MULF 2 - Telefoonboek

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door MadSkillz » 30 mar 2020, 14:49

Goedemiddag allen,

korte vraag,

Ik heb in mijn E60 een MULF2 bluetooth adapter ingebouwd zitten. Ik kan hier ook feilloos verbinding mee maken en bellen en ook de stuurbediening werkt gewoon naar behoren.

Wat ik alleen niet heb is de optie om door mijn contacten te bladeren (melding "geen contacten") en als ik gebeld wordt, geeft mijn display geen contactgegevens of telefoonnummers weer, maar ******* in het scherm.

De optie is wel aangevinkt in mijn toestel (Iphone XS Max) en ook met een ander toestel krijg ik hetzelfde resultaat.
Ik heb in de armsteun een craddle zitten, dus ik heb het vermoeden dat de MULF later is ingebouwd, ik kan dit alleen niet bevestigd krijgen.

Enig idee hoe ik dit kan tackelen? Op zich werkt het zo prima, maar ik zou het ideaal vinden als ik gewoon via IDrive alles kan bedienen.

thijsvanzwam
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
Locatie: Broek op Langedijk

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door thijsvanzwam » 30 mar 2020, 16:14

Die cradle hoort er in, ook als de MULF2 standaard is. (heb ik ook)

Wat zou kunnen is dat je software van je idrive wat verouderd is, dan kan hij bepaalde nieuwere telefoons niet helemaal meer synchroniseren.
je zou hier eens kunnen kijken, dit is een update die je zelf zou moeten kunnen uitvoeren.

https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door MadSkillz » 01 apr 2020, 23:37

Top, dank!

Ga ik checken!

MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door MadSkillz » 02 apr 2020, 12:46

Helaas,

als ik mijn VIN invoer, krijg ik helaas een error. Ik zat nog wel even te denken dat ik ook geen USB poort kan ontdekken in de auto.

Als iemand anders nog suggesties heeft, graag!

thijsvanzwam
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
Locatie: Broek op Langedijk

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door thijsvanzwam » 02 apr 2020, 13:01

Zit er geen usb poort links in je Dashboard kastje?
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door MadSkillz » 09 apr 2020, 08:45

Heb ik zo niet kunnen ontdekken, omdat ik een error kreeg bij de BMW site op m'n VIN heb ik het voor nu gelaten.

Ik ben inmiddels wel een stap verder, wel zo netjes om dat ook te posten dan he :)

Als ik gebeld wordt, zie ik netjes de naam zoals in mijn telefoon opgeslagen.
Neem ik dan op via de stuurbediening, wordt dit gesprek met naam/tel. nr. ook netjes gelogd in de auto en kan ik deze ook weer selecteren uit de lijst laatste gesprekken / gemiste gesprekken.

Neem ik de telefoon op via de telefoon, of bel ik vanaf mijn telefoon, dan verschijnen de genoemde sterretjes i.p.v. de contactgegevens.

Zal dus ergens iets niet goed gaan in de synchronisatie. Voor mezelf heb ik het nu opgelost, door iedereen die ik vaak bel, mij even te laten bellen toen ik in de auto zat. 20 minuten werk en heb nu de belangrijkste contacten onder de knop.

Is het helemaal opgelost nu? Nee. Stoor ik me er verder nog aan? Nee. Wat mij betreft dus hoofdstuk afgesloten.

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door Edward » 09 apr 2020, 09:43

O... maar dat heb ik ook in mijn wagen hoor. Bel ik via de telefoon zelf dan heb ik sterretjes op het display. Gebruik ik iDrive (en stuurbediening) dan krijg ik wel keurig de naam. Dat is een feature, geen bug :whistle:

MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door MadSkillz » 14 apr 2020, 09:12

Aaaaahhhh :bang: nu snap ik het :gek:

;)

Maar dan nu de hamvraag, kun je via Idrive wel bij je telefoonboek? dat kan ik namelijk niet, dan geeft hij aan dat er geen gegevens gevonden zijn. (het A-Z scroll menu zeg maar) Als ik dat nog werkend krijg ben ik er helemaal.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 14 apr 2020, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door Edward » 15 apr 2020, 10:05

Ik ben het gisteravond vergeten... ik zal vanmiddag even kijken want ik weet het antwoord niet helemaal zeker.

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door Edward » 16 apr 2020, 18:07

Het is dus ochtend geworden... met andere woorden, ik heb vanochtend even gekeken en het hoort gewoon te werken (A-Z):

Afbeelding

Telefoon is een iPhone 11 Pro, maar ook met mijn iPhone 6, 6S en 8 werkte het perfect.

MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door MadSkillz » 20 apr 2020, 08:08

Hmmm,

dan is er toch iets niet goed bij mij. Dank voor de foto's!

Ik gebruik zelf ook Iphone (XS Max en 11 Pro) dus dat zou het euvel niet moeten zijn.
Heb je toevallig wel je software geupdate?

Ik heb dat nog 2x geprobeerd, maar BMW geeft een fout aan op mijn VIN, dus kan daar weinig mee helaas.

Toch even verder spitten dan, wel fijn als dit gewoon naar behoren werkt.

nogmaals dank voor het meedenken!

MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door MadSkillz » 20 apr 2020, 08:10

Zie trouwens ook dat bij jou links onderin aangegeven welke Iphone verbonden is.
Dat zie ik ook niet. Wel het antenne icoon met verbindiginssterkte.

Dan lijkt het me toch een koppel issue.

MadSkillz
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2020, 14:39

Re: MULF 2 - Telefoonboek

Bericht door MadSkillz » 20 apr 2020, 09:41

Ik heb via de Duitse BMW site, alsnog de update kunnen downloaden, maar ben er inmiddels ook achter dat ik geen USB poort in de auto heb. :bang:

Al met al zou ik dan de hele auto moeten laten updaten en ik heb begrepen dat daar aardig wat uurtjes in gaan zitten. Voor mij geen prioriteit nu. Ik "behelp" me wel via bovenstaande manier en denk er nog wel eens een keer over na. Zit namelijk ook te denken aan een Android upgrade, dus dan komt dit helemaal te vervallen.

Dank voor het meedenken allen!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”