Coderen the easy way

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
BMWonder
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 feb 2018, 19:53

Re: Coderen the easy way

Bericht door BMWonder » 24 sep 2018, 15:30

Daytonawim schreef:Met de nieuw carly moet je elk jaar opnieuw betalen voor het gebruik, dat is eigenlijk de reden dat ik die nog niet heb gekocht.
Zelfde verhaal hier. Lijkt me ideaal met de smartphone via BT maar om ieder jaar 65 euro te betalen gaat mij te ver.
Dus ik ga verder met 7 euro Ali kabel en NCS expert.
Iets

Gebruikersavatar
M535I
Berichten: 456
Lid geworden op: 09 jan 2009, 00:59

Re: Coderen the easy way

Bericht door M535I » 24 sep 2018, 15:52

Helaas ben ik een leek op dat gebied dus moet ik het hier maar mee doen.
M, the Most Powerful Letter in the World!

MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

Re: Coderen the easy way

Bericht door MadSkillz » 02 mei 2020, 16:52

Middag allen,

ik heb een vraag met betrekking tot volgende:

ik wil graag de "Coming home lights" coderen op de toets van de kofferbak.

volgende stappen loop ik door:

Stap 1 NCS opstarten en het standaard protocol, profiel kiezen enz.

Stap 2 dan ga ik via F4 naar richting de bestuurseenheid die ik wil coderen en dan komen er 2 modules naar voren, vóór ik de hele lijst met units krijg.

Stap 3:Ik krijg dan CAS en LMA te zien.

Nu kan ik in LMA alles netjes wegschrijven in de volgende modules:

LMA: HEIMLEUCHTEN_FUNKSCL
Aktiv
CAS: SONDERTASTE_PANIKALARM
Aktiv

Ik sla deze data op in de MAN file, coderen, gaat allemaal vlekkeloos, maar gebeurd 0,0 als ik op de knop van de AB druk.

Als we dan even terug gaan naar stap 3 en ik selecteer daar de CAS, kom ik uiteraard in de CAS/LMA modules ook de bovenstaande opties tegen, deze kan ik ook aanpassen, maar als ik die weg wil schrijven, krijg ik een foutmelding.

Uiteraard overal backups van gemaakt. alles netjes terug gezet, nog een keer geprobeerd, maar helaas zelfde resultaat.

Iemand enig idee wat ik fout doe, of waar er een kink in de kabel zit? Het wegschrijven van de koplampsproeiers en weergeven van de snelheid in de BC is prima gelukt, dus de verbinding met de Beamer en de software lijken mij prima te werken.

DAnk voor het meedenken!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”