motor storingslampje aan en uit
motor storingslampje aan en uit
Beste mede bimmer-fans,
Wij zitten met een groot probleem. Naast onze 318i heeft onze dochter een 118i uit 2009.
Regelmatig ging het motorstorings-lampje aan met mededeling “vermogen verlies”, dat ging ook weer uit na stilstand auto. Vaak laten uitlezen, vanos nagekeken, motor gespoeld enz. En ja hoor drie weken geleden totaal motor (N43) in de puin. Krukas-schaal-lager gebroken, gat in carter, kortom zwaar probleem. Nieuwe motor (gereviseerd blok, dus geen gebruikt) er in laten plaatsen, van alles vervangen, injectoren, bobines, veel sensoren en nog veel meer. En nu....auto rijdt goed, maar af en toe gaat dat lampje weer aan en even later spontaan weer uit. Wat kan dat zijn? Hulp a.u.b.
Wij zitten met een groot probleem. Naast onze 318i heeft onze dochter een 118i uit 2009.
Regelmatig ging het motorstorings-lampje aan met mededeling “vermogen verlies”, dat ging ook weer uit na stilstand auto. Vaak laten uitlezen, vanos nagekeken, motor gespoeld enz. En ja hoor drie weken geleden totaal motor (N43) in de puin. Krukas-schaal-lager gebroken, gat in carter, kortom zwaar probleem. Nieuwe motor (gereviseerd blok, dus geen gebruikt) er in laten plaatsen, van alles vervangen, injectoren, bobines, veel sensoren en nog veel meer. En nu....auto rijdt goed, maar af en toe gaat dat lampje weer aan en even later spontaan weer uit. Wat kan dat zijn? Hulp a.u.b.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
- martinus83
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
- Locatie: Noord-brabant
Re: motor storingslampje aan en uit
Weet je de oorzaak van die gebroken lagerschaal? Was de krukastap ovaal getrokken door te snelopwarmen of misschien oliedrukverlies/geen smering door falen oliepomp?
Je moet toch flink stampen met koude motor wil er een lagerschaal barsten.
Heb zelf ook een zogenaamd gereviseerd blok kapot gehad, bleek dat de drijfstangkappen en drijfstangen onderling waren verwisseld= enorme wrijving. Het gevolg was overhitte krukas, waardoor de krukastap ovaal geworden was en de lagerschalen na 8000 km helemaal versleten waren.
Ik had vermogensverlies bij warme motor, hij wilde op gegeven moment met warme motor niet eens meer starten!
Je moet toch flink stampen met koude motor wil er een lagerschaal barsten.
Heb zelf ook een zogenaamd gereviseerd blok kapot gehad, bleek dat de drijfstangkappen en drijfstangen onderling waren verwisseld= enorme wrijving. Het gevolg was overhitte krukas, waardoor de krukastap ovaal geworden was en de lagerschalen na 8000 km helemaal versleten waren.
Ik had vermogensverlies bij warme motor, hij wilde op gegeven moment met warme motor niet eens meer starten!
Re: motor storingslampje aan en uit
helaas oorzaak in puin draaien motor "geen idee"
motor loopt nu wel, tikt wat, lage snelheid weinig vermogen, in de DS stand wel meer vermogen.
tot 50km blijft lampje uit, bij hogere snelheid af en toe aan en dan weer vanzelf uit.
vandaag maar weer (voor de zoveelste keer) laten uitlezen.
motor loopt nu wel, tikt wat, lage snelheid weinig vermogen, in de DS stand wel meer vermogen.
tot 50km blijft lampje uit, bij hogere snelheid af en toe aan en dan weer vanzelf uit.
vandaag maar weer (voor de zoveelste keer) laten uitlezen.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: motor storingslampje aan en uit
Moet waarschijnlijk toch een nieuw computer-component in. Hoor van de week meer. Overigens heb ik begrepen dat een flink aantal N43 motoren behoorlijk slecht is met veel storingen in de 118i serie (2 liter). Maar...mijn 318i (2 liter) heeft blijkbaar dezelfde motor of een iets nieuwere, dat weet ik nog niet zeker. Als dat ook zo is en ik krijg de zelfde vage storingen....moet ik 'm dan maar inruilen? Zou wel jammer zijn...ga er nog maar eens goed over nadenken.
