Pixeluitval dashboard

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
kris528i

Pixeluitval dashboard

Bericht door kris528i » 04 mar 2010, 12:15

Voor diegene die er last van heeft: Op internet staan verschillende manieren om pixeluitval te verhelpen. Pas hier mee op: Er word een manier beschreven die werkt met behulp van contactspray; NIET DOEN! Dit vreet op de lange duur je hele display weg. Er is ook een manier te vinden die eigenlijk niets anders inhoud dan het rubberstripje dat de contactjes aanduwt andersom te plaatsen. Dit heb ik geprobeerd en verrekt, HET WERKT. En dat al bijna een jaar jang zonder problemen. Dus als je het zelf aandurft (wel een behoorlijk klusje hoor, niet doen als je het niet aandurft!) dan is hier de link.

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/543597

groeten,

Kris

Spasta
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jun 2009, 16:10

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door Spasta » 05 mar 2010, 13:40

Zou dit op dezelfde manier werken als het MID display van de cd radio?

kris528i

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door kris528i » 05 mar 2010, 23:10

Ehm, zo ongeveer maar dan wel iets moeilijker. Als je het in de radio doet dan moet je de kabelband losmaken. En dat is bij mij helemaal verkeerd gegaan. Ik kan nu nog net ontcijferen wat er staat tewijl ik voor de tijd maar een paar pixels miste :( Maar kijk zelf maar even, hier is de link:

http://bimmerboard.com/forums/posts/504260

greetzz,

Kris

iblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jan 2008, 19:57

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door iblauw » 22 mar 2010, 09:59

Ik heb de mijne laten repareren door M8-Enzo. Is nu alweer ruim 2 jaar geleden. Hij is niet erg duur en geeft garantie. Ik ben gewoon naar hem toe gereden vlakbij Dortmund. Hij heeft me even de stad in gebracht en een paar uur later weer opgehaald. Alles keurig geregeld.

Zie hier: http://www.rentier.nl/index.php?option= ... 11&lang=nl

justin.vader
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2010, 00:05

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door justin.vader » 13 mei 2010, 00:55

Ik wou dat ik het aandurfde..mijn hemel..dat is wel chirurgen werk ..Maar mijn pixels zijn dus ook behoorlijk ontstemd..en dat stoort me dan toch ook wel weer..moeilijk@

smiegt
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 mei 2010, 15:29

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door smiegt » 20 mei 2010, 12:30

Ik heb deze handleiding gebruikt om mijn eigen pixel uitval te fixen.

Ik heb wel een tip/opmerking voor iemand die het wilt proberen.

Ze geven in de handleiding aan dat je een T10 torque nodig hebt voor de schroefjes die je vind na het boren van de gaatjes, dit is echter bij de meeste E39 modellen een T8!

Verder moet je goed opletten dat je op den duur het zwarte metale kapje dat om het echte display geklikt zit om dit op zijn plek te houden los moet maken. Als je dit losmaakt komen daar ook 2 kleine blauwe rubbertjes uit. Doe ze terug want anders is je werk na 1 ritje voor niks geweest!

Verder is de guide echt top, en werkt het perfect!

AlexJ

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door AlexJ » 06 aug 2010, 19:19

Weet iemand ook vanaf welke modellen er last van hebben? Ik heb een E39 van voor 2001, en ik heb er *gelukkig* geen last van. Heb al wel diverse modellen gezien die er in minder of meerdere mate last van hadden, maar ik kon er niet echt een peil op trekken welke modelserie dit was.

Gr. Alex

Hendrix
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2010, 11:45

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door Hendrix » 07 sep 2010, 10:34

Goeie tip! Past mij helemaal, zelf fixen....

Jurjene39
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2010, 21:30

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door Jurjene39 » 24 okt 2010, 22:00

Hallo, ik ben hier nieuw.
Ik ben in het bezit van een E39 en deze had ook pixel uitval.
Ik heb ondertussen al zeer veel ervaring met deze pixel uitval. Er zijn veel lapmiddelen, zoals druk strips aanbrengen, of knoeien met contactspray. Dit alles werkt maar tijdelijk en is bovendien zeer risico-vol werk. Het is net als met kiespijn, een pijnstiller werkt maar tijdelijk. Ik heb mijn unit ruim 10 keer opengehad voordat ik DE oplossing had. Uiteindelijk de rotte kies eruit en een nieuwe erin! En alles werkt weer 100%.
Maar om even terug te komen op de laatstgestelde vraag: Het gaat hier om een teller-unit die voorkomt in de 7 serie E38, 5 serie E39 en in de X5 E53. Deze zijn allemaal hetzelfde. (uitgezonderd de "tacho laag".) Deze units gaan er vroeg of laat ALLEMAAL last van krijgen. Het betreft dus de teller-unit "tacho hoog", dwz uitgebreid en is te herkennen aan de grote tekstdisplay onderaan en de 2 drukknoppen in het glas.

Groetjes Jurjen

Spasta
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jun 2009, 16:10

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door Spasta » 25 okt 2010, 13:03

En wat is volgens u dan de "rotte kies"?

sjaak540i
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 nov 2010, 00:26
Locatie: sint maartensdijk

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door sjaak540i » 07 dec 2010, 08:10

Dat gaat hij natuurlijk niet vertellen :>

BMWOverlord

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door BMWOverlord » 18 dec 2010, 16:52

Het zouwel fijn zijn als het verteld wordt anders is het geen DIY verhaal maar een DIH(im) verhaal (| (|
Het zal allengs met de rubber contactstrip te maken hebben, als deze goed schonngemaakt wordt zal het probleem een lange tijd wegblijven.
Het is trouwens een probleem dat niet alleen bij de auto voorkomt maar bijvoorbeeld ook in afstndbedieningen en oude rekenmachines met LCD scherm vaak een probleem opleverde. Het rubber dat geleidend is en zorgt voor contact tussen twee koperbanen op de printplaat, corrodeert heel langzaam, hierdoor zal op een gegeven moment de contacteigenschappen afnemen waardoor uitval zal plaatsvinden van het kanaal of functie die het rubber overbrugt.
Het goed schoonmaken van het geheel lost eigenlijk altijd het probleem op. Zowel bij de afstandbediening als bij de pixel strip.

Adrianus1
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jan 2011, 23:27

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door Adrianus1 » 05 feb 2011, 21:45

Jurjene39 schreef:Hallo, ik ben hier nieuw.
Ik ben in het bezit van een E39 en deze had ook pixel uitval.
Ik heb ondertussen al zeer veel ervaring met deze pixel uitval. Er zijn veel lapmiddelen, zoals druk strips aanbrengen, of knoeien met contactspray. Dit alles werkt maar tijdelijk en is bovendien zeer risico-vol werk. Het is net als met kiespijn, een pijnstiller werkt maar tijdelijk. Ik heb mijn unit ruim 10 keer opengehad voordat ik DE oplossing had. Uiteindelijk de rotte kies eruit en een nieuwe erin! En alles werkt weer 100%.
Maar om even terug te komen op de laatstgestelde vraag: Het gaat hier om een teller-unit die voorkomt in de 7 serie E38, 5 serie E39 en in de X5 E53. Deze zijn allemaal hetzelfde. (uitgezonderd de "tacho laag".) Deze units gaan er vroeg of laat ALLEMAAL last van krijgen. Het betreft dus de teller-unit "tacho hoog", dwz uitgebreid en is te herkennen aan de grote tekstdisplay onderaan en de 2 drukknoppen in het glas.

Groetjes Jurjen
Ik heb Jurjen bezig gezien.
Geloof me, ik ben niet onhandig, maar zoals hij dit aanpakt is voor mij een super oplossing geweest!!

Groet,

Ad

el chiko
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2011, 10:01

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door el chiko » 14 mar 2011, 10:10

of je gaat naar http://www.verotronics.nl/wat.htm afspraak maken. aankomen en een uurtje later wegrijden ;) . € 150 exl BTW € 178.5 inclusief.

Het is geen garage maar ze repareren elektronica en halen de cockpit er zelf uit. ook ABS module voor een kleine € 100 excl.

Gebruikersavatar
dvdb
Berichten: 633
Lid geworden op: 12 feb 2011, 15:45
Locatie: Eersel

Re: Pixeluitval dashboard

Bericht door dvdb » 20 apr 2011, 11:28

Nou heb het zelf ook gedaan het werkt idd. tot gisteren dat hij in 26,5 graden stond toen was niet meer te lezen :nee: (s' avond's wel weer maar ja)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) DIY: Do It Yourself”