CIC Retrofit, BMW Apps & Online

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
PorschefanRoel

CIC Retrofit, BMW Apps & Online

Bericht door PorschefanRoel » 06 jan 2018, 19:30

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een CIC ingebouwd. Ik kom af van een CCC Business. De CIC heb ik gecodeerd en geactiveerd binnen gekregen. Maarnu mijn probleem.

Nadat ik de CIC had ingebouwd, scherm, CIC Unit & Controller ging alles netjes aan, maar de controller deed het niet. hier kwam ik redelijk snel achter, ik had 1 connector nog niet juist omgepint.

Het betreft deze connector:
Afbeelding

Nadat ik vervolgens dit gedaan heb zette ik mijn auto weer aan maar had ik geen beeld meer.
De radio gaat wel gewoon aan, volume kan ik bedienden en zenders, met zowel de knoppen op de CIC unit als via mijn stuur.

Maar ik heb nu dus geen beeld meer, heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Volgens mij moeten ook de knoppen op de Controller verlicht zijn, maar ook deze zijn dat niet.

Toen ik de stekker omgepint heb, heb ik de accu niet los gehaald, kan er een zekering gespongen zijn? :s
Ook het resetten van de CIC unit (15-20 sec de volume knop indrukken) helpt niet.

Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken naar dit probleem?

Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door PorschefanRoel op 22 feb 2019, 18:03, 5 keer totaal gewijzigd.
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

gk5

Re: CIC Retrofit

Bericht door gk5 » 07 jan 2018, 09:56

Uitlezen
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 08 jan 2018, 13:00

De oplossing was redelijk simpel, het bleek inderdaad een zekering te zijn. Namelijk de zekering van de iDrive. :gek:
Die vervangen en de module werkte weer :)

Nu bijna alles aan de praat. Alleen mijn 6CD Wisselaar nog, maar dat is als het goed is een kwestie van deze in coderen.

Daarnaast nog een probleem met de Bluetooth die ik niet helemaal snap.

Ik kan mijn telefoon gewoon koppelen, maar mijn phonebook is leeg?
Afbeelding

In mijn gemiste oproepgeschiedenis heb ik ook alleen de telefoonnummers staan, maar niet de bijbehorende namen:
Afbeelding

Iemand enig idee waar dit probleem vandaan kan komen?

PS. is het mogelijk om dit naar een ander subforum te plaatsen, want ik denk dat het thuis hoorde in het "Audio, navigatie en iDrive" gedeelte
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

ehombie

Bericht door ehombie » 08 jan 2018, 14:13

Netjes hoor...je retrofit erop los lees ik hier. :duim:

Ik zie dat je taal engels is...hebben ze er ook nederlands op geladen? Of je moet het geen probleem vinden...

Aangezien je een aardige DIY bent (no disrespect).Mocht je dat willen doen MOET je of kan je beter een icom gebruiken. Of verdiep je hierin even...weet ook niet alle ins en outs van maar de grote lijnen wel...want cic/ccc software is wat meer data dan een lm2 flash.

Heb even ook geen idee wat betreft de blauwetand....even door de menu/instellingen heen bladeren of er geen vinkje aan of uit staat bij telefoonboek? (Als je dit over het hoofd hebt gezien)

Succes.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 08 jan 2018, 17:38

De taal is inderdaad engels en wil ik nog naar Nederlands krijgen, deze stond er helaas niet op. Zo uit mijn hoofd heb ik Engels, Frans en Spaans. Die andere taal ga ik inderdaad niet aan beginnen via mijn COM poort kabel.
Heb inderdaad gelezen dat dit zo 10 uur kan duren via mijn eigen kabel en erg foutgevoelig is.

