Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets moderns?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
easyit
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2016, 21:38

Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets moderns?

Bericht door easyit » 17 sep 2017, 20:18

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met dit systeem?

http://www.inbouwnavigatie.com/bmw-navi ... roid-511--

Of tips voor iets anders? ik wil mijn iPhone6 aan kunnen sluiten; bellen (bluetooth) en muziek streamen (Spotify) en op kunnen laden.

Maarten

jomeo
Berichten: 1089
Lid geworden op: 31 dec 2007, 19:01

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door jomeo » 17 sep 2017, 20:26

als het past in jou auto is het zeker een goede en goedkope oplossing dan de originele wat vaak erg duur is.
hetzelfde probleem heb ik ook, maar helaas dit soort systemen niet in mijn auto.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat

easyit
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2016, 21:38

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door easyit » 18 sep 2017, 19:31

Jomeo,

Dank voor je bericht. Je hebt het over origineel, bestaat er iets origineels met gewenste functionaliteit? Via Google kom ik het nl niet tegen.

Maarten

Rolf Norge
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2017, 11:49

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Rolf Norge » 27 okt 2017, 07:03

Hoi,

Zit met hetzelfde probleem.
De breedbeeld headunit die er nu inzit is hopeloos verouderd, cassette! speler achter het scherm en een cd wisselaar en navi unit in de achterbak en inderdaad een voorverwarmer die je aanstuurt via de head unit.
Die voorverwarmer heb ik niet nodig, zal in de winter in principe niet met de auto rijden.
Ben nog helemaal vers in het BMW wereld, dus wat wel en niet kan, ook origineel, geen idee.
Zijn de originele headunits 1:1 te verwisselen met een nieuwere versie?

Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Peerke007 » 27 okt 2017, 11:17

Niet 1 op 1 uit te wisselen. Een BMW 16:9 unit uitwisselen kan wel, maar daarvoor moet je wel een kabel vanaf je kofferbak naar het dashboard aanleggen.

Zie ook: viewtopic.php?f=107&t=49150&p=617208#p617208

Gebruikersavatar
Patrickk
Berichten: 1871
Lid geworden op: 19 dec 2009, 04:21
Locatie: Vaart op de rijn heen en weer

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Patrickk » 27 okt 2017, 11:19

Ik heb zelf een tom tom versie op mijn tel gezet, nieuwste kaarten, files, flitsers enz. Kan de orignele look in de wagen blijven.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33


Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door ehombie » 27 okt 2017, 11:43

Zag laatst dit bij een E46...

viewtopic.php?f=37&t=54930&p=658071&hil ... 46#p658071

Ik vind het wel netjes uitzien bij bovenstaande link...even de manuals en inbouwhandleiding bekijken wat de features zijn.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Kempenaartje
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2017, 13:43

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Kempenaartje » 14 nov 2017, 18:27

Peerke007 schreef:Niet 1 op 1 uit te wisselen. Een BMW 16:9 unit uitwisselen kan wel, maar daarvoor moet je wel een kabel vanaf je kofferbak naar het dashboard aanleggen.

Zie ook: viewtopic.php?f=107&t=49150&p=617208#p617208
Hoe komt het dat de foto's bij deze link niet zichtbaar zijn?

Ook hier dilemma: verouderd scherm 4:3 en mk2 navigatie achterin met cd-wisselaar.

Wens: snelle navigatie - handsfree kunnen bellen (Bluetooth?) - streamen muziek of opslag - mogelijkheid flitsmeister?Maar..... wel nog gebruikmakend met stuurbediening.
Ik heb begrepen dat er een (gps)kabel vanuit de unit naar achteren gaat ivm aansluiting bij module.
Maar kan dit met een verdere eenvoudige plug en play en welk toestel adviseer je en waarom?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar deze geeft geen duidelijkheid. Sterker nog, de zoekfunctie is gedateerd :(

Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Peerke007 » 14 nov 2017, 20:19

Of Dennis heeft de foto's weggehaald van de site waar naar verwezen wordt, of hij heeft ze op een site gezet die het doorlinken niet (meer) ondersteund (zoals b.v. Photobucket, daar moet je voortaan betalen als je wilt dat je de foto's via een link op een andere website te zien zijn).

Zelf heb ik een mk4 unit gekocht op ebay en afgezien van een moderne. Dus van een goed advies kan ik je niet voorzien.

