koplampensproeirs

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Filipe
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2018, 22:33

koplampensproeirs

Bericht door Filipe » 23 jul 2019, 21:25

Goeiedag bimmers

Ik weet niet als ik hier mag aangezien dat ik niet zoveel ervaring heb in forums.
Ik heb een grote probleem en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen
kort verhaal ik heb een maxysis gekocht en al mijn modules opnieuw gecodeerd. Mooi tot ik mijn achterklep (e61) ging openen. Tot mijn verbazing ging mijn koplampensproeirs aan. De heel kofferbak open gemaakte precies zelfde en als ik mijn verlichting aan doet en ruitenwissers sproeiers aan gaan mijn koplampensproeirs niet aan. en is ook een beetje raar als ik boodschappen gaan doen.
Heeft hier iemand ervaring mee of welke module moet ik opnieuw programmeren en liefste hoe?? ik zou heel dankbaar zijn.
Trouwens voor de codering werkte perfect.
Nogmaals bedankt
Met vriendelijke groeten
Filipe Pereira

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: koplampensproeirs

Bericht door ehombie » 24 jul 2019, 06:46

Bouwjaar? Automatische achterklep?
Voor update werkte het allemaal?
Heb je een software update of codering gedaan?
Ik vermoed dat de fout zit in de KBM (basic body module) weet even de benaming niet...(raak wel eens in de war met afkortingen) tevens kan die in je maxisys net even anders genoemd worden.

Ik zou deze terugzetten als je dat kunt.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... gate/q-A1a

Afhankelijk van andere reacties:
Maak evt een foto van die module daar staat een partnummer op en een softwarenr.
En geef even software nummer van de huidige.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Filipe
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2018, 22:33

Re: koplampensproeirs

Bericht door Filipe » 26 jul 2019, 21:25

Sorry ehombie ik dacht dat ik een mail zou krijgen als melding. als eerst bj is 2005 en ja automatische achterklep. Ik heb geen update gedaan enkel alles opnieuw gecodeerd aangezien dat ik teveel dingetjes had zoals geen geheugen op mijn stoel afstandsbediening die niet werkt en zo. terugzetten gaat niet dus ja verder zal ik niet weten. Als update weer wat raars gebeurt. mijn achterklep sproeier werkt niet eigenlijk nooit gewerkt. sinds paar dagen geleden mijn ruitensproeiers zijn mee gestopt en die van de achterklep doet het ineens. ik heb niks aan de auto verder gedaan sinds last post

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: koplampensproeirs

Bericht door ehombie » 29 jul 2019, 06:55

1. Ik zou beginnen met de of je diverse modules jouw laatste cijfers van chassis hebben met name die kbm.

Heb het idee dat eraan genutseld is met evt verkeerd, ingeleerd, onderdelen of aangesloten.

Gezien dat je nu ook zegt mijn geheugenstoelen werken niet.

2. Daarnaast...achterklep dingentjes controleren op kabelbreuk. Gezien het feit dat deze van 2005 is ontkom je er denk ik toch niet aan. (Verklaard nog niet de slechte werking bij koplamp sproeiers) maar goed....
Misschien is dat de reden/gevolg dat er andere kbm in is gekomen...m.a.g. punt 1 niet goed ingeleerd met opties voertuig?

Heb nog wel ergens een filmpje met waar je met die maxisys dingen kunt zien. Wbt VIN registratie in modules. INPA is dat relatief eenvoudiger te zien...maar dat heb je volgens mij niet.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Filipe
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2018, 22:33

Re: koplampensproeirs

Bericht door Filipe » 29 jul 2019, 17:03

ehombie ik heb wel inpa ncs expert en nog een paar programma's. ik heb de draad breuken van mijn achterklep een tijd geleden allemaal gemaakt. over de stoel geheugen heb je misschien verkeerde begrepen nu werkt wel na alles coderen/inleren met de maxysis en daarvoor niet. ik heb alle modules ingeleerd omdat ik veel functies ontbreekt toen en daarna is de koplampensproeirs probleem gekomen. verder werkte alles na behoren. wat ik ook niet begrijp is met automatische achterklep zou ik een scherm met instellingen moeten krijgen op mijn CCC dat heb ik ook nog niet. Zaterdag heb ik een beurt aan mijn auto gegeven en weer een probleem door de maxysis ik kan mijn olie interval niet resetten. maxysis de bij gepakt en kon wel alleen nu is ingesteld dat mijn olie 100% is maar mag enkel 2400km tot volgende beurt. daarna kon weer in de auto zelf resetten naar 30.000km maar spring gelijk naar 2400km. ik wordt gek van al die electronica. inpa en ncs expert weet ik nog heel weinig van dus durf niet zoveel

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: koplampensproeirs

Bericht door ehombie » 29 jul 2019, 17:36

Dat schermpje met kofferklep hoogte instelling lijkt mij ook een dingetje waaruit kan blijken dat diverse modules o.a. niet weten wat je opties zijn?

Bekijk eens in inpa je UIF/AIF.
Maak eens een schermopname. Dan kun je aan data en vinnrs zien of er recentelijk wat gebeurd is.
Dit doet die bij 2.00min ongeveer https://m.youtube.com/watch?v=2ObkfsNfq2s

Als je zeker weet dat er niks raars met je modules is gebeurd en correct zijn gecodeerd en geprogrammeerd kun je stroomschemas, scahelaars, kabels, connectors, modules gaan nalopen....of gaan vervangen. Gebruik hiervoor newtis Of istad voor naslag.
Laatst gewijzigd door ehombie op 29 jul 2019, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Filipe
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2018, 22:33

Re: koplampensproeirs

Bericht door Filipe » 06 aug 2019, 23:04

Sorry ik wil alleen doorgeven dat ik heb voorlopig nog niks aan gedaan en ik zal nog terugkomen met wat ik heb geconstateerd

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: koplampensproeirs

Bericht door ehombie » 07 aug 2019, 08:29

Oww geeft niks...overigens me die inpa UIF overzicht kun je met name kijken of er updates hebben plaatsgevonden. Een codering, zoals een aanpassing in een man file van ncsexpert niet.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
kenza750
Berichten: 161
Lid geworden op: 02 jun 2016, 08:30

Re: koplampensproeirs

Bericht door kenza750 » 31 aug 2019, 02:07

Ik heb exact hetzelfde gehad mbt de sproeiers die aangingen zodra ik de kofferbak opende. Dat kwam doordat ik met NCSExpert een optie had aangevinkt. Iets in de zin van “automatic headlight cleaning” ofzo. Toen ik die weer uitvinkte was t probleem weg.

Ik zal even kijken in welke module en welke optie dat precies was.
Niks ernstigs dus. Ik dacht eerst dat t met de kabels vd achterklep te maken had (kortsluiting) maar dat was gelukkig niet zo.

Kom er nog op terug
BMW 525d 2007 E61 preLCI
Afbeelding

Gebruikersavatar
kenza750
Berichten: 161
Lid geworden op: 02 jun 2016, 08:30

Re: koplampensproeirs

Bericht door kenza750 » 31 aug 2019, 02:10

Waarschijnlijk was t in de KBM module:

SCHEINW_REINIGUNGS_AUTOM

Deze setting had ik op aktiv gezet en toen ging t mis. Terug op nicht activ en t was weer goed
BMW 525d 2007 E61 preLCI
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”