heb trouwens ook even naar wat andere partijen gebeld, en daar kwam ik uit op alleen al €200 per schokdemper. Toen voor de grap ook nog even naar de dealer gebeld: €322,- ex. voor één schokdemper, zelfmontage. Die dingen moeten van goud zijn...
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Robin » 18 jun 2018, 22:25

Weer ruim een week verder: het is dan eindelijk zover. Hij rijdt weer al een zonnetje. Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een telefoontje van de kennis die aan de wagen aan het sleutelen was: de spiraalveren waren niet de juiste. Toch raar, want heb bij Autodoc het kenteken ingevuld en deze zouden moeten passen, maar goed. Uiteindelijk maar besloten om bij een garagebedrijf met spoed nieuwe veren te bestellen. Deze kwamen vanmiddag binnen en paste dus gelukkig wel.

Heb er vanavond weer een stuk mee gereden en moet zeggen dat het een wereld van verschil is.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Bart70 » 19 jun 2018, 14:17

Lekker, genieten maar nu :duim:

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2018, 23:02

Het houdt niet op, niet vanzelf... Reed vanmorgen naar m'n werk over de A2, beginnen uit het niets de alarmlichten te knipperen. Zet ze uit, zie ik dat het airbaglampje aangesprongen is. Hopen op de connector in de B-stijl, scheelt weer wat eurootjes :').

Daarnaast heb ik het vermoeden dat de automagische hoogtestelling van de koplampen kapot is. Sinds die spiraalveer klapte staat het licht naar mijn gevoel te dicht op de wagen. Wat eigenlijk weer raar is, gezien de rechter veer klapte, en het armpje voor de hoogtestelling linksvoor bevestigd zit. Als ik een tijdje gereden heb en bijvoorbeeld over een wat hogere drempel rijdt, zie ik dat de koplampen ook bijstellen en heb ik gewoon weer een "normaal" lichtbeeld.

Van het weekend dus maar eens kijken of het armpje nog goed bevestigd zit en of ik de auto uit kan laten lezen vanwege de airbagstoring. Vind het trouwens wel handig om dit in de toekomst zelf te kunnen doen. Heeft iemand tips met betrekking tot goede en niet te dure software? Heb verschillende suggesties gehoord, van Carly tot INPA, maar ben er nog niet helemaal uit. Mede omdat ik binnen het komende jaar, komende twee jaar naar een E61 wil gaan kijken wil ik toch soft- en hardware waar ik een tijdje mee uit de voeten kan. Tips zijn dus welkom.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

lekkerebert
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:31

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door lekkerebert » 21 jun 2018, 01:03

Heel snel gereageerd en zonder erover na te denken: voor weinig meer geld dan dat je nu misschien in de BMW gaat steken, koop je ook een nieuwere auto met minder km's. Een auto met het prestatieniveau dat je gewend bent, vind je momenteel niet. Niet in de 2e hands scene in elk geval.
Wil je deze auto blijven rijden, dan gaat dat geld kosten, geld waarvoor je misschien ook een bijna nieuwe compacte middenklasser rijdt. Stationwagon dan ook nog.



Niet met achterwielaandrijving, maar laat ons realistisch blijven.


Op een dag worden de Alfa Giulia's en Kia Stingers ook betaalbaar.

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Yor » 21 jun 2018, 09:31

VanDrankel schreef:Het houdt niet op, niet vanzelf... Reed vanmorgen naar m'n werk over de A2, beginnen uit het niets de alarmlichten te knipperen. Zet ze uit, zie ik dat het airbaglampje aangesprongen is. Hopen op de connector in de B-stijl, scheelt weer wat eurootjes :').

Daarnaast heb ik het vermoeden dat de automagische hoogtestelling van de koplampen kapot is. Sinds die spiraalveer klapte staat het licht naar mijn gevoel te dicht op de wagen. Wat eigenlijk weer raar is, gezien de rechter veer klapte, en het armpje voor de hoogtestelling linksvoor bevestigd zit. Als ik een tijdje gereden heb en bijvoorbeeld over een wat hogere drempel rijdt, zie ik dat de koplampen ook bijstellen en heb ik gewoon weer een "normaal" lichtbeeld.

Van het weekend dus maar eens kijken of het armpje nog goed bevestigd zit en of ik de auto uit kan laten lezen vanwege de airbagstoring. Vind het trouwens wel handig om dit in de toekomst zelf te kunnen doen. Heeft iemand tips met betrekking tot goede en niet te dure software? Heb verschillende suggesties gehoord, van Carly tot INPA, maar ben er nog niet helemaal uit. Mede omdat ik binnen het komende jaar, komende twee jaar naar een E61 wil gaan kijken wil ik toch soft- en hardware waar ik een tijdje mee uit de voeten kan. Tips zijn dus welkom.


Inpa is echt bijna gratis te krijgen icm met een zelf gekochte laptop kun je alles uitlezen. Totale kosten minder dan 75 euro. Oja, en nog een kabel ;)

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Robin » 21 jun 2018, 12:18

Yor schreef: Inpa is echt bijna gratis te krijgen icm met een zelf gekochte laptop kun je alles uitlezen. Totale kosten minder dan 75 euro. Oja, en nog een kabel ;)
Mooi! Heb nog wel een oude laptop staan die ik er wellicht voor kan gebruiken. Kabeltje regelen en gaan dus als ik het goed begrijp ;).
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Yor » 22 jun 2018, 10:46

Precies.. en wat obscure gegoogle naar Inpa..

Je hebt een Inpa kabel nodig (van ebay bv)

Dit filmpje legt alles uit:


Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2018, 23:28

Ah, shoplifetv. Toffe kerel is dat, heb hem een tijdje gevolgd :).
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: BMW E39 528iA van Robin

Bericht door Robin » 27 jun 2018, 11:10

Weer een korte update.

Inmiddels is de INPA-kabel besteld. Software zit er zelfs al bij :).

Nog twee andere dingetjes die jullie wellicht voorbij hebben zien komen: ruitensproeiertjes op de motorkap werkten niet meer nadat deze vervangen waren en de hoogte van m'n koplampen was te laag na het vervangen van schokdempers en vering.

Probleem van de ruitensproeiertjes bleek bij het pompje te liggen dat toevallig op hetzelfde moment verstopt raakte, en de hoogtestelling van de koplampen is waarschijnlijk gewoon een kwestie van het bijdraaien van de stellingsnokjes achter de koplampen geweest. Dit is inmiddels gebeurd en het lichtbeeld is weer in orde :).
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”