DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 26 feb 2018, 10:34

Op de kleur kan je niet verder gaan. Is niet gestandaardiseerd. Vandaar dat ik naar de dealer ga.
De stop op het motorblok heb ik niet gevonden, vermoed dat deze ook zeer moeilijk bereikbaar is.

Op de thermostaat staat aangegeven 88°C
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 26 feb 2018, 10:45

Op de flacon staat dat de koelvloeistof voor alle BMW autos van alle jaren.
Daarnaast staat is het NAP vrij. De specificaties staan er achter op BMW GS 94000 (BMW N 600 69.0) welke een door BMW goedgekeurde koelvloeistof is.

Wat is aan te raden, opnieuw laten vullen?

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 26 feb 2018, 12:06

Vermoed dat dit OK is.
Of de mate van verdunning een probleem is weet ik niet. Koelvloeistof kan je zeker aanvullen met water, maar de specifieke eigenschappen gaan dan wel achteruit vanaf welk moment dit nu een probleem is durf ik niet zeggen.
Weet je hoeveel je bijgevuld hebt ? Vergelijk dit met de totale inhoud van het koelsysteem en je weet de maximum hoeveel water er in zit.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 26 feb 2018, 13:16

Ik had eerst zo een 4 of 5 anderhalve literflessen water doorheen gegooid en weer opgevangen met een emmer.
Ik vermoed dat er nog zo een 2 liter water in de leiding is blijven hangen.
Ik heb een anderhalve flacon van 4 liter koelvloeistof erin gegoten, eerste flacon met motor uit.
Daarna een halve flacon met draaiende motor (stationair), alles samen zo een 6 liter koelvloeistof.
Volgens mij gaat er een 9.8 liter koelvloeistof in de auto, dus vermoed ik dat er nog zo een 3 liter oude koelvloeistof met water vermengd in de auto zit (meer water dan oude koelvloeistof).

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 26 feb 2018, 16:35

Enkele eigenschappen verbetert tov water :
Antivries / smeerwerking / anticorrosie / Kooppunt verhoging (cavitatie tegengaan).
Door aan te lengen met water gaan deze eigenschappen achteruit. Natuurlijk moeilijk te zeggen hoeveel.
Voor alle zekerheid vervangen ?
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 26 feb 2018, 18:15

Ja, ik ga het laten vervangen.
Ik heb nog een volle flacon van 4 liter en een halfje, hoef alleen een flacon bij te kopen.
Maar vervangen laat ik doen.

Maar dan de temperatuur... Vandaag weer gemeten over een afstand van 35 km, ritje van 20 minuten, en enkel tussen de 60 en 70 graden gemeten. Er zit toch iets niet goed.

rfs88
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mar 2017, 10:29

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door rfs88 » 27 feb 2018, 08:01

Met dit koude weer kan het als het goed is nog wel even duren voordat de motor warm is, 20 minuten is niet heel lang. Als een groot deel op de snelweg is geweest waarbij de motor lage toeren draait word hij ook langzaam warm bij 0 graden. Geen idee hoeveel ltr motorolie de M57 heeft maar mijn M47 heeft al 5.5 ltr motorolie...deze morgen duurde het ook al 35/40km (alleen snelweg 130 km/h 6e met 2300 toeren, -6graden) voordat ik echt warmte had in de auto.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 27 feb 2018, 08:15

Ik de actieve flaps achter de gril bijgeplaatst. Sommige hebben deze standaard.
Voordeel van de flaps is : geen lucht door de radiator / motor als dit niet nodig is waardoor de motor sneller opwarmt, en een verbetering van de luchtweerstand als ze toe zijn.
Af dit nu echt veel doet weet ik niet, maar koste niet veel en vond het cool :) .
In de praktijk zijn ze bijna altijd toe.
Coderen was niet nodig. Alleen uitvissen waar op de DDE deze moet aangesloten worden.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 27 feb 2018, 09:20

rfs88 schreef:Met dit koude weer kan het als het goed is nog wel even duren voordat de motor warm is, 20 minuten is niet heel lang. Als een groot deel op de snelweg is geweest waarbij de motor lage toeren draait word hij ook langzaam warm bij 0 graden. Geen idee hoeveel ltr motorolie de M57 heeft maar mijn M47 heeft al 5.5 ltr motorolie...deze morgen duurde het ook al 35/40km (alleen snelweg 130 km/h 6e met 2300 toeren, -6graden) voordat ik echt warmte had in de auto.

Zaterdag ga ik naar Noord-Braband (rit van anderhalf uur, 135KM), dan kan ik nog eens kijken.
Ben wel benieuwd.

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 27 feb 2018, 10:16

tom_il schreef:Ik de actieve flaps achter de gril bijgeplaatst. Sommige hebben deze standaard.
Voordeel van de flaps is : geen lucht door de radiator / motor als dit niet nodig is waardoor de motor sneller opwarmt, en een verbetering van de luchtweerstand als ze toe zijn.
Af dit nu echt veel doet weet ik niet, maar koste niet veel en vond het cool :) .
In de praktijk zijn ze bijna altijd toe.
Coderen was niet nodig. Alleen uitvissen waar op de DDE deze moet aangesloten worden.
Is dit lastig? Wat heb ik hiervoor nodig? En kan je het me aanraden?
Ik weet het ik vraag veel, ik ben erg leergierig :)
Het zou erg handig zijn om de motor sneller warm te laten worden in de winter bij korte afstanden

Die van mij is LCI 2009

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 27 feb 2018, 10:37

LCI is wat anders, deze moet wel gecodeerd worden.
Wat je nodig hebt zijn de flaps connector en kabel. Details over de LCI kan ik niet geven behalve dat deze flaps hebben met een motor erop, ze draaien ook toe.
Bij de pre-LCI die ik heb zit alleen een magneetklep erop die de flaps unlocken waarna de wind ze opblazen. Sluiten kunnen ze alleen als je stilstaat met de magneetklep geactiveerd.

Best wat googlen op E60/61 Gril shutters
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 27 feb 2018, 11:24

Ik zal eens kijken, eerst maar mijn huidige probleempjes oplossen.
Dank voor de info.

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 01 mar 2018, 12:16

Roetfilter en achterlicht probleempjes zijn opgelost, topic mag dicht, zover het dicht kan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”