De 6CD wisselaar heb ik nu aan de praat en dus de Dension Gateway ook weer :gekdoen:
Hiervoor moest ik eerst in mijn FA de productiedatum wijzigen is in #0909 ipv #0903 en de $6VA toevoegen, $6VA staat voor de CIC module.
de FA heb ik gewijzigd in de LMA en de CAS module.
Daarna was de CIC module zichtbaar in de lijst met modules, de CIC uitgelezen en in de .MAN file de CDMM_CHANGER_3 op mp3_cdc gezet.
Afbeelding

@ehombie
Telefoonboek sync staat aan op de telefoon. Dit met zowel een iPhone 6 als een iPhone 7 geprobeerd.
Met mijn CCC die ik hiervoor had heeft het altijd gewerkt.
Op mijn CIC kon ik geen instelling hierover vinden helaas.

Ik weet alleen niet of ik een MULF of een MULF2 heb en of dit het probleem kan zijn.
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

ehombie

Bericht door ehombie » 08 jan 2018, 18:15

Ik weet het ook niet zeker....is de mulf correct gecodeerd icm de cic? Maar zou ook goed kunnen wat je zegt over de mulf2....omdat de mulf1 niet origineel samen hoort te gaan met de cic modules?? Hoop dat andere techneuten je op de weg kunnen helpen.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 08 jan 2018, 18:28

Ergens anders op het forum ontdek ik net hetvolgende:

viewtopic.php?f=128&t=42900&start=30
djvirus schreef:
@Anton vergeet daarbij niet, dat als je momenteel geen Mulf2 module hebt je gezeik gaat krijgen met je telefoonboek als je die paired met de bluetooth en je CIC. Je kan wel pairen en ook bellen en gebeld worden, maar je adresboek wordt niet geladen. Hiervoor moet je een MULF2 module hebben.

Dit heb ik gehad madat ik CIC had ingebouwd in mijn e61. Ik had de normale MULF en heb deze toen vervangen door een MULF2 en probleem opgelost. Mijn MULF2 heb ik inmiddels tekoop staan. Mocht je interess hebben ;-).
Dit lijkt dus mijn probleem te zijn en heb ik dus helaas een MULF2 nodig om mijn telefoonboek aan de gang te kunnen krijgen.
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 08 jan 2018, 18:39

En ook de taal op de CIC is nu Nederlands, hiervoor hoefde gelukkig niet de gehele software geupdate te worden maar kon dit ook gewoon via de MAN file.

waren al 3 talen ingesteld, dus als 4e taal heb ik nederlands ingesteld. Dit kon ik doen door de volgende instelling in te stellen:

LANGUAGE_4
niederlaendisch

Nu dus alleen het telefoonboek nog waarvoor ik dus een MULF2 module nodig heb...
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

ehombie

Bericht door ehombie » 08 jan 2018, 21:47

Oke...ik dacht het via een upload moest via icom. OmDat er 3 voorkeuze talen in zaten... maar met een man file coderen was ik nog niet tegen gekomen zover ik me verdiept heb in een "cic zelf monteren". (Kan maar beter niks zeggen :gek:. bedankt voor het laten weten. Mulf2 is wel aan te komen, kom ze wel eens tegen op duitse ebay...zul je evt ook een verloopkabel setje moeten kopen of creatief met stekkers passend maken (dat zul je inmiddels wel weten). :popcorn:

Combox ook overwogen? Maar vergt ook wat zelf studie icm bmw apps wekend te krijgen. O.a. USA vin en e89 man file manipuleren voor een e60 dacht ik..
E61 523i LCI verkocht

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 09 jan 2018, 09:35

Daar ging ik ook van uit, maar dit bleek dus mee te vallen, er stonden in de .MAN file nog meer LANGUAGE_X items, dus volgens mij kunnen er nog meer talen aan toegevoegd worden, maar dit is voor mij niet nodig :P

Die mulf module is idd wel aan te komen, maar helaas wel weer extra kosten en ook weer even uitzoekwerk.
De Combox laat ik voorlopig even zitten, ben tevreden met wat ik nu heb qua CIC functionaliteit.

Wat betreft de MULF2, ben ik wat aan het zoeken en volgens mij zijn er 2 types van de MULF2

1 met USB functionaliteit en 1 zonder USB functionaliteit.

