545i 2003

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie

545i 2003

Berichtdoor d&mvanroij » 26 okt 2017, 08:27

hoi,

ik heb eigenlijk een vraag over de 545i en dan wel eentje uit 2003 met 148.000 op de teller.
ik heb mijn oog laten valen op een e60 met een n62 motor.
nu is het zo dat ik zelf een e39 uit 2001 heb met 151200 km op de teller deze is gewoon in nieuwstaat.
alles wat je maar prefentief kunt vervangen is wel gedaan.vanos abs module pakking olie pomp kleppendeksel remmen enz.
ook heeft deze pas een grotebeurt gehad waarbij eigenlijk alle is gedaan van bougies tot ruitenwissers.
maar toch blijft de e60 545 door mijn hoofd spoken, nu lees ik veel dingen over de koelpijp die door de motor en klepseals die lekken carterventilatie enz.
wat is jullie ervaring hier mee ? en zou het slimmer zijn om gewoon de e39 530i te blijven rijden ?

groetjes Dave
Avatar gebruiker
d&mvanroij
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 12 jun 2013, 19:12
Mijn BMW: e39 530i sedan

Re: 545i 2003

Berichtdoor Source » 27 okt 2017, 08:26

Er mankeert wel meer aan die motoren maar elke motor heeft wel iets.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy || Voor het retrofitten, uitlezen, coderen, programmeren, ispi-next, software upgrades, navigatie mappen, fsc codes, e-sys, ncsexpert enz.
Avatar gebruiker
Source
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 22 apr 2014, 13:30
Woonplaats: Rotterdam
Mijn BMW: F10

Re: 545i 2003

Berichtdoor hj2 » 27 okt 2017, 08:45

Voor de koelpijp zijn kits te krijgen om het in situ op te lossen zonder je hele blok uit elkaar te moeten slopen :duim:
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
hj2
 
Berichten: 622
Geregistreerd: 20 okt 2013, 07:03
Woonplaats: Delluf!
Mijn BMW: E61 525i pre lci

Re: 545i 2003

Berichtdoor jwbakkenes » 27 okt 2017, 23:21

Het door jouw genoemde blok staat bekend om olie slurpen. Als de kilometerstand klopt dan is deze auto meer gebruikt in de afgelopen 14 jaar voor woon/werkverkeer dan lange afstanden. Deze motor vindt dat niet leuk en een reactie daarop is vaak extreem olie gebruik. Op YouTube is daar veel over terug te lezen. Ook over oplossingen, maar daar heb jij nu niets aan. Wat je het beste kan doen om dit te testen is om de auto te starten als hij koud is, 10 minuten stationair laten draaien en daarna gas te geven en kijken wat er uit de uitlaat komt. Veel witte rook, duidt vaak op problemen.

Succes met de zoektocht
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom
Avatar gebruiker
jwbakkenes
 
Berichten: 654
Geregistreerd: 14 okt 2015, 22:47
Mijn BMW: E60 550i

Re: 545i 2003

Berichtdoor Bmw e61-545i » 08 nov 2017, 20:41

Als de motor aan pakkingen olie vrij is en geen witte rook vertoont na 10 min stationair draaien(bij een warme motor) Dan zijn het prima motoren.

Ik blijf er van genieten.

Bij wel witte rook zorg voor wat marge bij aanschap en ik kan je eventueel helpen dit probleem op te lossen.

Wel is een feit dat de 6 cylinder rijden goedkoper is dan een V8 op alle vlakken.

suc6
Bmw e61-545i
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 09 jun 2014, 21:25
Mijn BMW: E61 545i

Re: 545i 2003

Berichtdoor d&mvanroij » 14 nov 2017, 12:58

Bedankt voor alle info
Ik heb ondertussen mijn e39 tekoop staan.
Zal eerst deze eens verkopen mits er een liefhebber voor komt.
Als dan de 545 er nog staat ga ik zeker kijken .

Groetjes dave
Avatar gebruiker
d&mvanroij
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 12 jun 2013, 19:12
Mijn BMW: e39 530i sedan


Keer terug naar BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten