Batterij

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Timothy
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2021, 14:15

Batterij

Bericht door Timothy » 03 nov 2022, 18:35

Een paar dagen geleden start probleem, geen meldingen van lading NOK, spanning batterij = 12,10 V op 1000 t/min spanning 14,10 V
alle riemen zijn vervangen in mei 2022, batterij vervangen in 2020.
Bij meting van lekstroom is deze veel te hoog nl 36,8 V. CD speler is uitgeschakeld.
Wat kan ik nog uitschakelen bv met veiligheden één voor één uit pluggen maar waar beginnen ??
Afbeelding

ehombie
Berichten: 1455
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Batterij

Bericht door ehombie » 03 nov 2022, 22:27

50mA (0,05A) of lager is een goede algemene streefwaarde.
jij zit op 37,1mA...dus oke...obv deze info.

probeel ergens anders?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Timothy
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2021, 14:15

Re: Batterij

Bericht door Timothy » 17 nov 2022, 22:51

Ben naar BMW garage geweest en wagen laten uitlezen, op advies is het alarm afgekoppeld, doch het verlies is niet weg,
is nog steeds 18,2mA, volgens technieker mag maar max 0,2 mA en inderdaad batt. blijft verder langzaam ontladen

Afbeelding

ehombie
Berichten: 1455
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Batterij

Bericht door ehombie » 18 nov 2022, 16:53

Je ziet van die "mooie" repeterende spikes .... lijkt mij dat er een van je modules niet in slaap wilt.
Welke het is...geen idee...evt vriendje google of je hits krijgt met enkele " frequente getipte modules"

Jammer dat hij of zij niet gelijk enkele zekeringen of modules (die makkelijk toegankelijk zijn) hadden kunnen trekken met die scoop eraan. Dat maakt het eenduidiger als jij met een multimeter loopt te werken.

Wat men aanhoudt als minimaal....obv jouw eenheden kom ik niet helemaal uit. :gek: (zogezegd <50mA is een mooie streefwaarde)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Timothy
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2021, 14:15

Re: Batterij

Bericht door Timothy » 19 nov 2022, 18:20

Ik moet noodgewongen terug naar de garage, wagen start nog zonder problemen na 1/2 dag stilstand, bij aansluiten lader op schildpad stand 5 Amp laadstroom, na 1/2 uur brand het gele lampje van geladen batt. Af en toe start de lader even voor enkel min.
dus er is te veel ontlading; batt negeken met meettoestel onbelast naald in het groen, bellasting ingeschakeld en nog steeds groen
dus denk ik dat de 2 jaar oude batt OK is; ga zeker de tip van de modules melden en vragen voor verder onderzoek.
Als ik nog wat kan rekenen zou die batt. van 100 Amp/uur met een ontlaatstroom van 0,2 mA 480 uur in theoretisch moeten werken
niet meer starten natuurlijk, daar na 1/2 dag de startmotor al minder kracht heeft, ik hoor dat aan het geluid.
Ga eens zoek in de streek naar specialisten in die materie, wagen heeft nog maar 108000 km gereden
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”