E60 LCI
E60 LCI
Had me op het "algemene" forum al voorgesteld. Nu nog maar een keer tussen de E60/61-ers.
Ik ben Wesley, 27 jaar en kom uit Rotterdam.
Na een paar totaal verschillende auto's ( Peugeot 306, Seat Ibiza, Mitsubishi Lancer Evolution V) rij ik nu alweer 1½ jaar een 525i uit 2009.
Vanwege gezinsuitbreiding zijn we vorig jaar op zoek gegaan naar een grotere en comfortabelere auto en zijn toen uitgekomen bij deze auto. Toen 3 jaar oud, en 22.000km. (Zo goed als nieuw dus.)
Inmiddels staat de teller al op 80.000km (gaat best hard als het gezin in het buitenland woont) maar de km'ers vliegen voorbij en ik geniet er nog iedere dag van.
Zal gelijk maar even een foto uploaden van de oude en de "nieuwe" voor de beeldvorming, iedereen houdt van plaatjes.
De Evo:
De BMW:
De optielijst:
Code Serienausstattung / Standard Equipment
S1CBA CO2 Umfang CO2 package
S346A Chrome Line Exterieur / Chrome Line exterieur
S4BXA Interieurleisten hochglänzend grau / Interior strips, high-gloss, grey
S548A Kilometertacho / Kilometer-calibrated speedometer
S851A Sprachversion deutsch / Language version German
Code Sonderausstattung / Optional Equipment
S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge / Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatikgetriebe / Automatic transmission
S230A Zusatzumfang EU-spezifisch / Extra package, EU-specific
S2NPA BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 / BMW alloy wheel, M double spoke 135
S320A Entfall Modellschriftzug / Deleted, model lettering
S354A Frontscheibe grün Grünkeil / Green windscreen, green shade band
S403A Glasdach elektrisch / Glass roof, electrical
S423A Fussmatten Velours / Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche / Warning triangle and first aid kit
S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik / Interior/outside mirror with auto dip
S431A Innenspiegel automatisch abblendend / Interior mirror with automatic-dip
S442A Getränkehalter / Cup holder
S464A Skisack / Ski bag
S465A Durchladesystem / Through-loading system
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer / Seat heating driver/passenger
S502A Scheinwerferreinigungsanlage / Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC) / Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon-Licht / Xenon Light
S524A Adaptives Kurvenlicht / Adaptive Headlights
S534A Klimaautomatik / Automatic air conditioning
S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. / Cruise control with brake function
S609A Navigationssystem Professional / Navigation system Professional
S612A BMW Assist / BMW Assist
S614A Internet Vorbereitung / Internet, preparations
S615A Erweiterte BMW Online Information / Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online / BMW Online
S620A Spracheingabe Voice control
S633A Vorbereitung Handy Business / Preparation, mobile phone, Business
S698A Area-Code 2 für DVD / Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices / BMW TeleServices
S6ABA Steuerung Teleservices / Control for Teleservices
S710A M Lederlenkrad / M leather steering wheel
S715A M Aerodynamikpaket / M Aerodynamics package
P720A
P735A Basic Package / Basic Package
S761A Individual Sonnenschutzverglasung / Individual sunshade glazing
S7SPA Navi Professional/Handyvorber. Bluetooth / Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
L801A Länderausführung Deutschland / National Version Germany
S863A Händlerverzeichnis Europa / Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch / On-board vehicle literature German
S8S8A Länderspezifische Navi Zusteuerung / Country-specific nav. system supply
S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. / Navigation access request,country-spec.
S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. / Telematics access request,country-spec.
S8SPA Steuerung COP / Control unit COP
Ik ben Wesley, 27 jaar en kom uit Rotterdam.
Na een paar totaal verschillende auto's ( Peugeot 306, Seat Ibiza, Mitsubishi Lancer Evolution V) rij ik nu alweer 1½ jaar een 525i uit 2009.
Vanwege gezinsuitbreiding zijn we vorig jaar op zoek gegaan naar een grotere en comfortabelere auto en zijn toen uitgekomen bij deze auto. Toen 3 jaar oud, en 22.000km. (Zo goed als nieuw dus.)
Inmiddels staat de teller al op 80.000km (gaat best hard als het gezin in het buitenland woont) maar de km'ers vliegen voorbij en ik geniet er nog iedere dag van.
Zal gelijk maar even een foto uploaden van de oude en de "nieuwe" voor de beeldvorming, iedereen houdt van plaatjes.
