Android audio interface ervaringen ?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
hfblok
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2018, 09:10

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door hfblok » 27 dec 2018, 23:12

Hallo,
Zit er ook aan te denken om dit systeem toe te voegen. Bmwonder ben nog errug benieuwd naar een 2e filmpje eigenlijk.
Inmiddels zijn er diverse hogere Android en Ram geheugen versies verkrijgbaar, zal het hier ook beter mee werken?
To bim or not to bim!!

icecool
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2018, 17:45

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door icecool » 30 dec 2018, 17:23

Hi, kan je die android upgrade ook doen wanneer je navi busines hebt?
Thanks

Ton Wartel
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2018, 10:52

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Ton Wartel » 31 dec 2018, 11:05

Heeft toevallig al iemand ervaring met de nieuwere units?

Ik zie dat er bijvoorbeeld een 6-core ding te koop is: https://nl.aliexpress.com/item/-/32867105741.html

Nog wel steeds een schamele 2Gb RAM, helaas...

Maar wel redelijk complete accessoire lijst er bij.

Iemand?

Ton Wartel
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2018, 10:52

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Ton Wartel » 15 jan 2019, 23:10

Geen reactie?

Wil serieus zoiets gaan aanschaffen, maar hoor wel graag eerst ervaringen...

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door ehombie » 16 jan 2019, 09:04

De ervaring die in dit topic wordt beschreven lijkt mij genoeg input om zoiets wel OF niet aan te schaffen.

De layout is mijn inziens allemaal hetzelfde gebleven..."met de nieuwere versie"
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Bart70 » 23 jan 2019, 10:12

Mooi topic met veel info !

Helaas voor mij nog steeds moeilijk om een keuze te maken, ik twijfel nog steeds tussen een Android systeem en een CIC.

CIC had ik in mijn E61 en was een erg mooi en feilloos systeem, dat gevoel krijg ik niet bij een Android systeem als ik dit topic zo lees.

Het betreft bij mij dan een E93 met navi prof, maar ik heb geen pdc en daar baal ik een beetje van. Om het goed te doen wil ik een achteruitrijcamera gaan plaatsen, hiervoor moet ik dus wel overstappen naar een CIC of een Android, de Android is qua prijs veel interessanter, maar een langzaam systeem zou mij verschrikkelijk gaan irriteren. Ik weet niet of dit met de nieuwere versies beter is, anders zou ik hierop gaan afhaken. Voor mij zijn de navi, de camera en het geluid belangrijk, apps zijn niet belangrijk voor me.

Gebruikersavatar
Kubilay
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2016, 17:06

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Kubilay » 24 jan 2019, 02:09

@Bart70
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met een android systeem. Alleen het is wel zo dat de eerste generatie idd traag zijn, maar trager dan een CCC kan ik haast niet geloven. Met de nieuwere gen is het iets soepeler, maar nog steeds niet perfect. Het nadeel is dat het geluid via de aux gaat. En zoals we allemaal wel weten zodra we de aux in onze BMW's hebben aangesloten en gecodeerd: een te lage geluid :bang: Dus je moet het sowieso versterken. Achteruitrijcamera is plug en play. Aansluitingen zijn al klaar achter de android interface en hoef je alleen van achteren naar voren te trekken (kabel) (volgens mij gaat dat ook met de CIC zo). Sommige aanbieders verkopen de android met zo'n camera.
Als je echt kwaliteit wilt, ga dan voor de CIC. Kost wel meer, maar je kan rekenen op kwaliteit.
Android heeft meer functionaliteiten.
Je hebt ook E60 of in jouw geval E9X android schermen die op een CIC kunnen worden aangesloten. Dan heb je ze allebei :rolf:

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Bart70 » 24 jan 2019, 08:48

Hahahahaha, allebei doen we maar niet, dan toch maar sparen voor een CIC, beviel me in de E61 echt prima, maarja, zijn wat prijziger helaas.

Gebruikersavatar
Ralph
Berichten: 1420
Lid geworden op: 04 apr 2008, 14:17
Locatie: Botlek

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Ralph » 07 feb 2019, 13:14

Ik had ook het android systeempje overwogen, maar na het lezen van alle reacties blijf ik het houden op mijn CIC.

@bart: Jij hebt geen PDC: Achteruit camera aansluiten op een CIC blijft lastig en duur. Dan zou Android wellicht een optie zijn. Is een fractie van de prijs van een CIC.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Bart70 » 07 feb 2019, 13:19

Ik dacht dat die camera wel meeviel, de CIC is het duurste denk ik, en pdc daarop aansluiten is volgens mij net zoveel werk als een camera.

Na het lezen over Android, hier en op FB, zie ik daar vanaf.

Gebruikersavatar
kenza750
Berichten: 161
Lid geworden op: 02 jun 2016, 08:30

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door kenza750 » 27 mei 2019, 19:40

even dit topic reanimeren....

Ik heb dus onlangs ook een Android CCC systeem ingebouwd. Ik heb de 6-core Android 8.1 versie incl achteruitrijcamera.

Werkt allemaal op zich prima, camera werkt top, schakelt automatisch in als ik in R schakel. PDC is hier ook mooi in geintegreerd.

Waar ik echter tegenaanloop is het volgende. Ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben: Flitsmeister start niet automatisch op. :gek:

Settings in FM:
Automatisch starten dmv beweging: AAN
Gevoeligheid van 0 tot 100 geprobeerd, maar dit heeft geen effect.

Automatisch starten dmv Bluetooth geeft bij mij aan dat er een apparaat gekoppeld moet zijn. Ik heb echter mijn iPhone al gekoppeld met het systeem wat in de auto zit maar dat ziet hij op de een of andere reden niet. Ik krijg de optie om de bluetooth-instellingen van het Android device te openen, maar dan krijg ik alleen een optie om Bluetooth aan of uit te schakelen. In dit venster staat deze optie UIT (terwijl BT wel aanstaat omdat hij gekoppeld is met mijn iPhone). Aanzetten kan in dit scherm niet. Schuifje blijft in de UIT stand staan.

Ik krijg wel in de balk boven in het scherm het icoontje van FM te zien. Als ik deze naar beneden schuif, dan geeft de melding aan: "Flitsmeister automatisch starten is actief". Maar starten doet hij niet zodra ik ga rijden.

Gebruiken jullie ook Flitsmeister, en zo ja, werkt automatisch starten bij jullie wel?
BMW 525d 2007 E61 preLCI
Afbeelding

JohanM
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2016, 15:32

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door JohanM » 16 jun 2019, 08:54

Beste allemaal,
nav de laatste ervaringen ben ik ook overstag en wil een CIC unit met >android 8.1 six cores aanschaffen. Wie kan mij voorzien een betrouwbaar adres voor aanschaf en aansluiten? Eventueel met DAB+ en achteruitrijcamera.. Ben daar nog niet over uit..

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Groeten,
Johan.
F11 2012

Langekies
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2019, 11:30

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Langekies » 30 apr 2020, 18:51

Jammer dat filmpje 2 en 3 nooit zijn opgedoken haha. Interessant topic!
BMW E60 530 2004
CCC Idrive

Driver888
Berichten: 213
Lid geworden op: 29 jan 2015, 10:51

Re: Android audio interface ervaringen ?

Bericht door Driver888 » 19 mar 2024, 00:56

JohanM schreef: 16 jun 2019, 08:54 Beste allemaal,
nav de laatste ervaringen ben ik ook overstag en wil een CIC unit met >android 8.1 six cores aanschaffen. Wie kan mij voorzien een betrouwbaar adres voor aanschaf en aansluiten? Eventueel met DAB+ en achteruitrijcamera.. Ben daar nog niet over uit..

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Groeten,
Johan.
F11 2012
Adres gevonden?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”