Natte vloermat

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Björn

Natte vloermat

Bericht door Björn » 16 dec 2011, 20:14

Ik heb in ene last van een natte vloermat linksvoor -_-
Laatst was hij al wat vochtig en na een nacht met stortbuien was de mat dus echt nat. Het is dus nat geworden met gewoon stilstaan, wat aangeeft dat het van boven naar binnen sijpelt volgens mij. Ik vermoed een relatief klein afdichtings/deurrubber probleempje of zoiets, maar misschien iemand hier ervaring mee ook? Het is alleen maar linksvoor

Bimmergirl87

Re: Natte vloermat

Bericht door Bimmergirl87 » 16 dec 2011, 20:26

Zet de tuinslang erop, en kijk waar hij naar binnen lekt ;)
Eens BMW, altijd BMW

mike16v

Bericht door mike16v » 16 dec 2011, 22:15

Zit er in je portier rubber toevallig ergens een klein scheurtje ( kwaaltje )
dan loopt deze vol water totdat het beneden ergens door een ventilatie gaatje naar binnen kan lopen..

komt vaker voor, en best een moeilijk te vinden als je dit niet weet

Björn

Bericht door Björn » 16 dec 2011, 22:21

Nog niet gecheckt, ga ik morgen doen, thanks!

Heb vanavond ook de monteur gesproken en volgens hem is het of een verstopte afwatering, zit ergens bij de ruitenwissers geloof ik, of een lekke voorruit. Dit laatste zou wel K zijn want daar zit allemaal computertroep onder. Voor volgende week een afspraak gepland, mij benieuwen

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 16 dec 2011, 22:35

Trek je deurpaneel maar los.
Waarschijnlijk zit de geluidsdempende schuim op je deurpaneel los van het teer.
Deze folie zorgt ook voor de afwatering.
Water loopt nml langs je ramen door je deurr zelf heen.

Björn

Bericht door Björn » 17 dec 2011, 00:27

Ga ik morgen ook wel ff naar kijken. Is dat een beetje te doen, deurpaneel losmaken?

Golddigger

Bericht door Golddigger » 17 dec 2011, 12:27

Check liever je afwateringsgoot, zoals Björn ook al suggereerde. Door vallend blad en takjes zal die afwatering verstopt zitten ! Het is me ook overkomen en m'n dealer wist dit vrij snel te verhelpen. Dat die afwateringsbuisjes (naar de binnenkant van je wielkastscherm) zoooo klein zijn gemaakt is me een raadsel. Maar juist bij regenval (zelfs als de auto stilstaat) komt het bij verstopping flink "in-wateren". Die loszittende dempingsmateriaal is misschien voor een lichte vochtigheid in de mat, die verstopping is echt voor een vijvertje op je mat !! Succes....
Stel niet uit tot morgen.... wat je vandaag nog... door een ander kunt laten doen !

E60pro

Bericht door E60pro » 18 dec 2011, 21:18

Plafond is droog ? aangezien je een panorama dak hebt.

Björn

Bericht door Björn » 18 dec 2011, 23:45

Plafond is droog verder. Het is linksvoor en dan alleen de bodem/vloergedeelte, niet eens de zijkant richting onderkant deur. als ik de deur open heb en de onderkant er van bekijk is ie wel nattig en hangen er ook druppels. als ik die rubberdoppen eruit haal, zie ik geen vocht verder. Deurpanelen waag ik me ff niet aan. dan lopen de kosten eerder op dan dat ze afnemen zeg maar. Woesdag breng ik 'm weg en hopelijk donderdag weer terug

Tourer

Bericht door Tourer » 19 dec 2011, 10:19

Heb hetzelfde gehad maar dan rechts. Was rubber bij de rechterdeur dat broos was geworden en daar liep het water binnen. Even met een doek het ergste water eruit halen en zet de auto droog met wat kranten op de grond, die zuigen het vocht op.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

Björn

Bericht door Björn » 24 dec 2011, 13:24

Ik heb de auto weer terug, Het had toch te maken met de rubbers van de voorruit. M'n halve dasboard moest eraf. Vervolgens met zeep en water waren er kleine belletjes zichtbaar vanuit de zijpaneel. Dit is aangepakt + voor de zekerheid een nieuwe deurrubber er tegen aan.

