Inmiddels heb ik samen met iemand de stoute schoenen aangetrokken om mijn probleem met de koude start op te lossen. Na diverse diagnoses en eliminatie bleven slechte klepstoters over als enige logische oorzaak van de problemen.
Dus: Spullen besteld, en een toolset om alles netjes voor elkaar te kunnen krijgen.
Dit is de set waarmee ik aan de gang ben gegaan:
http://www.hodekkers.nl/index.php?actio ... 53&lang=NL
De nokkenassen zijn er inmiddels uit geweest en de klepstoters zijn vervangen. Natuurlijk gelijk de VANOS seals vervangen als de boel toch open ligt

Nu zijn we op het punt dat de vanos terug moet en moet uiteraard worden gejusteerd. Nu spreken de diverse bronnen op internet, haynes en de bmw manual elkaar tegen. Ik heb de tool om perslucht te zetten op de actuatoren om de boel te justeren. Sommige manuals slaan een heel stuk over, of spreken ineens van een andere tool! (11 6 150 die ik niet heb!!

Ik heb nu dus de nokkenassen weer in positie, en zoek tips om de nokkenaswielen, ketting en vanos weer te monteren

iemand ervaring met dit klusje die een beetje licht op de zaak kan schijnen?
Alle tips zijn zeer welkom!