De Evo:
De BMW:
De optielijst:
Code Serienausstattung / Standard Equipment
S1CBA CO2 Umfang CO2 package
S346A Chrome Line Exterieur / Chrome Line exterieur
S4BXA Interieurleisten hochglänzend grau / Interior strips, high-gloss, grey
S548A Kilometertacho / Kilometer-calibrated speedometer
S851A Sprachversion deutsch / Language version German
Code Sonderausstattung / Optional Equipment
S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge / Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatikgetriebe / Automatic transmission
S230A Zusatzumfang EU-spezifisch / Extra package, EU-specific
S2NPA BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 / BMW alloy wheel, M double spoke 135
S320A Entfall Modellschriftzug / Deleted, model lettering
S354A Frontscheibe grün Grünkeil / Green windscreen, green shade band
S403A Glasdach elektrisch / Glass roof, electrical
S423A Fussmatten Velours / Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche / Warning triangle and first aid kit
S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik / Interior/outside mirror with auto dip
S431A Innenspiegel automatisch abblendend / Interior mirror with automatic-dip
S442A Getränkehalter / Cup holder
S464A Skisack / Ski bag
S465A Durchladesystem / Through-loading system
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer / Seat heating driver/passenger
S502A Scheinwerferreinigungsanlage / Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC) / Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon-Licht / Xenon Light
S524A Adaptives Kurvenlicht / Adaptive Headlights
S534A Klimaautomatik / Automatic air conditioning
S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. / Cruise control with brake function
S609A Navigationssystem Professional / Navigation system Professional
S612A BMW Assist / BMW Assist
S614A Internet Vorbereitung / Internet, preparations
S615A Erweiterte BMW Online Information / Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online / BMW Online
S620A Spracheingabe Voice control
S633A Vorbereitung Handy Business / Preparation, mobile phone, Business
S698A Area-Code 2 für DVD / Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices / BMW TeleServices
S6ABA Steuerung Teleservices / Control for Teleservices
S710A M Lederlenkrad / M leather steering wheel
S715A M Aerodynamikpaket / M Aerodynamics package
P720A
P735A Basic Package / Basic Package
S761A Individual Sonnenschutzverglasung / Individual sunshade glazing
S7SPA Navi Professional/Handyvorber. Bluetooth / Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
L801A Länderausführung Deutschland / National Version Germany
S863A Händlerverzeichnis Europa / Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch / On-board vehicle literature German
S8S8A Länderspezifische Navi Zusteuerung / Country-specific nav. system supply
S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. / Navigation access request,country-spec.
S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. / Telematics access request,country-spec.
S8SPA Steuerung COP / Control unit COP
Laatst gewijzigd door Wesley31 op 16 mei 2014, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: E60 LCI
Zo,
gisteren de Bimmer weer weggebracht voor een beetje TLC.
Nieuwe blokken achter, en de laatste paar dagen leek hij op 5 pitten te draaien de eerste 2 minuten. Even na laten kijken en het resultaat: 6 nieuwe bobines en 6 nieuwe bougies.
Hij loopt nu weer prima, zoals het hoort. Alleen een beetje jammer dat BMW vorig jaar beweerde de bobines al te hebben vervangen onder het mom van terugroepactie. Even de productiedatum nagekeken, 12-03-2009 in een auto van 09-2009 is logisch. Geloof alleen niet dat BMW 4 jaar oude bobines op de plank heeft liggen, ze zijn volgens mij dus nooit vervangen.
Gelukkig hebben we zwart op wit staan dat ze door BMW wel vervangen zijn, dus ga maar eens kijken of ik de rekening hiervoor bij hen neer kan leggen.
gisteren de Bimmer weer weggebracht voor een beetje TLC.
Nieuwe blokken achter, en de laatste paar dagen leek hij op 5 pitten te draaien de eerste 2 minuten. Even na laten kijken en het resultaat: 6 nieuwe bobines en 6 nieuwe bougies.
Hij loopt nu weer prima, zoals het hoort. Alleen een beetje jammer dat BMW vorig jaar beweerde de bobines al te hebben vervangen onder het mom van terugroepactie. Even de productiedatum nagekeken, 12-03-2009 in een auto van 09-2009 is logisch. Geloof alleen niet dat BMW 4 jaar oude bobines op de plank heeft liggen, ze zijn volgens mij dus nooit vervangen.
Gelukkig hebben we zwart op wit staan dat ze door BMW wel vervangen zijn, dus ga maar eens kijken of ik de rekening hiervoor bij hen neer kan leggen.
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: E60 LCI
Mooie bak !
Succes met het verhalen van de bobines, als je alles zwart op wit hebt moet het geen problemen geven.
Succes met het verhalen van de bobines, als je alles zwart op wit hebt moet het geen problemen geven.
Re: E60 LCI
Mooie wagen! Ook altijd met E60 gereden! Zou je de Chrome lijn behouden of overgaan naar shadowline ?
