Retrofit climate control
-
Re: Retrofit climate control
Op de clima unit, wat ik begreep uit de andere topic is de ccc een geschakelde plus en een stekker ompinnen. Het coderen heb ik met source besproken.
Wellicht dat je een pm kunt sturen naar Tom_IL die deze retrofit heeft gedaan of ie hier wil reageren. Hij kan over de clima prima uitsluitsel geven. Over de CCC prof gaan we verder in de link die Bart heeft aangegeven.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Ik heb idd de ombouw gedaan van pre-lci low naar high. Maar dan de volledige ombouw incl monteren van de 4 extra sensoren die de high heeft.(automatische recirculatie / automatische ontwaseming / zonnesensor / sensor die binnenstromende lucht meet ). Alleen dual zone heb ik niet.
Is sowieso niet plug en play. Je moet de connectoren omwisselen en ompluggen
Is sowieso niet plug en play. Je moet de connectoren omwisselen en ompluggen
525d E61 2007 pre-LCI
Tom, zijn dien sensoren goed verkrijgbaar? Weet jij toevallig de artikel nummers.
En kun jij wellicht duidelijk omschrijven wat het ombouwen precies inhoud? Een korte DIY zeg maar?
En kun jij wellicht duidelijk omschrijven wat het ombouwen precies inhoud? Een korte DIY zeg maar?
De meeste sensoren heb ik op ebay gevonden. Alleen voor de automatische recirculatie heb ik de LCI versie gebruikt, deze had wel een andere aansluiting nodig, die ik nog moet vervolledigen, deze werkt nog niet.
Zal thuis nog eens kijken welke info ik nog heb.
Reken toch om een meerdere uren voor de ombouw, dit hangt wel af hoe nauwgezet je bent, ik wil al mijn kabel mooi liggen hebben waar ze horen. Als je tevreden bent met de kabels achterin te "prutsen" dan gaan het sneller.
Ik ben er toch wel 2 dagjes zoet mee geweest, maar heb ook de active gril flappen ineens gedaan.
Elke ombouw die ik doe ga ik de tips nog eens na op de WDS.
Voordat ik een ombouw doe ben ik dan ook weken tot maanden op voorhand bezig om alles te verzamelen en te checken.
Zal thuis nog eens kijken welke info ik nog heb.
Reken toch om een meerdere uren voor de ombouw, dit hangt wel af hoe nauwgezet je bent, ik wil al mijn kabel mooi liggen hebben waar ze horen. Als je tevreden bent met de kabels achterin te "prutsen" dan gaan het sneller.
Ik ben er toch wel 2 dagjes zoet mee geweest, maar heb ook de active gril flappen ineens gedaan.
Elke ombouw die ik doe ga ik de tips nog eens na op de WDS.
Voordat ik een ombouw doe ben ik dan ook weken tot maanden op voorhand bezig om alles te verzamelen en te checken.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik ben benieuwd. Het is niet de bedoeling om ook kleppen te gaan vervangen etc als het niet hoeft.
Vraag Ralph (mede forum member) eens, die heeft voor mij een kabeltjesetje gemaakt waarmee je niets om hoeft te pluggen en toch in een poep en een scheet dit zo kunt plaatsen.
Coderen is nog wel even nodig, krijg je de standventilatie en netjes de instellingen voor welke zone's je moet verwarmen en hoe. Ralph was er niet langer dan 30 min mee bezig
Coderen is nog wel even nodig, krijg je de standventilatie en netjes de instellingen voor welke zone's je moet verwarmen en hoe. Ralph was er niet langer dan 30 min mee bezig
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Kabeltje ? Ben je daar zeker van, bij mijn weten is er geen tegensteker voorhanden die zo een kabeltje mogelijk maakt. Maar het is al een hele tijd geleden dat ik dit bestudeerd heb.
Coderen is idd zeker nodig. Bij de high zit de keuze die je met de linkerknop doet op de low in de Idrive.
Beetje vervelend is dat je na de retrofit zowel links en rechts de temperatuur dient de regelen, daar een gedeelte van de regeling (ik meen de voeten) door de linkerkant gebeurt en de rest door de rechterzijde.
Rede is dat de motoren van de flappen verdeelt zit over beide zijde.
Coderen is idd zeker nodig. Bij de high zit de keuze die je met de linkerknop doet op de low in de Idrive.
Beetje vervelend is dat je na de retrofit zowel links en rechts de temperatuur dient de regelen, daar een gedeelte van de regeling (ik meen de voeten) door de linkerkant gebeurt en de rest door de rechterzijde.
Rede is dat de motoren van de flappen verdeelt zit over beide zijde.
525d E61 2007 pre-LCI
Iemand met een low zou eens moeten proberen of de standventilatie niet gewoon bijgecodeerd zou kunnen worden. Het extra ledje dat zichtbaar word zit namelijk wel in de low.
525d E61 2007 pre-LCI
Hoi,
Ik vond het een vervelend nadeel dat je twee stekker volledig moest ompinnen.
Daarbij moet dan ook de accupool los, omdat kortsluiting zo is gebeurt als je met losse pinnen aan de gang gaat.
Ik heb voor meerdere mensen wel eens een ombouwkabel gemaakt.
Deze kabel steek je eenvoudig in de bestaande stekker en je bent klaar.
De paneel aansluiten en coderen.
Nadeel:
Duurder (Stekkers, contrastekkers, kabels met bmw pinnen etc)
Voordeel:
Je bent zo klaar
Accupool hoeft niet los.
Ik vond het een vervelend nadeel dat je twee stekker volledig moest ompinnen.
Daarbij moet dan ook de accupool los, omdat kortsluiting zo is gebeurt als je met losse pinnen aan de gang gaat.
Ik heb voor meerdere mensen wel eens een ombouwkabel gemaakt.
Deze kabel steek je eenvoudig in de bestaande stekker en je bent klaar.
De paneel aansluiten en coderen.
Nadeel:
Duurder (Stekkers, contrastekkers, kabels met bmw pinnen etc)
Voordeel:
Je bent zo klaar
Accupool hoeft niet los.
Vaporized schreef:Vraag Ralph (mede forum member) eens, die heeft voor mij een kabeltjesetje gemaakt waarmee je niets om hoeft te pluggen en toch in een poep en een scheet dit zo kunt plaatsen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
En wat zijn de kosten voor een dergelijke kabel? Mag ook per pm.
De kosten van de onderdelen van de ombouw kabel zijn meer dan 50 euro (ik moet andere mijn bestelformulieren pakken voor het exacte bedrag).
In tegenstelling tot het overpinnen is bij een ombouwkabel veel meer nodig.
De benodige stekkers + contrastekkers om het in de bestaande stekkers te steken.
Dan ook alle kabels met BMW pinnen voor de ombouw kabelboom.
In tegenstelling tot het overpinnen is bij een ombouwkabel veel meer nodig.
De benodige stekkers + contrastekkers om het in de bestaande stekkers te steken.
Dan ook alle kabels met BMW pinnen voor de ombouw kabelboom.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Heeft iemand dit bij een LCI gedaan?