Zoals in mijn draadje over de aankoop en opknap van mijn 530d e39 heb ik nogal problemen met mijn standkachel .
Ik heb het is gefilmd voor het geluid http://youtu.be/SJPkUDQvcQ8
Deze lijd duidelijk een eigen leven . Dit was na het parkeren van de auto bij thuiskomt . Ik heb al een nieuwe waterpomp op de webasto gezet , een nieuwe ntc sensor gesoldeerd op de printplaat , helaas heeft die het daarna maar even gedaan . En ook niet zoals het zou moeten werken .. Mijn twijfels zijn of dat er ergens in de auto een probleem kan zitten of dit echt het printplaatje op de kachel zelf is ..
Webasto problemen
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: Webasto problemen
Ik ben inmiddels maar op zoek naar een andere kachelunit.
Nou zie ik , als ik het BMW onderdeel nummer bekijk 64128387111 toch verschillende kachels .
De 1 heeft bijvoorbeeld de waterpomp niet op de kachel zelf zitten. En de andere geeft op het andere type plaatje aan bouwjaren 99,2000,2001 ipv 2003,2004,2005 ( zoals die van mij)
Mijn vraag is dus : hoe vrij ben ik met mijn keuze ? Kan ik bijvoorbeeld een unit nemen uit een e39 diesel die de waterpomp niet erop heeft zitten en dan mijn waterpomp erop schoeven ? Of is dan de hele aansturing anders ?
Of kan ik gewoon een willekeurige diesel unit nemen
Uit de e39 met het zelfde of zelfs meer vermogen ?
Of de unit uit de x5 met de m57 diesel motor ? Zou denk
Ik toch ook goed moeten gaan ?
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven zodat ik goed op zoek kan
Nou zie ik , als ik het BMW onderdeel nummer bekijk 64128387111 toch verschillende kachels .
De 1 heeft bijvoorbeeld de waterpomp niet op de kachel zelf zitten. En de andere geeft op het andere type plaatje aan bouwjaren 99,2000,2001 ipv 2003,2004,2005 ( zoals die van mij)
Mijn vraag is dus : hoe vrij ben ik met mijn keuze ? Kan ik bijvoorbeeld een unit nemen uit een e39 diesel die de waterpomp niet erop heeft zitten en dan mijn waterpomp erop schoeven ? Of is dan de hele aansturing anders ?
Of kan ik gewoon een willekeurige diesel unit nemen
Uit de e39 met het zelfde of zelfs meer vermogen ?
Of de unit uit de x5 met de m57 diesel motor ? Zou denk
Ik toch ook goed moeten gaan ?
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven zodat ik goed op zoek kan

Re: Webasto problemen
Het beste is om mbv de laatste 7letters en cijfers het juiste oem nummer te vinden. Aan de hand van dat nummer kun je het juiste onderdeel voor jouw auto van het juiste bouwjaar vinden. Anders blijft het toch gokken en krijg je mogelijk het verkeerde onderdeel in handen.
Groet, Jos
Groet, Jos
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: Webasto problemen
ik denk dat het eindelijk voor elkaar is..
Ik heb de gok genomen en de kachel gekocht welke volgens nummer voor de e53 X5 bestemd is ..
deze unit is echt zo goed als nieuw.! en zo ziet alles er ook uit..
Ik zat echter alleen met 3 dingen :
Er zit geen waterpomp op.. en die heb ik wel op de kachel geschoeft zitten..
Er zit een verlengt uitlaatpijpje op.. waardoor mijn beugel met uitlaat dus niet past.
zal de aansturing het zelfde zijn ??
Toch de gok genomen en het volgende gedaan :
Ik heb de nieuwe kachel compleet uit elkaar gehaald en alles is rustig bekeken. Alles was zo goed als nieuw dus daar hoefde ik verder geen aandacht aan te besteden. Toen heb ik mijn eigen kachel uit elkaar gehaald om het middengedeelte van de kachel uit te wisselen. Bij mij is het uitlaatje namelijk vlak, zodat er een beugel op kan die zelf een pijpje heeft. Hier komt dan weer het flexibel stuk op onder de auto.
Toen heb ik mijn waterpompje eraf gehaald en op de nieuwe gezet. De stekkeraansluiting op de printplaat was gewoon aanwezig.. ik hoopte dus dat deze de waterpomp ook aan zou sturen en met resultaat. De bevestiging voor de waterpomp zit ook gewoon op de nieuwe unit.
Hierbij wat fotos (voorbeeld)
De vervangende unit in beeld. Met pijpje en zonder waterpomp.

Hier zie je hoe de onderkant van mijn kachel eruit ziet. Gewoon vlak aan de onderkant. Hier komt de beugel uit de volgende foto tegen aan.


De eerste testen brachten mij een glimlach.. Dus ik hoop dat ik maandag ook een warme auto heb met instappen.. Voor alsnog lijkt de kachel te doen wat hem opgedragen word
Ik heb de gok genomen en de kachel gekocht welke volgens nummer voor de e53 X5 bestemd is ..
deze unit is echt zo goed als nieuw.! en zo ziet alles er ook uit..
Ik zat echter alleen met 3 dingen :
Er zit geen waterpomp op.. en die heb ik wel op de kachel geschoeft zitten..
Er zit een verlengt uitlaatpijpje op.. waardoor mijn beugel met uitlaat dus niet past.
zal de aansturing het zelfde zijn ??
Toch de gok genomen en het volgende gedaan :
Ik heb de nieuwe kachel compleet uit elkaar gehaald en alles is rustig bekeken. Alles was zo goed als nieuw dus daar hoefde ik verder geen aandacht aan te besteden. Toen heb ik mijn eigen kachel uit elkaar gehaald om het middengedeelte van de kachel uit te wisselen. Bij mij is het uitlaatje namelijk vlak, zodat er een beugel op kan die zelf een pijpje heeft. Hier komt dan weer het flexibel stuk op onder de auto.
Toen heb ik mijn waterpompje eraf gehaald en op de nieuwe gezet. De stekkeraansluiting op de printplaat was gewoon aanwezig.. ik hoopte dus dat deze de waterpomp ook aan zou sturen en met resultaat. De bevestiging voor de waterpomp zit ook gewoon op de nieuwe unit.
Hierbij wat fotos (voorbeeld)
De vervangende unit in beeld. Met pijpje en zonder waterpomp.

Hier zie je hoe de onderkant van mijn kachel eruit ziet. Gewoon vlak aan de onderkant. Hier komt de beugel uit de volgende foto tegen aan.


De eerste testen brachten mij een glimlach.. Dus ik hoop dat ik maandag ook een warme auto heb met instappen.. Voor alsnog lijkt de kachel te doen wat hem opgedragen word

- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: Webasto problemen
Daar zijm we weer ...
De kachel zelf brand inderdaad perfect ..
Als ik op het beeldscherm van de Navi direktmode aanvink werkt
Alles perfect .. Echter wanneer ik een tijd in stel gaat de kachel gewoon aan en ontsteekt ook
Alleen gaat de aanjager binnen 9 van de 10 keer niet aan.. Wel hoor je dat er iets gebeurt achter het
Dashboard en dus wel wil ...
Airco ventilator standen alles werkt verder perfect...
Iemand een idee ?
De kachel zelf brand inderdaad perfect ..
Als ik op het beeldscherm van de Navi direktmode aanvink werkt
Alles perfect .. Echter wanneer ik een tijd in stel gaat de kachel gewoon aan en ontsteekt ook
Alleen gaat de aanjager binnen 9 van de 10 keer niet aan.. Wel hoor je dat er iets gebeurt achter het
Dashboard en dus wel wil ...
Airco ventilator standen alles werkt verder perfect...
Iemand een idee ?