Uitzetten canbus controle

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Gebruikersavatar
Kubilay
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2016, 17:06

Uitzetten canbus controle

Bericht door Kubilay » 19 mei 2019, 00:46

Beste forumleden,

Onlangs een obd2 stekkertje aangeschaft om een en ander dingen onderhuids aan te passen aan m'n 5'er.
Lang verhaal kort: Ik vind die knipperende canbus niet prettig wanneer ik een ledje in doe. Het is me in ieder geval gelukt een groot deel te 'nicht_aktiven' met NCSexpert -> NCS Dummy.
Ik heb een LM1 E60 met (voorlopig nog) halogeen koplampen waarin 4 'angel eye' lampjes ingaan. Dus elk ring een t10 (5w5) lampje.
In NCS Dummy zie ik deze als 'standing lights - angel eyes'. Nou, HOT en Cold van de angeleyes nicht_aktiv gedaan. Nu knipperen de grotere (buitenste) angel eyes niet meer, maar de binnenste kleintjes nog wel. En bij het weghalen van de canbus cancellors/resistor tussen de bekabeling van de kleine angel eyes krijg ik dus ook een melding dat de 'front left/right parkinglights' het niet doen. Ik heb verder in het lijstje geen andere mogelijkheid of optie kunnen vinden om de kleine ringetjes uit te zetten. :bang: Ik kan de notificatiemelding wel uitzetten, maar dan knippert het ledje nog steeds.
Daarnaast ben ik benieuwd wat verder het precieze verschil tussen de kalt en warm opties zijn. Kalt bij het pas opstarten en warm de periodieke controle tijdens het rijden?
Alvast bedankt :)

(Bedankt voor het verplaatsen bart70)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 21 mei 2019, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naar het juiste subforum verplaatst.

Gebruikersavatar
Kubilay
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2016, 17:06

Re: Uitzetten canbus controle

Bericht door Kubilay » 06 jun 2019, 22:48

Iemand een idee? Ik kan me niet voorstellen dat niemand het weet.

Gebruikersavatar
PorschefanRoel
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 aug 2014, 17:21

Re: Uitzetten canbus controle

Bericht door PorschefanRoel » 12 jun 2019, 12:27

IK kan je helaas niet erg veel helpen, maar op de vraag
Daarnaast ben ik benieuwd wat verder het precieze verschil tussen de kalt en warm opties zijn. Kalt bij het pas opstarten en warm de periodieke controle tijdens het rijden?
kan ik wel wat vermelden. Weet het niet zeker, maar volgens mij is de Kalt controle de controle of de lamp stuk is, wanneer deze uit staat. En is de Warm controle de controle of de lamp stuk is, wanneer deze aan staat.
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”