HowTo: Isofix in de achterbank

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 1 Serie zijn hier te vinden
evandongen
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2016, 13:21

HowTo: Isofix in de achterbank

Bericht door evandongen » 20 okt 2016, 10:14

Ik heb vorig weekend eindelijk de stap genomen om isofix in mijn achterbank te monteren. Ik had al een howto gevonden en inmiddels 4x de klepjes (52 20 7 118 674) in huis. De howto was niet volledig en ging over een stoffen interieur. Daarom heb ik mijn bevindingen hier even op een rijtje gezet :)

Benodigdheden:
  • Een stanley mes (met nieuw mesje!)
  • Een goede, scherpe schaar
  • Een kniptang
  • Een torx 45 schroevendraaier/bitje
Stap 1 - haal de achterbank uit de auto. Dat is niet zo spannend, gewoon trekken. Waar je mee blijft zitten is hoe de gordel linksachter door de bank gaat. Ik heb het punt waar deze onder de bank zit met een torx 45 bitje zonder al te veel moeite los kunnen draaien. Je haalt hem nu zo door de bank heen.
Afbeelding

Stap 2 - knip met de kniptang de plastic randjes voor de openingen weg
Afbeelding
Afbeelding

Stap 3 - Snij het foam strak langs de randen in met het stanley mes en verwijder het.
Afbeelding

Stap 4 - Snij / knip / trek de laag direct onder het leer weg. Dit is moeilijk te doen met het mes, ik heb het voornamelijk weggeknipt.
Afbeelding

Stap 5 - Prik het leer vanaf achter door met je mes en snij het aan de voorkant uit tot de rand van het gat wat je net hebt gemaakt. Niet te ver en te veel!
Afbeelding

Stap 6 - Pielen tot het klepje past en met de twee clips achter de opening aan de achterkant valt ;) Wat mij betreft beter achteraf nog een stukje wegknippen of snijden dan in eerste instantie teveel!
Afbeelding

Als het goed is ziet het er dan ongeveer zo uit en hoef je in het vervolg niet meer met gordels en kinderzitjes te tobben!

Gebruikersavatar
-Richard-
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 mei 2015, 18:53

Re: HowTo: Isofix in de achterbank

Bericht door -Richard- » 23 okt 2016, 18:01

Prima en nette how-to, bedankt! :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) DIY: Do It Yourself”