Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Black_Beamer
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 okt 2013, 11:28

Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door Black_Beamer » 05 apr 2018, 12:35

Weet iemand wat de meest witte lampjes zijn voor de angel eyes voor de LCI met xenon ?
Heb de originele "gele" angel eyes maar wil ze een verse look geven....

Gebruikersavatar
Kubilay
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2016, 17:06

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door Kubilay » 10 apr 2018, 14:25

Ik heb zelf een pre-lci halogeen koplamp. LED is idd het beste keuze, dat heb ik ook gedaan bij de mijne maar dan een w5w-t10.

Bij de LCI Xenon moet jij een H8 lampje erin doen.

Ik zelf heb een w5w-t10 lampje nodig (vier om precies te zijn (elk angel eye ring 1 lampje, jij trouwens maar 2, want elk lamp verlicht twee ringen bij jou). Ik heb daarom gekeken op aliexpress naar die type led lampen. Ik weet zeker dat ze daar ook H8 led typen hebben. Het is daar gewoon wat goedkoper, maar je zou je af kunnen vragen over de kwaliteit. Ik kan je vertellen dat veel Nederlandse online webshops hetzelfde LEDs verkopen voor bijna 400% de waarde. Ik heb zelf ook paar keer uitgeprobeerd, maar uiteindelijk heb ik mijn ideale LEDS gevonden. Het kost niet zo heel veel, dus als ze kapot gaan, breekt je hart in ieder geval niet. De H8 lampen hebben allemaal hetzelfde kabel aansluiting. Ik heb canbus-loze LED lampen gekocht, omdat die dan niet worden tegengehouden op helderheid (door zichzelf). Ik heb wel aparte canbus cancellers gekocht om geen storing op de iDrive te krijgen. Dus je kabel wordt wel wat langer en het opbergen zal wat lastiger zijn, maar je moet het maar zelf even kijken of je denkt dat het allemaal wel past. Ik heb ze lekker achter de kap kunnen wegproppen :shine:
Kijk verder naar de afmetingen van je originele halogeen lamp en koop op basis daarvan een ongeveer hetzelfde grootte led lamp, zou ik zeggen. Het mag een beetje afwijken. Kijk hoe groot en hoe lang de ruimte is waar de LED in gaat. Een kleinere past altijd, maar hoe groter des te meer LED en dus meer licht, toch? :ja:

Als jij je afvraagt welke merk, dan zou ik zeggen Oslamp. Ze helpen graag en leveren goede service. Afmetingen staan erbij en alles is duidelijk. Ik heb naast mijn BMW E60 ook een Citroen xSara waarmee ik de meeste afstanden maak. Daar heb ik een H4 LED van Oslamp erin gedaan en die werken heel erg goed en zijn goed fel. Dus je zou dat heel goed als LED angel eyes kunnen gebruiken (een H8 led van oslamp). Ik ben daarom van plan om een H7 LED als grootlicht te kopen en te gebruiken voor in de BMW. Helaas kan ik geen zulke LED gebruiken, omdat een w5w-t10 super klein is, dus ik zal het moeten doen met veel minder heldere angel eyes. Voor nu dan.
Zorg ervoor dat de fan achter de LED werkt. Die moeten meteen starten zodra de lichten aangaan. Anders brandt het zichzelf weg door de hitte en dat wil je niet. :nee:

Black_Beamer
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 okt 2013, 11:28

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door Black_Beamer » 10 apr 2018, 15:57

bedankt voor je reactie Kubilay.
Ik heb in mijn vorige pre-lci ook de w5w gehad, maar dit was niet fel genoeg voor mij en dit was ook bijna onmogelijk met die type ringen in de koplampen. Met de LCI xenon h8 lampen moet t wat makkelijker gaan om ze fel wit te maken alleen je hebt zoveel soorten lampen dat ik geen flauw idee heb welke ik het beste kan bestelen.

Ik zal eens kijken voor de Oslamp, deze zijn 50watt zie ik staan. Nu heb ik ook begrepen dat er 80 watt leverbaar is voor de LCI xenon angel eyes. Alleen welke dit precies zijn weet ik dus niet. Ik wil ze wel zo fel mogelijk, dat ze overdag ook goed te zien zijn. Er was wel iemand op dit forum die felle ringen had in zijn LCI e60 maar ik weet niet meer wie dit was....

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door tom_il » 10 apr 2018, 22:02

Dat vermogen wil absoluut niets zeggen, is niet het echte vermogen, gewoon marketing. Feitelijk gewoon bedrog.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
Kubilay
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2016, 17:06

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door Kubilay » 10 apr 2018, 22:18

Klopt, met de pre-lci halogeen koplampen is het onmogelijk om felle angel eyes te hebben om ze in het daglicht te zien. Daarom ben ik ook van plan om de koplampen te vervangen voor een LCI model koplamp. Het is in ieder geval beter met de LED dan met een normale halogeen lampje.

Verder is wattage niet zo heel belangrijk, vind ik. LED is al namelijk fel en echt feller gaat het bijna niet. De auto zelf geeft ook maar een bepaald stroom. Mijn neef heeft een E39 met facelift xenon koplampen. Hij vertelde me dat hij met een 20w led fellere angel eyes had dan zijn 80w led, die overigens heel snel kapot ging. Ik denk ook dat de LED lamp zelf een limiet heeft. Het houdt ergens een keer op.