De 118i heeft inmiddels al een bak geld gekost en ik heb geen zin in herhaling bij mijn 318i
De 118i heeft inmiddels al een bak geld gekost en ik heb geen zin in herhaling bij mijn 318i
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: motor storingslampje aan en uit
118i blijft slecht lopen met de nieuwe ruilmotor en blijft ook een tikkend geluid houden, de leverancier (Vege) van de motor stuurt een monteur om te beoordelen, waarschijnlijk wordt het dus weer een nieuwe ruilmotor, gelukkig garantie, maar we krijgen er wel genoeg van. En begin nu ook te twijfelen aan onze 318i, dezelfde n43 b20 motor, hopelijk niet dezelfde problemen in de toekomst.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: motor storingslampje aan en uit
Ik zou de auto verkopen. Ik heb het al zo vaak gezien dat bepaalde geluiden er niet uit te krijgen zijn en zo blijf je bezig.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: motor storingslampje aan en uit
Monteur van Vege is gisteren langs geweest bij mijn garage, motor voorzien van speciale olie, moet nu ongeveer 100 km mee gereden worden, is het dan nog niet oké, dan gaat de auto naar Rotterdam en zal Vege er zelf een nieuw gereviseerd blok inbouwen. (garantie) Ga overigens nooit meer naar een niet BMW garage voor zo'n klus. Ben erg goed geadviseerd door Lennard Franke, eigenaar van SPBA garage, kan ik aanbevelen en ga ik voortaan altijd heen, Zij zijn een specialist op het gebied van BMW en Alpina. Zitten in 's-Gravendeel. Hij heeft alle manco's aan de motor van de 118i vastgesteld en ik ga nu met de 318i ook uitsluitend nog naar hem. (en straks met de 118i natuurlijk ook)
En....ik vermoed dat we de 118i, zodra die weer redelijk loopt, wellicht opruimen.
En....ik vermoed dat we de 118i, zodra die weer redelijk loopt, wellicht opruimen.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 27 nov 2017, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quoten van een vorige bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Reden: Het quoten van een vorige bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: motor storingslampje aan en uit
Vandaag bericht gekregen, Vege niet tevreden over de motor, 118i gaat een dezer dagen naar vestiging Vege in Rotterdam, nieuw gereviseerd blok plaatsen, garantie.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: motor storingslampje aan en uit
Vorige week vrijdag is de 118i teruggekomen van Vege Rotterdam. Er zit nu dus de tweede gereviseerde ruilmotor in. Loopt echt lekker nu. Nog slechts een probleem(pje) de injectoren (zijn ook allemaal vervangen voor het juiste model revisie nr. 13) tikken vrij hard bij koude start. Zodra warm hoor je niets meer. Irritant maar blijkbaar komt dat meer voor. We gaan wel nog een keer naar onze BMW specialist in s'-Gravendeel http://spba.nl voor check. Dit is echt een top BMW/Alpina specialist. Al met al zijn we de 118i bijna 3 maanden kwijt geweest en een behoorlijk bedrag armer. (tweede motor was gelukkig garantie inclusief inbouw). Gelukkig hebben we naast de 118i ook nog de 318i. Maar die heeft dezelfde beroerde N43 b20 motor, dus fingers crossed
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: motor storingslampje aan en uit
Ruim half jaar verder en de tweede revisiemotor is inmiddels naar gort gereden. Auto staat weer bij de garage, ze willen niets van garantie weten, onze rechtsbijstand is inmiddels aan de slag. Vege motoren "waardeloos"
Pas op met dat bedrijf.
Pas op met dat bedrijf.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: motor storingslampje aan en uit
Vege is niet meer het bedrijf zoals vroeger. Niks mis mee moeten ze zelf weten immers er moet geld verdiend worden alleen spijtig dat de consument de dupe er van wordt.
Hoe letterlijk is de 2de motor aan gort gereden?
Hoe letterlijk is de 2de motor aan gort gereden?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: motor storingslampje aan en uit
veel herrie, direct aan de kant gezet, door hulpdienst naar garage getakeld, kop gelicht en bovenkant 3 zuigers beschadigd......
Pakket
mijn showroom
mijn showroom