GROM en MKIV navigatie werken niet goed samen, opgelost

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

GROM en MKIV navigatie werken niet goed samen, opgelost

Bericht door Peerke007 » 21 dec 2019, 11:13

Sinds een paar maanden een GROM BT3 geïnstalleerd. Werkt allemaal prima, dat bluetooth, maar ik heb een probleem met het nogal overheersende karakter van de GROM. Ik kan namelijk de navigatie nog maar beperkt gebruiken. De GROM is zo dominant richting het 16:9 scherm, dat ik dus alleen het GROM scherm zie en geen navigatie. Wil ik naar navigatie, dan laat het scherm hooguit 2 seconden het navigatie scherm zien en dan is er de GROM weer.

Vrij irritant. Heeft een andere GROM gebruiker dit ook en is er mogelijk een oplossing voor?
Laatst gewijzigd door Peerke007 op 03 jan 2020, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

Re: GROM en MKIV navigatie werken niet goed samen opgelost

Bericht door Peerke007 » 03 jan 2020, 09:21

Antwoord van GROM is een nieuwe configuratie file downloaden op een micro SD kaart, GROM afkoppelen van de spanning en open maken, Micro SD kaart in de GROM doen. Navigatiescherm aanzetten, spanning op de GROM zetten, GROM aanzetten en verbinding maken met je telefoon.

Na een paar keer is het gelukt. Ik zie nu tenminste het navigatiescherm normaal, ook als de GROM aanstaat.

Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

Re: GROM en MKIV navigatie werken niet goed samen, opgelost

Bericht door Peerke007 » 21 feb 2020, 18:39

Hier het Engelse antwoord dat ik kreeg, inclusief de link:

You would have to disable text features for your navigation to stay displayed on the screen.
To disable the text feature, you would need a FAT formatted MicroSD card to load a couple configuration options onto your GROM unit.

http://www.gromaudio.com/support/ipd3-config.html

Please scroll halfway down the page and locate Select Car Make.
Click the drop down menu and select BMW 97-06 and you will see options m and x appear in the chart below.
Check the box to the left of option m and x and you should see m= 0 and x= 3B appear in the Result CONFIG file box below.
Change x= 3B to x= 0 press enter to have an empty line underneath and click Download config file.
It would look like:
m= 0
x= 0

After downloading the config file, please make sure the filename is: gromipd3.cfg and load it onto a MicroSD card.

Please turn off the vehicle and disconnect the GROM unit from the 20-pin GROM harness.
Please take off the cover on the GROM-BT3 unit and expose the circuit board.
Please insert the MicroSD card in the MicroSD card slot on the circuit board.
Once MicroSD card has been inserted, reconnect the Grom unit and turn on the vehicle.
Test out your navigation screen in GROM mode with music playing.

Please keep in mind that if the GROM unit loses power, the configuration file will be deleted from the GROM unit.
That means that every time the GROM unit loses power, you would have to load the config file again.
Please do not disconnect unit after loading config file.
Thank you.

Gebruikersavatar
Leen
BimmerPortal Team
Berichten: 2280
Lid geworden op: 19 aug 2009, 12:22
Locatie: Noord-Brabant

Re: GROM en MKIV navigatie werken niet goed samen, opgelost

Bericht door Leen » 22 feb 2020, 00:03

Dat is nogal een werkje geweest om het eindelijk goed te laten werken. Je zou verwachten dat het gewoon plug & play is, maar helaas. Maar wel fijn dat het nu wel werkt :duimen:
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line

Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

Re: GROM en MKIV navigatie werken niet goed samen, opgelost

Bericht door Peerke007 » 22 feb 2020, 13:00

Op zich valt het mee, maar voor dat je er achter bent dat het überhaupt opgelost kan worden, dat duurde bij mij even.

Gisteren kreeg ik via een PM een verzoek om de link te delen. Ik dacht, verhip, dat had ik al veel eerder kunnen doen in mijn topic, vandaar dat ik het er nu maar op gezet heb. Heeft iedereen die er tegenaan loopt er wat aan.

Het listige is wel, dat als de spanning van de GROM unit is afgehaald, de procedure weer opnieuw moet worden uitgevoerd. Voor de rest is het eigenlijk in een paar minuutjes gebeurd.
Laatst gewijzigd door Edward op 22 feb 2020, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”