DVN-E39

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
nassje
Berichten: 999
Lid geworden op: 09 mar 2010, 08:29
Locatie: Pijnacker

Re: DVN-E39

Bericht door nassje » 18 jan 2011, 08:29

Titus,

Volgens mij is deze hetzelfde als die van Engeland.
Zie link.

http://link.marktplaats.nl/413894389
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 18 jan 2011, 21:22

nassje schreef:Titus,

Volgens mij is deze hetzelfde als die van Engeland.
Zie link.

http://link.marktplaats.nl/413894389

Hallo Nassje,

Het lijkt wel een zoek de verschillen competitie maar hier is de oplossing:
Het type uit engeland heeft een 'knik' in het frontje net onder de 2 bovenste knoppen.
Dat heeft de Hualingan (DVN E46) niet.
(Alles onder voorbehoud van eventuele facelift updates/oudere foto's)
Verder jammer dat er geen foto van Rubberburner bij zit van het menu van de radio, dan hadden we de engelse versie meteen kunnen uitsluiten ;)
Ik had graag wat foto's erbij geplakt maar wil niet lukken, waar zit dat knopje :? (of welke?)

Mijn keuze is ondertussen gemaakt. De DVN E39 is voor mij de winnaar omdat hij het beste bij het interieur past.
En natuurlijk ook omdat dit merk lijkt al een tijdje op de markt te koop is en er zijn hier en daar al verbeteringen aan aangebracht.
Volgens de laatse update op deze site http://www.dynavinonline.nl/ neemt het apparaat nu ook de
boordcomputer functies over :amen: , maar is niet duidelijk vermeld of het alleen uitlezen en of ook bedienen is.

Nu ik net op die site kijk zie ik dat de E46 nu ook een knik in het frontje heeft gekregen 8P maar de knoppen zijn wel duidelijk weer anders. Blijkt dat er toch nog aardig wat verschillende (oudere) types rondzwerven (|

In ieder geval ga ik volgende week een spelend (demo) model bekijken en zal daarna de knoop doorhakken.
Topic voor mij dus nog niet gesloten! Mits er nog andere alternatieven zijn hoor ik dat ook graag :)

Heb ooit ook gekeken voor een car pc, wat dit eigenlijk al is maar dan zonder alle extra moeite van aanpassen/ombouwen enz.
Dat is afgevallen omdat ik nu helaas geen tijd over heb om zo'n project op te starten.

groet,
Titus

Gebruikersavatar
RubberBurner
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jan 2011, 19:02
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: DVN-E39

Bericht door RubberBurner » 18 jan 2011, 22:03

Ik heb ook wel wat schermfoto's hoor :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 18 jan 2011, 22:24

Hahahaha.....
schiet mij maar lek... 8P
Dat is of de oudere software of het type uit engeland, ik weet het ook niet meer (| .
Maakt ook eigenlijk niet meer uit ;) , volgende week zie ik de DVN E39 in levende lijve, met bmw-oranje verlichting/menu.

Maar waar/hoe voeg je nu de foto's toe?
en ik kop 'm zelf even in: :stupid:

laters,
mrT. 8)

Gebruikersavatar
nassje
Berichten: 999
Lid geworden op: 09 mar 2010, 08:29
Locatie: Pijnacker

Re: DVN-E39

Bericht door nassje » 19 jan 2011, 07:23

Hahahaha... (|
Ik zou het ook niet meer weten, maar zoals je zegt het beste is om gewoon te testen en qua design ook kijken wat je mooier vind passen in je auto..
Naar de prijs hoef je niet echt te kijken het schilt maar een paar tientjes..

En een foto voeg je toe door bij de foto met je linkermuisknop - eigenschappen - adres (url) kopieren - deze plakken met de code Afbeelding

Voorbeeldje
Afbeelding

Laat het maar even weten als je het getest hebt :duim:

Ik zag trouwens nergens een foto van de DVN die gemonteerd was/is in een E39..
Na wat speurwerk hierbij een foto.. en eerlijk.. ik vind het niet mooi... :X

Afbeelding

Gr. Nafies (nick is Nassje)
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 21 jan 2011, 12:22

Hi Nick,

Inderdaad op die foto ziet het er niet echt mooi uit, maar hij hoort ook in een E53 ipv. een E39.
Vandaag heb ik een exemplaar werkend gezien. Ziet er goed uit, niets bijzonders, gewoon netjes.
Helaas past een E46 niet in de X5 dus zou ik moeten kiezen voor de E39 die een net iets kleiner schermpje heeft.
Kreeg ook te horen dat de zaak in Eindhoven/Hardenberg schijnbaar met immitatie dynavin loopt te rommelen.
Kan dat immitatie van chinees produkt? hoe ver kan je gaan :?
Heb het van horen zeggen kan dit niet toetsten maar heb wel reviews over deze zaak gelezen en die waren niet positief.
Maar waar rook is schijnt ergens vuur te zijn? ;)
Omdat ik samen met iemand anders was die voor een mercedes model kwam kijken kregen we ook nog korting.
Beide radio's hebben dezelfde menu structuur = nieuwste software = standaard voor alle modellen.
Omdat mijn medekoper snel wilde schakelen hebben we ze allebei gekocht, ik had niet eens geld bij me....
Moet hem dus nog betalen maar heb de hardware al in huis :D
Zodra het is aangesloten/ingebouwd zal ik updates verzorgen met foto's.

grT. 8)

Gebruikersavatar
RubberBurner
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jan 2011, 19:02
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: DVN-E39

Bericht door RubberBurner » 22 jan 2011, 08:58

Ben benieuwd.Vind alleen dat die dynavin een behoorlijk klein schermpje heeft,terwijl er ruimte zat is...

