BMW 130i LCI High Executive. From now on: San Marino Blue

Show je E81 / E82 / E87 / E88. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
GstaR101

Re: BMW 130i LCI High Executive (leder interieur gereinigd)

Bericht door GstaR101 » 11 sep 2016, 09:23

Nice done Ricard. :duim:

Jij kan ook niet stil zitten he :)

mattijsier

Re: BMW 130i LCI High Executive (leder interieur gereinigd)

Bericht door mattijsier » 11 sep 2016, 10:00

Ziet er netjes uit Richard :duimen:

-Richard-

Re: BMW 130i LCI High Executive (aanschaf CIC systeem)

Bericht door -Richard- » 26 sep 2016, 22:15

Thanks mensen. Stil zitten doe vaak genoeg hoor. Maar ik hou er wel een beetje tempo in omdat ik het erg leuk vindt, en ik er gewoon erg trots op ben..

Omdat ik me er gewoon niet van kan weerhouden heb ik hier een aantal mods die er de komende tijd gaan plaats vinden.
Alles eerst de belangrijkste en meest complexe mod die ik waarschijnlijk ooit zal gaan doen.

Een CIC ombouw.

Afbeelding
Dit houd natuurlijk in dat er een aantal zaken veranderd moeten worden,
- 80 GB CIC module
- 8,8 inch CID
- Nieuwe Idrive knop met snelkeuze's
- Nieuwe Idrive behuizing en clipjes
- Kabel voor het verbinden van CIC > CID,
- Kabel CIC > USB en een USB hub in het dashboardkastje (deze heb ik gekocht, helaas wel heeft de kabel de verkeerde kleur maar dat veranderd de werking niet)
- Afwerking CIC plastic
- Andere connector CID

Op de directe verlanglijst is dan ook de 6FL optie gekomen, een USB aansluiting in de middenconsole de naast de aux komt. Hiervoor ben je ook een andere module nodig. Je kunt kiezen voor een module, of een (6NR) combox retrofit. De laatste optie is het meest brute want dat maakt internet (browsen) mogelijk, internetradio, BMW Apps zoals Facebook, Twitter en agenda. Ik moet nog verifiëren dat ik niet de juiste module hiervoor heb, maar de kans is wel groot.

Ik heb al een hoop informatie vergaard de afgelopen maand, daar zitten wel de nodige uren in maar natuurlijk ook geld, het is geen goedkope verandering. Het grote deel is inmiddels onderweg naar mij en verwacht ik deze en volgende week binnen. De kosten zijn desalniettemin behoorlijk binnen budget. Goed uitzoeken loont hierin wel. Enkele dingen waren bij de dealer goedkoper, andere juist weer op Ebay.

Daar ik al een CCC systeem heb met climate control, is het voor mij minder werk. Een aantal zaken past al en zoals ik nu interpreteer hoef ik alleen de monitor om te pinnen.

De 3e en meest simpele mod die (nogsteeds) onderweg is zijn LED lampjes in de mistlampen. Zal vast een storing geven maar die codeer ik wel even om ;)

Verder denk ik er dan ook aan dit te gaan vloggen, omdat dat tegenwoordig dood normaal wordt en vooral omdat ik denk dat ik er een hoop mensen plezier mee doe. Kijk vermaak maar ook informatie. De info die ik heb is echt overal en nergens vandaan. :'(

Last but not least, de midden demper wordt de 30e verwijderd. Om het geluid alsnóg te kunnen dempen wanneer ik wil, heb ik de uitlaat klep manueel geschakeld. Heb nu een kraantje tussen de aansturing, en de originele solenoid is nu buiten werking. Dit is nog niet helemaal zoals ik het wil (wil gewoon de solenoid manueel bedienen) want ik stap 's ochtends in met een hard rempedaal. Dat had ik hiervoor niet dus moet nog gefine-tuned worden.

