E87 stottert, houd in en valt soms uit bij stationair draaie

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
RandyE87

E87 stottert, houd in en valt soms uit bij stationair draaie

Bericht door RandyE87 » 12 apr 2016, 12:46

Beste,

Ik heb al even een aanhoudend probleem met mij E87 uit 2007. Bij het starten (niet altijd maar wel heel vaak) loopt de auto onregelmatig, en bij het gas geven stottert de auto en houd de auto in. Als ik dan weer voor een stoplicht sta durft de auto wel eens uit te vallen als ik niet een klein beetje gas blijf geven..
Nu heb ik de auto eens laten uitlezen en kwamen er de volgende foutcodes op;

2870 Vanos, inlet: adaption stop
2845 Vanos, exhaust: actuator movement

Na contact te hebben gehad met een vroegere monteur van BMW zei hij dat het normaal gezien niet aan de Vanos kant liggen omdat deze bijna niet stuk kan gaan. Een anderechte monteur zei om de hydraulische plunjers die de olie naar de nokkenas sturen eens te vervangen omdat er wat ijzerdeeltjes opzaten bij het demonteren. Zo gezegd zo gedaan. ik had een andere zelfde E87 ter beschikking die wel goed liep. Daarvan de nokkenas sensoren, hydraulische plunjers en bobijnen overgeplaatst. De motor liep eventjes beter maar kreeg na een kort ritje weer dezelfde symptomen. Dus alles maar weer terug veranderd want het probleem was niet opgelost. Nu zitten ik en m'n vader (ook parttime automonteur) met de handen in ons haar.
Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of me aub kan helpen wat ik nog kan proberen om het op te lossen?
Zou het kunnen zijn dat er rek op de distributieketting is gekomen en dit daardoor komt? Lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij soms gewoon wel goed draait..

Alvast bedankt

Mvg Randy

Nieko

Re: E87 stottert, houd in en valt soms uit bij stationair dr

Bericht door Nieko » 12 apr 2016, 17:07

Ik heb kort na de aanschaf van mijn auto ook zulke symptomen gehad alleen niet zo extreem (de motor bleef wel stationair draaien maar had het wel af en toe moeilijk).
Mij mij hebben ze behoorlijk wat gedaan om het te fiksen (hij is 2x weg geweest).

De éérste keer hebben ze het volgende gedaan:
- Motor reiniging
- Stikstofoxide sensor vervangen
- Lambdasonde vervangen (was volgens mij gedaan wegens een motor storing)
- Lage brandstof druk sensor vervangen
- Vacuümpomp vervangen (bekend probleem bij de benzine motoren)

Na dit liep hij wel wat beter maar het probleem deed zich nog steeds in kleinere mate voor.
De tweede keer hebben ze nog alle injectoren vervangen. Nu heb ik geen last meer van het probleem en loopt hij prima. Ik heb daarnaast het advies van een derden persoon opgevolgd om bij een ander tankstation te gaan tanken.

M.a.w., ik kan me voorstellen dat jij ook een probleem met je injectoren kan hebben.

Bruikbare informatie:
http://mywikimotors.com/n43b20/
Short throw dipstick bro.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”