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
Re: E60 LCI
Quinten schreef:Mooie wagen! Zou je de Chrome lijn behouden of overgaan naar shadowline ?
Thanks! Deze behoudt z'n Chrome line. Vind het net wat chiquer staan, hoewel shadowline ook mooi is.
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: E60 LCI
Even het stof eraf blazen.
De bobines zijn nu doorgestuurd naar BMW München om e.e.a. uit te zoeken.
Weer even afwachten dus. De laatste tijd weinig gedaan aan de auto, behalve de wekelijkse wasbeurten.
Binnenkort eens kijken voor een mooie breedset, vind de M172 stiekem steeds mooier worden.
De 100.000km komt inmiddels ook gevaarlijk dicht in de buurt...
De bobines zijn nu doorgestuurd naar BMW München om e.e.a. uit te zoeken.
Weer even afwachten dus. De laatste tijd weinig gedaan aan de auto, behalve de wekelijkse wasbeurten.
Binnenkort eens kijken voor een mooie breedset, vind de M172 stiekem steeds mooier worden.
De 100.000km komt inmiddels ook gevaarlijk dicht in de buurt...
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: E60 LCI
BMW: Blijf Maar Wachten...
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: E60 LCI
Nou, alweer een paar weken verder. Ook al een tijdje terug antwoord van BMW gekregen, beetje een trieste actie.
Aangezien bekend is dat de bobines bij de N53 problemen geven (grijze mantel), zijn er nieuwe (verbeterde) bobines (zwarte mantel) geproduceerd en liggen er natuurlijk nog een enorme berg oude (en dus slechte) bobines op de plank waar ze bij BMW niets mee kunnen.
Toen onze bobines in het kader van de terugroepactie zijn gewisseld, zijn hier het oude type bobines in gestopt. (Die liggen toch nog bij hun op de plank stof te vergaren.)
Als de gewisselde grijze bobines dan wederom kapot gaan, dan pas worden de vebeterde zwarte bobines erin stopt. (En mag je er uiteraard zelf voor betalen.)
Ze weten het dus weer mooi te brengen, heb nu in ieder geval 6 goede bobines. Was alleen fijner geweest als ze deze er de eerste keer in hadden gedaan...
Aangezien bekend is dat de bobines bij de N53 problemen geven (grijze mantel), zijn er nieuwe (verbeterde) bobines (zwarte mantel) geproduceerd en liggen er natuurlijk nog een enorme berg oude (en dus slechte) bobines op de plank waar ze bij BMW niets mee kunnen.
Toen onze bobines in het kader van de terugroepactie zijn gewisseld, zijn hier het oude type bobines in gestopt. (Die liggen toch nog bij hun op de plank stof te vergaren.)
Als de gewisselde grijze bobines dan wederom kapot gaan, dan pas worden de vebeterde zwarte bobines erin stopt. (En mag je er uiteraard zelf voor betalen.)
Ze weten het dus weer mooi te brengen, heb nu in ieder geval 6 goede bobines. Was alleen fijner geweest als ze deze er de eerste keer in hadden gedaan...
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: E60 LCI
Erg triest idd, in principe hebben ze dus een ondeugdelijk product geplaatst waarvan ze op de hoogte waren en dus eigenlijk een wanprestatie geleverd……...
Re: E60 LCI
Daar komt het wel op neer ja, mag van een merk als BMW toch meer verwachten. Het is geen Yugo of Lada...
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: E60 LCI
In principe kun je de kosten gerechtelijk verhalen op hun, wordt wel een hele lange weg denk ik en je moet op papier hebben staan dat ze oude Bobines geplaatst hebben, weet niet of ik deze weg zou inslaan maar hangt ook van de kosten af, is wel haalbaar denk ik.
Ze hebben immers willens en wetens een ondeugdelijk product geleverd en geplaatst.
Ze hebben immers willens en wetens een ondeugdelijk product geleverd en geplaatst.
Re: E60 LCI
Heb ik het met mijn advocaat ook over gehad. De kosten (€300,- incl. arbeidsloon) ben ik ook al snel aan hem kwijt. Is het dan de moeite waard om hier zolang mee bezig te zijn: nee. Maar heb wel heel duidelijk laten weten dat dit wat mij betreft geen gang van zaken is, vooral (zoals als eerder aangegeven) bij een merk als BMW.
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: E60 LCI
Aha, snap hem, voor dat geld zou ik idd ook niet alles overhoop halen, een rechtsbijstand zou wel uitkomst bieden denk ik maar dan nog, ik zou het denk ik bij flink dreigen laten in dit geval