--help

Bericht door --help » 27 sep 2016, 11:46

Geweldig leuk om te lezen Richard! Zoals jij bezig bent met deze E87 was ik altijd bezig met mijn E46 .. lekker frummelen, al is het soms wel erg duur om dat éne kleine dingetje werkend te krijgen. Desalniettemin hartstikke leuk, hobbies zijn altijd duur vertelde ik mezelf altijd :rolf:
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

-Richard-

Bericht door -Richard- » 28 sep 2016, 09:35

Klopt. Hobby mag wel wat geld kosten. Maar ik ben zelf wel iemand die realistisch afweegt waar het nuttig is en waar niet. Maar wat betreft de CIC, de meeste onderdelen heb ik binnen. Het is nog wachten op de iDrive controller, video en usb hub + kabel. Dan kan alles erin en gecodeerd worden.

Over 2 dagen wordt de middendemper verwijderd. Tijd gaat snel zeg.. :+

Afbeelding[/url]
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.

spy

Bericht door spy » 28 sep 2016, 17:22

lekker bezig man :duimen:

Spy.

andreass

Bericht door andreass » 29 sep 2016, 16:24

Zoo goed bezig zeg Richard! wat een klus lijkt me dat zeg!

-Richard-

Bericht door -Richard- » 01 okt 2016, 16:27

Ja is wel een klusje ja. Research doen en onderdelen kopen via betrouwbare levering. Wacht nog op een aantal onderdelen en heb iov met de codeerman besloten de navi te activeren via een extra kastje.

Goed, gisteren de middendemper laten verwijderen. Het geluid is wel supervet nu.
Echter rijd ik ook wel eens met mensen die van iets meer rust houden. De 30 en 35 i dempers zijn voorzien van kleppen die dus meer of minder geluid maken. De klep wordt bediend op vacuuüm, met een elektrische solenoid. Deze gaat open (en dus klep dicht) als er spanning op komt. Klep gaat weer open en als de solenoid in zijn dicht (spanningsloos) positie staat.

Ik heb dit omgebouwd en werkt nu handmatig, klein schakelaartje in een vervangbaar kapje in de middenconsole en ik kan ook flink wat stiller rijden. Het best een groot verschil. De dreun en brom bij lage toeren verdwijnt dan, de luide snerp op hoge toeren ook.

Erg tevreden over so far.
Hier wat foto's van het proces.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de bediening van de klep nu :)
Afbeelding

Helaas tijdens dit ook wat schimmel/vlekken onder de bank tegen gekomen. Bah! Denk dat iemand wat drinken gemorst heeft een tijd geleden, kwam ook een flyer tegen van de dealer die de auto nieuw verkocht heeft. :emo:
Het was allemaal droog dus het tapijt is schoon gezogen en het schuim is niks aan te doen.
Afbeelding

En een filmpje van de klep bediening, klinkt altijd maar minimaal op filmpjes..

Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

-Richard-

Re: BMW 130i LCI High Executive ( CIC systeem gemonteerd)

Bericht door -Richard- » 04 okt 2016, 16:40

Dubbelpost :fu:

Vandaag bijna alle onderdelen verzameld en dus ontvangen van de CIC ombouw. Het wachten is nog op de iDrive knop en emulator. Zonder de correcte iDrive werkt het systeem echter al prima. Het zou ook 'backward compatible' moeten zijn. Dit kan ik dus niet meer voor jullie testen, ofja het kan wel maar dat is me teveel werk :).

Het monteren is echter wel een eitje! Stekker van het scherm ompinnen en het systeem was live.
Eerst werkte de navi nog want het splitscreen stond aan op navi (tevens dacht deze nog dat ik in Duitsland was :leip: ). Toen ik deze uit had gezet was de navigatie geblokkeerd door het missen van de emulator, zoals ik al verwachtte. De instelligen en bijv service meldingen waren wel meteen up to date.

Afbeelding[/url]
Afbeelding
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Bloody9angel

Re: BMW 130i LCI High Executive (CIC gemonteerd)

Bericht door Bloody9angel » 05 okt 2016, 18:06

Als eerst, ik waardeer enorm hoe wat jij hier met je auto doet en ons hiervan met regelmaat op de hoogte houdt. Zelf reageer ik niet veel maar kijk altijd of je weer ff wat nieuws heb gepost om dit weer vol enthousiasme te lezen.

