E90 325i LCI M-pakket

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

E90 325i LCI M-pakket

Bericht door BMW-Ron » 29 jul 2018, 11:44

Na respectievelijk een M3 E46, M5 E60 toch weer terug gegaan naar mijn oude roots, de echte klassieker. Daarover later meer. Voor woon/werk/daily wat uitstapjes gemaakt via een Lexus IS250 en een Clio III RS Cup. Toch altijd met een schuin oog blijven kijken naar een E90. Ben een sedan-man dus heb altijd een zwak gehad voor de E90. Na me even kort georiënteerd te hebben voor een zelfbouw-M3 E46 toch maar besloten een te kijken voor een E90. Het moest een zescilinder worden. In Limburg verscheen een mooie E90 325i LCI. Meteen gebeld en volgende ochtend 200km gereden om hem te bekijken. Prijs was scherp en auto was erg netjes. Koop gesloten en auto meegenomen. Vier dagen later weer terug, de auto voorzien van 6 nieuwe injectoren en bougies.

Afbeelding

De auto gekocht op een winterset 1-serie 18” wielen. Zijn met 20mm spacers gemonteerd en diecmoesten dus vervangen worden door een zomerset. Maar welke velgen. Wilde velgen die je niet elke dag ziet onder een E90 maar wel een beetje BMW-sport achtig.

Resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

De E90 is voorzien van automaat, flippers op het stuur, stof alcantara interieur en verder hele berg opties tot en met elektrisch wegklapbare trekhaak. Hisorie is bekend, auto is bij twee personen op BMW driversforum in bezit geweest. De 325i is voorzien van 330i software en een K&N luchtfilter. Verder Zimmerman schijven rondom en ATE ceramische remblokken, en dat betekend goed remmen en nauwelijks remstof. De auto heeft nu 112dkm gelopen.

Verder ben ik tegen een leuke upgrade aangelopen. Ding koste niet veel want was incompleet. Alle benodigdheden vanuit heel de wereld laten opsturen, aluminiumlasser van vriend heeft flens erop gelast. Eerste keer passen:

Afbeelding

Afbeelding

Moet nog een mooi setje steunen maken om de airbox in het rubber te hangen, ben ik nog niet aan toe gekomen. Komende weken eens tijd maken. Verder de auto komende weken voorzien van verse olie/filter en eens kijken wanneer ik hem kan laten walnootblazen.

O ja de klassieker:

1968 Alfa Romeo Giulia 1300 TI. 1300 vervangen door een opgevoerde 2.0 met open kelken, achteras met sper, grote remmen en trackday blokken, verlaagd met dikke stabi’s. Dingetje weegt geen 1000kg en geeft een berg rijbeleving bij 110km/pu die ik in de M5 pas bij 280km/pu had. En das veel beter voor dat roze pasje :whistle:

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron

Gebruikersavatar
MindWarp
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:44

Re: E90 325i LCI M-pakket

Bericht door MindWarp » 06 aug 2018, 10:50

Mooie LCI heb je daar. Zeker met een M pakket is het toch wel een model dat meer eer verdiend dan ze ooit gekregen hebben. Gewoon jammer is dat BMW er, in die jaren, niet nog wat meer energie in gestopt heeft..

Zelf ben ik uiteindelijk ook voor de E90 gegaan en tot op heden geen moment spijt van gehad.
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Gebruikersavatar
Mr._T-Rex
Berichten: 1954
Lid geworden op: 30 sep 2009, 18:27

Re: E90 325i LCI M-pakket

Bericht door Mr._T-Rex » 09 aug 2018, 10:23

Mooi wagen Ron :duim:
Zou ik zelf ook voor gaan als ik nu weer een daily bmw zocht.

En 3-car garage :o :love: :love:
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

Re: E90 325i LCI M-pakket

Bericht door BMW-Ron » 11 aug 2018, 21:38

Ben erg tevreden met deze auto. Hoop morgen de airbox er definitief in te hebben.

Gr Ron

BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

Re: E90 325i LCI M-pakket

Bericht door BMW-Ron » 12 aug 2018, 13:04

Weer eens wat nieuws van mijn auto’s.

De BMW. Mankeert niks aan, bevalt goed en geen op en of aanmerkingen. Die airbox was me een doorn in het oog. Ding ligt al twee maanden op de werkbank. Had hen drie keer ingebouwd maar er waren een paar dingetjes die me niet bevielen. Pasvorm was netjes, alleen de onderkant schuurde tegen bedrading van de ballast van de linkerkoplamp. Tevens zocht ik nog een goede oplossing om hem te bevestigen. Ik wilde de airbox persee in de rubbers hangen, dan kan het allemaal nog een beetje bewegen en dat vangt trillingen en kleine bewegingen van de motor op. Gisteren maar eens tijd gemaakt. Onderkant airbox aangepast, die loopt mooi vrij. Nette steunen gemaakt en na 20x passen hangt ie zoals ie moet hangen, trillingsvrij en mooi strak in de rubbers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verschil bij het rijden, nauwelijks te merken onder de 3000 toeren. Iets meer inlaatgeluid, maar das verwaarloosbaar. Bij vol doorhalen in de sportstand schreeuwt ie wat meer boven de 3000 toeren, maar wat betreft geluid niet onderbroekscheurend. Auto pakt wel lekker op van onderuit en lijkt wel meer vermogen te hebben boven de 4000 toeren. Krijgt misschien toch wel meer lucht. Hij zit prima dus we gaan er maar eens een tijdje mee sturen.


Gr Ron

Gebruikersavatar
MindWarp
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:44

Re: E90 325i LCI M-pakket

Bericht door MindWarp » 14 aug 2018, 11:38

Had er eerder al iets over gelezen dat die dingen niet helemaal lekker in te bouwen waren. Maakt niets uit verder, wel jammer dat je er zelf van alles voor moet doen om het naar je zin te krijgen.

Zo onder de kap ziet het er wel kick uit moet ik toegeven, heeft wel iets zo'n ding.. :duimen:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

Re: E90 325i LCI M-pakket

Bericht door BMW-Ron » 14 aug 2018, 16:21

Heb de airbox voor een schijntje over kunnen nemen, hij was incompleet. Uit Malta of all places de aluminium buis laten komen met de bevestiging voor sensor. Scheelde 150 euro :whistle: Verder hoefde alleen de tuit aan de onderkant iets te worden ingekort. Bevestiging zelf gemaakt en verder paste het netjes. Probeer misschien nog een keer een silicone slang voor op het inlaatspruitstuk, zin nu nog met de originele slang incl. demper gemonteerd. Schijn je het inlaatgeluid iets beter te horen.

Gr Ron

BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

Re: E90 325i LCI M-pakket

Bericht door BMW-Ron » 28 jan 2019, 21:11

Iemand nog op zoek naar een hele nette en goede E90 LCI met nu 116.000 km ? Ik wil er vanaf, de auto wordt nauwelijks nog gebruikt. Staan aan de acculader in de garage. Doe een goed bod en je kan er even tegen. Net hogedrukpomp vervangen bij de dealer.

Gr Ron

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom”