Zo gehaald:

Mods:
M-lipje:

HG Performance niertjes:

LED AE's:

Update navigatie:

Voorruiten tot max toegestanen laten tinten (achter af fabriek):

VMR VB3 8,5x19 et40 + 10x19 et38 Gunmetal
Bandjes 235/35/R19 en 265/30/R19 merk Hankook V12 EVO K110.

Interieurlijsten vervangen door Alcantara en de middenconsole met leer laten bekleden:

Brillenkoker:

Wintervelgen Styling 135M replica:

Brillenkoker]

AIrscoops]

Veerpootbrug]

Sportdmper en Performanc Diffusor

Wegligging: Wat ligt deze auto voortreffelijk op de weg. M-onderstel is een genot. Daarentegen voel je elk drempeltje / steentje maar tov mijn vorige Bimmer zonder M-onderstel prefereer ik toch dit onderstel. Gevoel van veel meer de auto onder controle te hebben is toch erg fijn.
Banden: Ja de Bridgetone Potenza's (RFT) zijn wel erg hard. Vond de Michelins Pilot Sport (RFT) van mijn vorige Bimmer wat comfortabeler. Wellicht in de toekomst over naar Michelins non-RFT maar daar ga ik tegen die tijd me wel eens op orienteren.
Uiterlijk: Ja. Kort en bondig en uiteraard iedereen zijn voorkeur. Maar de M uitvoering heeft toch wel wat hoor. Sportief, zwart, aangevuld met zwart hoog glans performance niertjes en een m-lipje maakt hem m.i. af. Wellicht nog eens een keer 19 inch velgen er onder maar daar blijft het denk ik bij. Hoogglans stijlen zijn prachtig icm deze kleur.
Interieur: M stuurtje met paddels. Heerlijk gevoel. Paddels gebruik ik zelden. Wil je sportief rijden dan is het heerlijk.
Stoelen: Wat een genot die sportstoelen van alcantara. Misschien besmettelijk maar icm met het zwarte hemeltje vind ik het heel mooi staan. En perfect en alle hoeken en standen af te stellen. Ook de stoelverwarming is lekker maar dat was ik uit mijn vorige al gewend.
Dashboard: Zoals we ook van BMW gewend zijn is het dashboard en de knoppenbediening mooi, overzichtelijk en solide.
Neerklappende achterbank is denk ik een must wil je wat langere items kunnen vervoeren. Skizak icm armsteun met bekerhouders achter is fijn voor de kids.
Navigatie (CIC NAV prof) is vele malen sneller dan mijn oude CCC Nav Prof. Ziet er ook iets mooier uit dan de DVD versie.
Hifi audio tov van mijn vorige prof versie (als verschil is het de extra 2 hoge tonen tweeters voor en achter, wat zwaarder luidspeakers, wat zwaarder bass boxen onder de stoelen) is wel wat beter. Nu was ik al tevreden met het originele van mijn oude maar deze is net een tikkeltje beter. UIteraard zijn hier ook de wensen aan te passen voor degene die meer eisen heeft.
Opbergruimte blijf ik missen in de Bimmer. Dat is en blijft schaars.
USB aansluiting in het dasboardkastje tbv bijv iPod of USB stick of MP3's te uploaden naar de HD van de CIC is een uitkomst. Geen CD's meer in de auto.
DVD video bekijken. Ach een leuke gadget. Gaat overigens uit zodra je begint te rijden(schijnt wel uit te schakelen zijn maar dat hoeft voor mij niet. Overigens blijft het geluid van DVD gewoon doorgaan tijdens het rijden. Dus voor muziek zou het een optie kunnen zijn.
De lichtschakelaar vind ik nog steeds een vervelende locatie. Dan wel misschien een ander soort schakelaar maken. Ook bij mijn vorige had ik met mijn lange benen een paar keer met mijn knie bij het uitstappen de schakelaar naar binnen gedrukt. Vermoed dat het bij deze ook wel een keer zal gebeuren.
De hendel van de CC blijf ik ook nog steeds niet BMW's vinden. Maar ok, het werkt prima dus niet zeuren.