Jammer genoeg heb ik er zelf niet 1 in het bezit. Dit omdat hij door mijn studie anders teveel stil zou staan. Maar straks met stages zal ik toch weer aan een auto moeten, dus waarom dan niet meteen ook een 1er?

Zelf heb ik 5 eisen: Xenon, navigatie, M pakket, en dus leder, minimaal 118 maar het liefst 120, en eigenlijk ook het liefst een witte. Maar nou kom ik regelmatig wat leuks tegen maar heeft hij vaak xenon of navigatie en niet beide. Daarom was ik eigenlijk super nieuwsgierig naar wat deze ombouw jou nou ongeveer gaat kosten en waar je deze informatie vandaan heb gehaald zodat ik uiteindelijk misschien geen compromis hoef te sluiten.

Keep up te good work!

-Richard-

Bericht door -Richard- » 05 okt 2016, 21:35

Heel fijn om te horen ! :)
Ja ik wilde zelf ook van alles erop hebben dus heb maanden gezocht naar de juiste. Eigenlijk wilde ik geen automaat maar ben er toch heel tevreden mee. :duim: . Was de enige compromis op een verder super auto.

het m pakket en leder interieur moet je je niet blind op staren. Als de auto verder mooi en goed is kan dat er altijd nog op.

Xenon en navigatie zijn wel (imo) lastige reteofits als jd het echt mooi wilt. Ik was wel een stevige prijs voor de cic kwijt (910 euro all in) maar complete setten stonden erop voor 1500-2000 euro. heel duur (mij te duur). Echter werkt het echt super. Heb de navi pro met oa dvd vrijschakeling, stem besturing en 80gb hdd.

ik heb er weinig werk aan gehad. Oude eruit nieuwe erin, nieuwe video en usb kabel en een scherm connector nieuw. De rest was plug en play !

Moet nog wel gecodeerd worden, aux werkt niet, navi map verouderd (2009), taal is nu engels duits of frans en de 6cd wisselaar wordt niet herkend. Kleine dingen, alles werkt verder super en snel !! Morgen plaats ik wat foto's.

Al met al zou ik het zo overnieuw doen !
Binnenkort ga ik het voor een vriend in een 5 serie ook doen

jwbakkenes

Bericht door jwbakkenes » 05 okt 2016, 22:38

Goed bezig, leuk en leerzaam om dit allemaal van je te lezen.
Blijf het volgen en waarschijnlijk binnenkort je vlog.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

-Richard-

Bericht door -Richard- » 06 okt 2016, 15:31

Ga geen vlog doen, alles zit er al in en kreeg bijna geen reactie erop. Dan heeft in mijn ogen niemand er belang bij. Voor info kun je een PB'tje doen, maar ik heb weinig moeten aanpassen, veel uitgezocht.

Even een paar plaatjes, kan een heel topic vol spammen want heb overal foto's van.

Eind resultaat.
Afbeelding

Film tijdens het rijden, met de navigatie er naast.
Afbeelding

De nieuwe controller voelt fijn, werkt goed en is met de snelknoppen veel makkelijk in gebruik. Bij CCC kon je de idrive opzij gedrukt houden om (corresponderend) snel naar de navigatie of radio te springen (wisten jullie dat wel?). Dat kan nu met een druk op de knop.

Echter heb ik 1 nadeel, dat is dat het climaat gedeelte van de CCC verkleind is, zo kan ik niet meer instellen hoeveel lucht er bijvoorbeeld op de voorruit komt, of op de voetenruimte. Dit kon ik per 10% instellen naar wens, terwijl de ventilatie regeling op automaat bleef staan (gecodeerd). Dit is jammer maar ik denk niet echt een gemis.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.

spy

Bericht door spy » 06 okt 2016, 15:45

Ziet er mooi uit man,top werk!

Zat er zelf ook aan te denken,maar doe eigenlijk alles via mn telefoon(navi,muziek,etc...) dus heb het idee laten varen...maar het ziet er wel erg strak uit zo :duimen:

Spy.

--help

Bericht door --help » 06 okt 2016, 16:12

Kan het blijven zeggen ... hierbij nogmaals dus. Heel leuk om te lezen je topic! :love:
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Showroom”