Als ik de passagiersdeur (rechtsvoor) open trek, ligt er een aardige hoeveelheid water op de instaplijst en dorpel en komt er uit de deur (beter gezegd tussen het kunststof deurpaneel en het staal van de deur) water lopen.
Uiteindelijk loopt dit dus over/tussen de instaplijst in de vloerbedekking in.
Let wel, dit is dus lekkage echt via de deur en niet via de filterbakken onder de motorkap (die zijn verleden jaar zomer geheel schoon gehaald en gereinigd).
Speurend in het forum is het enige onderwerp wat wat richting geeft in het draadje "programing for dummies" op pagina 42 (ik vind in een gerelateerd onderwerp wel een gelijke vraag, maar geen antwoord):
Dit lijkt helemaal mijn probleem en mogelijk de oplossing.Helaas enige weken geleden behoorlijke lekkage in de voordeur passagierszijde ontdekt. Iemand hier ervaring mee?
Ik had al een paar keer gezien dat er water aan de voorzijde van de deur uit loopt na een periode van regen en bij het openen van de portier. Ik zou er wel eens naar kijken... Totdat m'n vrouw na een rit een hele natte tas had en dito schoenen. Bij het uitnemen van de mat kwam er een hele straal water uit :-(
Bij voorkeur geen bezoek aan de stealer, dus: aan het werk!
Vloerbekleding losnemen, vocht opnemen en een week laten drogen met de verwarming aan, de koeling aan en de ramen open.
Tegelijk deurpanelen loshalen, bekabeling loshalen (o.a. van de , schoonmaken en laten drogen.
Oorzaak (naar mijn inzichten): het is niet handig om de bolvormige folie aan de binnenzijde van de auto te monteren met kit. Alle druppels die aan de buitenzijde via de ruit en de rubber afdichting in de deur komt, lopen er waarschijnlijk ook een aantal via de folie naar de onderzijde. Als de kit niet goed aansluit, is de afwatering niet goed.
Oplossing (so far so good): Powertape (aka ducttape) toegepast aan de onderzijde van de folie, aan de buitenzijde, zodat druppels niet in contact komen met de kitrand. water wordt direct naar de onderzijde van de deur gevoerd.
Mijn vragen aan jullie:
- 1. Hoe demonteer ik zonder slopen een deurpaneel?
2. Is de oplossing nu echt om alle sparingen in het staal van de deur dicht te sealen (met tape of plastic)?
(ik snap de zinsnede over de kit namelijk niet helemaal (of wordt dat klip en klaar als ik het paneel verwijderd heb?)