Thijs zijn E39

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Bart70 » 02 mei 2018, 06:29

Welke setjes ?

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 02 mei 2018, 06:36

De standaard wit blauwe en de zwart witte.

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Jeremy » 02 mei 2018, 07:05

Noem me saai, maar ik zou ten alle tijden voor standaard gaan. :)

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 02 mei 2018, 11:17

Nou saai vindt ik het sowieso niet en iemand saai noemen voor een smaak vindt ik ook een beetje apart. Liefhebbers van het standaard logo kan ik ook goed begrijpen ik heb namelijk me halve kamer er mee volhangen. Ik ga het allebei mooi proberen en dan kies ik wat naar mijn smaak het beste voegt, ben ik het zat verander ik het weer. Zo blijf ik lekker bezig.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Bart70 » 02 mei 2018, 12:30

Ik zeg origineel ;-)

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 02 mei 2018, 13:49

Vandaag weer een beetje lekker aan het klieren geweest met folie, Eerst het middenconsole gedemonteerd.

Opzich geen vervelend klusje alleen natuurlijk verborgen schroefjes en priegel stekkertjes.


Nadat alles gedemonteerd was ben ik begonnen met het plakken van de folie en rustig met de rakel zo veel mogelijk bellen te verwijderen.


Hierna heb ik grotendeels van het overtollige folie afgeknipt en met een föhn de folie verwarmd en om de hoeken heen getrokken en weer de luchtbellen verwijderd met de rakel. Toen dit eenmaal een beetje knap zat heb ik het gat voor de pook gedeeltelijk uitgesneden.


Na dit heb ik alle randen verwarmd met de fohn en het folie gladgestreken, ook heb ik langs de randen van de knoppen gesneden en langs de asbak. Daarna het folie verwijderd van het kapje van de asbak en dat beviel me eigenlijk prima om die anders te houden. Hierna alles weer netjes bevestigd in de auto.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 02 mei 2018, 13:57

Nu ik toch de hele tijd bezig was met folie leek het me een goed idee om gewoon door te gaan, om deze reden heb ik mijn achterlicht gedemonteerd als probeersel.

We begonnen met de normale standaard achterlichten eens even door een sopje te halen.


Toen begonnen met het tintfolie over het achterlicht te plaatsen, dit folie bleek een stuk moeilijker te vormen dan het wrapfolie.


Hierna alles zo goed mogelijk glad gestreken en langs de randen afgesneden. Nog eens afnemen met wat water met sop en voilla!


Daarna het achterlicht weer even gemonteerd naast het andere standaard achterlicht om te kijken wat ik vond. Maar ik zag al snel dit is wel echt heel erg donker.


Vanavond ga ik nog even kijken hoeveel licht er nou daadwerkelijk door komt maar ik vermoed dat ik het er zo snel mogelijk weer af haal want dit is echt iets te.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Bart70 » 02 mei 2018, 14:55

Ik zou inderdaad een paar tinten lichter gaan :ja:

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 02 mei 2018, 14:59

vermoed dat ik gewoon smoke led achterlichten of de achterlichten met wit knipperlicht ga nemen. Dit is gewoon iets te enthousiast en niet helemaal naar mijn smaak.

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 05 mei 2018, 19:05

Het was eindelijk zover vanochtend mooi een pakketje in de brievenbus, snel uitgepakt en gekeken of hij compleet was en jahoor. Eindelijk de stuurhoes voor mijn e46 stuur met benodigdheden.

Dus na alle stappen doorgelezen te hebben maar begonnen met de tape aanbrengen aan de hoes, toen de hoes om het stuur gewrikt.


Begonnen met het naaien van de hoes om het stuur, ik merkte al snel dat het lastig was om een lang stuk draad in een keer te doen. Dit kwam doordat er telkens knoopjes ontstonden in de draad. Maar deel voor deel viel het goed te doen.


Na veel gevloek en een paar gaten in mijn been van de naald snapte ik ineens ook waarom veel mensen dit doen met een gemonteerd stuur, maarja het is nou eenmaal de eerste keer dat ik dit doe en ik kan het goed merken ook. Maar het eindresultaat mag er zijn vind ik en het stuur voelt stevig aan, de hoes schuift ook niet om het stuur als je hem probeert te verdraaien.


Binnenkort alleen nog het laatste deel wrappen van het stuur en dan kan alles weer netjes op z'n plek, daarna het stuur monteren in de auto en dan genieten van een heel ander uitzicht.

Nog even over het naaien van de stuurhoes, ik denk dat iedereen opzich dit klusje zou kunnen klaren. Het vergt alleen het nodige geduld.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 06 mei 2018, 07:17

Ziet er allemaal weer netjes uit Thijs, vooral dat stuur ziet er erg goed uit.

Nog even een reactie op je vraag over de embleempjes: zou zelf voor origineel gaan. Vind dat zwarte er vaak maar goedkoop uitzien.

Achterlichten zou ik idd een paar tintjes lichter nemen. Middenconsole vind ik er erg tof uit zien!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 06 mei 2018, 09:53

VanDrankel schreef:Ziet er allemaal weer netjes uit Thijs, vooral dat stuur ziet er erg goed uit.

Nog even een reactie op je vraag over de embleempjes: zou zelf voor origineel gaan. Vind dat zwarte er vaak maar goedkoop uitzien.

Achterlichten zou ik idd een paar tintjes lichter nemen. Middenconsole vind ik er erg tof uit zien!

Dank je wel! Ja heb de folie weer van de achterlichten verwijderd want het was gewoon echt te, de emblemen heb ik voor nu mooi laten liggen bij alle onderdelen. Wie weet verzin ik er nog wat leuks mee en anders als reserve voor als de huidige emblemen helemaal verweerd zijn.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Bart70 » 06 mei 2018, 16:59

Netjes gedaan !

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Robin » 07 mei 2018, 15:04

Waar heb je de hoes voor het stuur besteld als ik vragen mag?
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Thijsvdvorst
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 mar 2018, 18:55

Re: Thijs zijn E39

Bericht door Thijsvdvorst » 07 mei 2018, 18:36

VanDrankel schreef:Waar heb je de hoes voor het stuur besteld als ik vragen mag?
Om eerlijk te zijn, heel gemakkelijk van Ali-express. Gewoon goed producten vergeleken en reviews en resultaten van andere mensen bekeken. Daar kan je een setje kopen met instructies hoe je het moet doen en daar ook de benodigde spullen voor.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”