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: DVN-E39

Bericht door Marcel RSD » 24 jan 2011, 08:53

Hi.

Er is aan de voorkant wel ruimte zat. alleen Dynavin wilde geen aanpassingen in het frame aan de binnenkant maken. daardoor moest het scherm zakken, anders paste de DVD drive niet. Kun je nalezen op hun site. Bij de andere units moet je het frame dus passend maken. Is even werk, maar wel met een vind ik mooier resultaat.
Op YouTube zijn er al een aantal inbouwfilmpjes beschikbaar.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Gebruikersavatar
RubberBurner
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jan 2011, 19:02
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: DVN-E39

Bericht door RubberBurner » 25 jan 2011, 16:30

Dat frame gebruik je niet,die gaat er helemaal uit ...

Afbeelding

roo
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 apr 2010, 14:57

Re: DVN-E39

Bericht door roo » 29 jan 2011, 10:19

ik heb de dvn-e39 in mijn auto zitten en het is plug en play je hoeft alleen de originele radio eruit te halen en dvn er in te zetten dat is alles stuurwiel bediening werkt ook je kan de bc funtie alleen nog maar aflezen op je scherm bij je km teller.
dvd speler werkt perfect ook onder het rijden.
ik vind het persoonlijk een verbetering van mijn auto beter dan de oude radio.

M.v.g Roo

Gebruikersavatar
Pinopowerdrift
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2013, 07:31

Re: DVN-E39

Bericht door Pinopowerdrift » 07 dec 2013, 16:24

Ik heb sinds twee weken mijn 520 d touring uit 2000. De auto is voorzien van de dynavin android e39 radio. Obc en pdc worden niet doorgegeven en ook de oranje verlichting doet het niet. Ga binnenkort toch maar eens een poging wagen om de radio uit en weer in te bouwen, kan niet heel moeilijk zijn.
Afbeelding

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 14 sep 2014, 11:01

Mijn X5 recentelijk ingeruild.
Hij was voorzien van een DVN-E39.
Mijn ervaring is volgende:
- werkt wel maar is niet BMW kwaliteit.
- heeft wel meer opties dan de fabrieks radio.
- soms last van uitval scherm bij opstarten, maar met aan/uit zetten meteen weer verholpen.

Mocht je er nog vragen over hebben dan kan je me altijd benaderen.
ps. ik heb de oude originele fabrieks radio/navigatie nog liggen.(mocht iemand interesse hebben)

mvg,
Titus

evoluzione86
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:56

Re: DVN-E39

Bericht door evoluzione86 » 11 nov 2014, 12:15

Ik heb zelf een tijdje rond gereden met de V5 DVN-e46, en daar beviel hij mij niet super. Nu is dit natuurlijk alweer een ander apparaat als de huidige modellen, maar ik had er toch een aantal vragen over, gezien de mogelijke aanschaf van een E39.

- Werkt de radio naar behoren? Bij mijne had ik totaal geen radio-ontvangst.
- Is het laden van een mp3 cd/dvd nog steeds zo traag? Hier ergerde ik mij vooral aan bij de E46.
- Bluetooth telefoonboek overname, dit werkte niet bij de mijne.

Ik ben benieuwd of er in die 3/4 jaar veel verbeteringen zijn doorgevoerd, zoals jullie merken. Vooral de toevoeging van USB vindt ik een groot voordeel. De originele radios kunnen dit niet, zover ik begrepen heb.

Titus

Re: DVN-E39

Bericht door Titus » 11 nov 2014, 23:17

Hi Evoluzione86,

Ik had idd ook slechte radio ontvangst in de X5 met de DVN, maar dat is wel op te lossen.
Het laden van de mp3 nummers is ook afhankelijk van de snelhied van je geheugen kaart.
Echter had ik daar zoveel op staan dat het alsnog (redelijk) lang duurde om in te laden.
Telefoon overname werkte goed , echter de ingebouwde mic was niet best.
Is op te lossen door de losse meegeleverde externe mic aan te sluiten.

Mijn conclusie was dat het apparaat alles deed wat is belooft,
alleen de performance van iedere taak was niet echt super.
Maar daar is de prijs ook een beetje naar ;)

Gebruikersavatar
evoluzione
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2010, 16:59

Re: DVN-E39

Bericht door evoluzione » 04 dec 2014, 14:37

Hmm, nog niet een echte aanrader dus...

Ps, heb jij dan ook toevallig een goed werkende BM54?:P Ik mis 1 speakeruitgang ben ik bang.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”