M'n airbag/gordel spanner lampje brandde ook. Via een reset was het tijdelijk weg om vervolgens steeds sneller weer terug te komen. Dit blijkt te liggen aan een te grote weerstand ( :s ) in dat ding waar je de gordel in vast klikt. Daarachter zit een gasveer die je 10cm speling geeft bij een botsing en dit complete gedeelte moet vervangen worden. Wordt dinsdag besteld en daarna weer gemonteerd, hiervoor moet wel de complete stoel eruit.

Stomme electronica troep, zoiets moet toch een autoleven meegaan...

Sneakster550i

Bericht door Sneakster550i » 24 dec 2011, 20:36

Mooi balen, maar iig de lekkage gevonden en opgelost.
Altijd k*t dat water in je auto...
Afbeelding No Risk No Fun! Afbeelding

tikkie

Bericht door tikkie » 25 dec 2011, 11:21

Björn schreef:I
Stomme electronica troep, zoiets moet toch een autoleven meegaan...
Helemaal eens Bjorn, de kosten staan natuurlik niet in verhouding tot de klacht, maar ik zou mij ook wild ergeren als dat lampje blijft branden :(
BMW E61 530i 2007 (LCI)

Björn

Bericht door Björn » 09 jan 2012, 21:34

even een update'tje;

nieuwe gordelspanner zit erin, althans nieuw, een gebruikte uit een 525d 2007 via internet (d-parts) besteld, scheelt al gauw Eur 90. Nu had ik 'm incl opsturen voor 60 euro. Inbouwen en (her)programmeren was ik Eur 100 kwijt met als resultaat dat al m'n lampjes uit zijn :gekdoen: Na een paar flinke regenbuien is de boel ook binnen droog gebleven, dus dat lijkt ook opgelost te zijn. Met frisse tegenzin op naar de volgende 'pling' :leip:

Björn

Bericht door Björn » 05 mei 2012, 20:21

Nou ik heb weer een natte vloermat hoor. Circa 2 weken geleden voelde ik per toeval de vloermat rechtsachter; zeik en zeiknat... Veel erger dan ik begin dit jaar linksvoor had. 2-3 handdoeken kon ik uitwringen zodat het voor eventjes vochtig was ipv zeiknat, maar een paar uur later was het weer zeiknat :s

Afgelopen dinsdag de auto weer naar m'n 'mannetje' gebracht (nadat de wagen die ochtend probleemloos door de APK kwam) en die heeft als eerste het volgende eruit gehaald; rechtervoorstoel, achterbank, groot deel van het dashboard, tapijt en isolatie schuim. hij vertelde me dat er ongeveer 10-20 liter water in de auto was gelopen. Modules die onder de stoel zaten waren net niet aangetast maar wel heel heet, omdat 1 of ander ventilatortje niet werkte. De rechter subwoofer onder de stoel die stond wel deels onder water. Vervolgens heeft ie verschillende modules en de subwoofer eruit gehaald en in de oven gestopt (op 50 graden, zonder voor verwarmen :P ). Sinds woensdag staat er ook dag en nacht een straalkachel in die auto om de boel te drogen. Donderdag kreeg ik te horen dat hij het had gevonden; het was de afwatering van het schuifkanteldak en van de voorruit. Regenwater dat normaal gesproken via kanalen buiten de auto wordt afgevoerd, goot nu lekker naar binnen via een bepaalde box waar ook modules in zaten. Deze box kon er niet uit, maar is nu wel extra afgekit. Nieuw ventilatortje is gekocht en inmiddels lekt 't niet meer naar binnen. Morgen en overmorgen wordt alles weer teruggeplaatst, terwijl het kacheltje nog ff door kan stoken. Heb ik 'm maandagavond weer terug, pffffffff

Freude am fahren hoor, als het droog weer is :leip:

Wel een geluk dat ik waarschijnlijk geen enkele electronica schade heb, ook geen enkele 'Pling' melding, denk net op tijd erbij. zelfs de radio klonk zoals het hoorde, zelfs met een verzuipende sub, hehe

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”