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Robin » 15 nov 2017, 09:18

Heb zelf een Eonon headunit in m'n E39 zitten. Werkt goed, streaming via Bluetooth werkt goed, navigatie werkt en ook Flitsmeister is te installeren omdat 't Android is.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Kempenaartje
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2017, 13:43

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Kempenaartje » 15 nov 2017, 18:28

Peerke007 schreef:Of Dennis heeft de foto's weggehaald van de site waar naar verwezen wordt, of hij heeft ze op een site gezet die het doorlinken niet (meer) ondersteund (zoals b.v. Photobucket, daar moet je voortaan betalen als je wilt dat je de foto's via een link op een andere website te zien zijn).

Zelf heb ik een mk4 unit gekocht op ebay en afgezien van een moderne. Dus van een goed advies kan ik je niet voorzien.
Dank je. Jammer met dat fotogedoe.
Zelf denk ik dat met iets meer investering een unit met Android meer mogelijkheden biedt. Al om al bieden de e39'ers gezien de leeftijden, veel luxe en comfort ;)
VanDrankel schreef:Heb zelf een Eonon headunit in m'n E39 zitten. Werkt goed, streaming via Bluetooth werkt goed, navigatie werkt en ook Flitsmeister is te installeren omdat 't Android is.
Dank je. Werkt dit met de stuurbediening en handsfree bellen?

Kempenaartje
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2017, 13:43

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Kempenaartje » 15 nov 2017, 18:32

VanDrankel schreef:Heb zelf een Eonon headunit in m'n E39 zitten. Werkt goed, streaming via Bluetooth werkt goed, navigatie werkt en ook Flitsmeister is te installeren omdat 't Android is.
Was te vlug met antwoorden en heb hem gevonden. Ziet er gelikt uit en niet een van de duurste :)

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Robin » 15 nov 2017, 19:31

Kempenaartje schreef: Was te vlug met antwoorden en heb hem gevonden. Ziet er gelikt uit en niet een van de duurste :)
Klopt! Heb zelf de Android 6.0 variant, volgensmij de GA6202. Moet zeggen dat 'ie af en toe een klein beetje hapert, maar na een keer op de ingebouwde 'speed-functie' (alle overbodige achtergrondprocessen worden er dan uitgegooid) gedrukt te hebben werkt 'ie weer lekker soepel.

Een vriend van me heeft het huidige model (Android 7.1) en die schijnt al een stuk sneller te zijn.

Advies: koop de unit rechtsreeks op Eonon.com en niet via een shady reseller op bijvoorbeeld eBay. Hier zijn ook altijd de meest recente modellen te vinden.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Kempenaartje
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2017, 13:43

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Kempenaartje » 16 nov 2017, 15:13

VanDrankel schreef:
Kempenaartje schreef: Was te vlug met antwoorden en heb hem gevonden. Ziet er gelikt uit en niet een van de duurste :)
Klopt! Heb zelf de Android 6.0 variant, volgensmij de GA6202. Moet zeggen dat 'ie af en toe een klein beetje hapert, maar na een keer op de ingebouwde 'speed-functie' (alle overbodige achtergrondprocessen worden er dan uitgegooid) gedrukt te hebben werkt 'ie weer lekker soepel.

Een vriend van me heeft het huidige model (Android 7.1) en die schijnt al een stuk sneller te zijn.

Advies: koop de unit rechtsreeks op Eonon.com en niet via een shady reseller op bijvoorbeeld eBay. Hier zijn ook altijd de meest recente modellen te vinden.
Bedankt voor het advies. Sinterklaas is in aantocht :)

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Ervaring met vervangen navigatiesysteem door iets modern

Bericht door Robin » 21 dec 2017, 17:49

Even een kleine kanttekening bij bovenstaande advies van mij: m'n Eonon is er zaterdagochtend (waarschijnlijk) mee opgehouden. Gelijk mailcontact gehad met Eonon en zij waren mij goed van dienst tot ik vanmorgen te horen kreeg dat ik 80% van het aankoopbedrag terug kreeg voor de aanschaf van een nieuwe unit. Gelijk terug gemaild dat dit niet volgens de Europese wetgeving (product is verzonden en verkocht vanuit een UK warehouse) is en dat ik gewoon een vervangend gelijkwaardig product hoor te krijgen.

Ik ben nog in afwachting van reactie maar ik verwacht dat dit niet zo'n probleem zal zijn. Zeker gezien Chinezen liever een goede recensie dan een hoop gezeik hebben.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”