MULF2 zonder USB met witte stekker
Afbeelding

MULF2 met USB met blauwe stekker
Afbeelding

Als ik het goed heb begrepen is de MULF2 met witte stekker compatible met de MULF1 en de MULF2 met de blauwe stekker niet.
Ik moet dit nog even verder uitzoeken maar hoop dat dit inderdaad waar is en ik zonder problemen een MULF2 met witte stekker erin kan plaatsen. :whistle:
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

tom_il

Bericht door tom_il » 09 jan 2018, 09:51

je moet de MULF2 high SVS hebben voor alle functionaliteiten.
525d E61 2007 pre-LCI

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 21 mar 2018, 09:31

Zo het is al even geleden dat ik hierin gepost had. Het vervangen van de MULF staat nog altijd op mijn lijst.
Hierbij wou ik in eerste instantie gaan voor de MULF2 die tom_il hierboven heeft voorgesteld.
Maar gezien ik nog niks besteld heb, ben ik toch aan het overwegen om toch maar de Combox te installeren.

Klopt het dat de Combox geplaatst wordt in plaats van de MULF2, dus bij het installeren van de Combox hoef ik geen MULF2 aan te komen?

Daarnaast vroeg ik mij af of de Combox de functionaliteit van mijn Dension kan overnemen. In dat geval kan ik de Dension weer verkopen en dit drukt de kosten.

Momenteel gebruik ik de Dension voor de volgende dingen:
Muziek afspelen via de volgende aansluitingen:
30 pins Apple Kabel: iPod Touch 3G 32GB
Bluetooth: iPhone 6 64GB
Aux: andere telefoons.

De AUX aansluiting heb ik nog niet, dus hiervoor zal ik een kabel moeten trekken, daar is wel het een en ander over te vinden op internet.
Maar de iPod Touch aansluiten is dat ook mogelijk, en wat moet ik daarvoor doen?

Op de iPod Touch staat de muziek die het meest aanstaat in de auto. En als het mogelijk is om de iPod Touch aan te sluiten, ondersteund deze dan ook het weergeven van Album-Art op de CIC?
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

PorschefanRoel

Bericht door PorschefanRoel » 29 mar 2018, 06:55

Zo de Combox is besteld hoor.

Ik heb de Combox-Telematic besteld, niet omdatik de Telematic gedeelte nodig heb, deze functionaliteit heb ik nu namelijk ook niet, heb alleen een MULF Module, maar deze was simpelweg beter te vinden. En de Combox Telematic kanalles wat de Combox Media ook kan en het Telematic deel is uit te schakelen.

Daarnaast heb ik een kabel ombouwset besteld:
Afbeelding

Hier zat nog niet de "Kufatec 37758" connector bij voor aan de MULF kant, dus deze ook erbij besteld.

Daarnaast moet ik nog de AUX/USB kabel bestellen voor in de middenconsole welke ook naar de nieuwe Combox getrokken moet worden.

Daarna is het wachten tot de spullen binnen zijn en ga ik volgens deze DIY de combox inbouwen:
https://bmw.spoolstreet.com/documents/c ... -guide.36/
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

PorschefanRoel

CIC Retrofit, Combox Install

Bericht door PorschefanRoel » 29 mar 2018, 10:12

Is dit de kabel die ik moet hebben voor het retrofitten van de USB/Aux?
Kloppen deze connectoren?

Afbeelding

De naam van dit product op ebay is namelijk:
For BMW 5 E60 USB Aux Switch & USB Wire 3.5mm AUX Cable Adapter 3CD 035 249 A

en wanneer ik naar de code 3CD 035 249 A zoek op internet krijg ik resultaten voor Aux/USB voor Volkswagen.

Als dit niet klopt, wat is dan het nummer waar ik naar moet zoeken voor deze kabel?
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

frazz

Bericht door frazz » 30 mar 2018, 14:30

Is dit voor de opberg ruimte tussen de stoelen in?
Zo ja, dan denk ik dat je no 7 nodig hebt in inderstaande link:

https://bmwshop.ekris.nl/50108-bmw-530d ... id=61_1723

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”