Ik mis nog steeds een koelvloeistof dan wel een olietemperatuur meter. (Had ik maar een 335i moeten kopen )
Het extra dasboardkastje links is fijn. Net groot genoeg om wat kleine dingen weg te leggen. Dat daar speciaal een opbergpakket besteld voor moet worden is overigens wel vreemd.
De verschuifbare armsteun voor vind ik persoonlijk beter als de standaard. Je zit anders net met je eeleboog tegen de rand en nu leg je hem er net op.
De regen en lichtsensor doen hun werk gewoon. Af en toe storend dat het licht aan gaat als een tunnel hebt van 10 meter maar Ok daar is mee te leven. Vwb de regensensor. Ja net zoals in mijn vorige is die niet geheel precies af te stellen maar niet storend.
Grootlicht assistent heb ik pas 1x gebruikt en werkt naar behoren. Echter bij de nieuwe borden reageert hij ook bij de weerkaatsing. En rijdt er iemand een paar honderd meter verderop dan vermoed ik dat hij last heeft van mijn groot licht. Of ik het vaker ga gebruiken weet ik niet.
GSM in de snap-in adapter icm de bluetooth optie en bediening middels idrive is prima.
Geluid: Wat is de auto heerlijk rustig binnen. Een redelijke verbetering tov de pre-lci. Tenminste dat is mijn conclusie. Niet dat de pre-lci veel herrie maakte maar deze is nog wat stiller. Het geluid van motor is niet erg te horen. En wil ik genieten van de 6-pitter moet ik echt de radio uitzetten en nog beter een raampje open zetten.
Motor: Wat een heerlijk geluid heeft deze 6 in lijn. Nu heeft een 330d ook wel een mooi donker geluid maar toch heeft deze benzine uitvoering een andere beleving.
Meer als voldoende vermogen. Wat kun je er heerlijk mee cruisen. Voldoende power om lekker vlot weg te komen. Wil je echt je volledige pk's / nM gebruiken zul je zeker 2 versnellingen terug moeten. Tov de ferme duw in je rug bij een 330d gaat het bij deze veel geleidelijker m.i. Bij de 330d had ik iets van WOW. Bij deze heb ik dit totaal niet. Echter als ik de snelheidsmeter zie, zie ik wel dat het erg rap gaat. De technische gegevens zeggen ook dat de 325i 0,2 sec langzamer is van 0 - 100 km/u maar een iets hogere topsnelheid heeft dan de 330d. Maw het scheelt nauwelijks iets. Kortom het is meer de beleving waar ik op doel.
Verbruik: Na de 1e keer tanken kwam ik op 1:11,4. Moet eerlijkheidshalve melden dat ik de auto met regelmaat even aan het testen ben geweest, dus ik vermoed (net als bij mijn eerdere 330d) dat het verbruik wel iets gunstiger gaat worden.
Automatische versnellingsbak reageert heerlijk. Zonder echt bokken en in mijn ogen soepeler / sneller als de oudere versie.
Exterieur: Werking PDC voor en achter is prima te noemen.
Verlichting (Adaptief icm bi-xenon) is prima te noemen. Mooi die meedraaiende koplampen en ook nog dat de binnenste lampen aan gaan bij bochten waardoor je meer bermlicht hebt. Dacht eerst dat de mistlampen wat je zo vaak ziet tegenwoordig mee aangingen maar het zijn de binnenste lampen naast het dimlicht.
Mooie gadget dat lichtpakket. LED's onder de deurklinken en bij openen nog een extra lamp onder de portier.
Comfort access had ik bij mijn vorige ook. Als je het hebt is het heerlijk maar ik zou het kunnen missen.
De voorruit met grijze baan is toch ook wel fijn. Net dat beetje felheid van de zon haalt het weg.
Zelf heb ik de lampen van de coronaringen vervangen naar LED zodat de ringen nu wit van kleur zijn ipv geel. Persoonlijk vind ik dat mooier.
Kortom: Tot heden uitermate tevreden over de Bimmer en mochten er wijzigingen op komen zal ik dit zeker melden.