Thanks mensen. Stil zitten doe vaak genoeg hoor. Maar ik hou er wel een beetje tempo in omdat ik het erg leuk vindt, en ik er gewoon erg trots op ben..
Omdat ik me er gewoon niet van kan weerhouden heb ik hier een aantal mods die er de komende tijd gaan plaats vinden.
Alles eerst de belangrijkste en meest complexe mod die ik waarschijnlijk ooit zal gaan doen.
Een CIC ombouw.
![Afbeelding](https://navigatie-inbouw.nl/193/bmw-cic-nieuwste-navigatie-systeem-ombouw-e70-e71.jpg)
Dit houd natuurlijk in dat er een aantal zaken veranderd moeten worden,
- 80 GB CIC module
- 8,8 inch CID
- Nieuwe Idrive knop met snelkeuze's
- Nieuwe Idrive behuizing en clipjes
- Kabel voor het verbinden van CIC > CID,
- Kabel CIC > USB en een USB hub in het dashboardkastje (deze heb ik gekocht, helaas wel heeft de kabel de verkeerde kleur maar dat veranderd de werking niet)
- Afwerking CIC plastic
- Andere connector CID
Op de directe verlanglijst is dan ook de 6FL optie gekomen, een USB aansluiting in de middenconsole de naast de aux komt. Hiervoor ben je ook een andere module nodig. Je kunt kiezen voor een module, of een (6NR) combox retrofit. De laatste optie is het meest brute want dat maakt internet (browsen) mogelijk, internetradio, BMW Apps zoals Facebook, Twitter en agenda. Ik moet nog verifiëren dat ik niet de juiste module hiervoor heb, maar de kans is wel groot.
Ik heb al een hoop informatie vergaard de afgelopen maand, daar zitten wel de nodige uren in maar natuurlijk ook geld, het is geen goedkope verandering. Het grote deel is inmiddels onderweg naar mij en verwacht ik deze en volgende week binnen. De kosten zijn desalniettemin behoorlijk binnen budget. Goed uitzoeken loont hierin wel. Enkele dingen waren bij de dealer goedkoper, andere juist weer op Ebay.
Daar ik al een CCC systeem heb met climate control, is het voor mij minder werk. Een aantal zaken past al en zoals ik nu interpreteer hoef ik alleen de monitor om te pinnen.
De 3e en meest simpele mod die (nogsteeds) onderweg is zijn LED lampjes in de mistlampen. Zal vast een storing geven maar die codeer ik wel even om
Verder denk ik er dan ook aan dit te gaan vloggen, omdat dat tegenwoordig dood normaal wordt en vooral omdat ik denk dat ik er een hoop mensen plezier mee doe. Kijk vermaak maar ook informatie. De info die ik heb is echt overal en nergens vandaan.
Last but not least, de midden demper wordt de 30e verwijderd. Om het geluid alsnóg te kunnen dempen wanneer ik wil, heb ik de uitlaat klep manueel geschakeld. Heb nu een kraantje tussen de aansturing, en de originele solenoid is nu buiten werking. Dit is nog niet helemaal zoals ik het wil (wil gewoon de solenoid manueel bedienen) want ik stap 's ochtends in met een hard rempedaal. Dat had ik hiervoor niet dus moet nog gefine-tuned worden.