Wil je trouwens echt felle licht net als de nieuwere generatie BMW's, dan kan je het beste 'knutsellen'. Je opent je koplamp en zet daar LED ringen in en sluit deze aan op een 12V. In dit geval misschien op de H8 stadslichten.
Deze methode wilde ik ook doen voordat ik besloot om mijn koplampen te upgraden. Wie weet doe ik dat met de nieuwe wel. Zo ziet dat er dan uit: Klik. Je zet de ring meteen voor of achter de originele ring of je vervangt het kompleet. Dat doe je zo bij wijze van: Klik
Ringen verkopen ze ook in china in ieder geval: Klik

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door Bart70 » 11 apr 2018, 06:42

In de LCI xenon kun je ook een kitje proppen met H11, is echt fel ;-) Wel moet je iets aanpassen aan de dop achterop, en de boel wat zien weg te werken, maar dan heb je wel wat :

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dit setje via iemand van FB, en iemand van dit forum heeft ze er in gezet voor me.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door tom_il » 11 apr 2018, 08:17

Beetje oppassen als je H11 lampjes steekt. Het is belangrijk dat de licht center lengte (LCL) correct is. De buitenste ring komt uit ter hoogte van het lampje, lampje schijnt in dit uiteinde van de lichtgeleider. Als het lampje dan wat dieper of minder diep zit gaat de buitenste die sowieso al minder oplicht nog minder oplicht.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door tom_il » 11 apr 2018, 10:08

Nog rond het wattage van de LED lampen en de beperking ervan.
De beperking van LED's zijn de warmte die ze genereren. 80% tot 90% van de energie die in een LED gestoken word gaat verloren on de vorm van warmte. Daarom die die heatsinks op de LED's, zonder de heatsink zal de LED niet lang werken, de LED snel achteruit in lichtoutput en/off gaat stuk . Bij deze retrofit lampjes is het moeilijk om een efficiënte heatsink toe te passen wegens de beperkte ruimte en de zeer beperkte tot onbestaande lucht flow.
Vergeet dat je 20w aan warmte efficiënt kan via een heatsink dissiperen. 80W is gewoon compleet onmogelijk.
Een Led lamp gaat daarom altijd een lager vermogen hebben dan de Halogeen lamp die ze vervangt.
Soms word er een ventilator op de heatsink geplaatst. Ik raad deze niet aan, de levensduur van deze ventilatoren is kort en zodra hij faalt oververhit het lampje.
Effectieve vermogens van deze LED retrofit lampjes moet je zien in de buurt van 10W. Liefst minder daar anders de levensduur van de LED drastisch inkort.

Het word tijd dat men de producten verkoopt met aanduiden van hun lichtoutput uitgedrukt in Lumens, alleen het aantal Lumens zegt iets over de lichtoutput. Aantal Watt is ok voor halogeenlampen (Alhoewel Hier ook zeker verschillen zijn) maar zeker niet voor LED producten.
525d E61 2007 pre-LCI

Black_Beamer
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 okt 2013, 11:28

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door Black_Beamer » 11 apr 2018, 12:18

iemand ervaring met deze van HLautomotive ?

http://www.hlautomotive.com/bmw-onderde ... lci-xenon/

Of als ik jullie begrijp kan ik net zo goed een goedkopere set nemen bij bijv aliexpress?

BMWonder
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 feb 2018, 19:53

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door BMWonder » 11 apr 2018, 17:52

Ik denk dat hun hem ook gewoon uit China halen.
Je kunt voor de reguliere prijzen hier heel wat setjes proberen vanuit china.
Tegenwoordig hebben die sites ook reviews en posten mensen wat ze ervan vinden. Wellicht kan je op die manier een goede gok wagen.

Gebruikersavatar
Kubilay
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2016, 17:06

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door Kubilay » 11 apr 2018, 18:02

BMWonder schreef:Ik denk dat hun hem ook gewoon uit China halen.
Je kunt voor de reguliere prijzen hier heel wat setjes proberen vanuit china.
Tegenwoordig hebben die sites ook reviews en posten mensen wat ze ervan vinden. Wellicht kan je op die manier een goede gok wagen.
Niet geschoten is altijd mis. Pas als je het zelf uitprobeert, dan weet je het zeker.


Klein vraagje tussendoor voor de kenners: Welk type lampje gaat er bij de facelift/LCI halogeen koplamp in voor de angel eyes?

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door tom_il » 11 apr 2018, 18:54

Ik heb die vraag pas geantwoord in een ander topic. Is een specifieke lamp.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
Kubilay
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2016, 17:06

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door Kubilay » 11 apr 2018, 19:10

Dat zag ik maar je hebt alleen een linkje vermeld. Ik zie verder niet welke type lamp, jij wel? (bijv. h7, h8 etc..)

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Meest witte LED angel eyes voor XENON LCI

Bericht door tom_il » 11 apr 2018, 20:03

Als deze een type aanduiding zou hebben dan zou het niet een specifiek maar een gestandaardiseerde lampje zijn ;)
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”