Van E46 naar E90
Van E46 naar E90
Na 2 jaar E46 (320d) te hebben gereden, heb ik deze ingeruild voor een starlet (BJ 1994).
Nadat deze 2 jaar trouw zijn werk gedaan had, werd het weer tijd voor een 3 serie.
Dit was mijn E46:
viewtopic.php?f=29&t=14114
Deze E90 heb ik in december 2013 gekocht:
- Bmw 318i Business Line
- BJ 2009
- 102.000 KM
- 143 PK
- Breedbeeld (Premium) Idrive
- 16 inch styling 268
To do list:
- 18 inch styling 193
- OEM Xenon inbouwen
- Sportinterieur (leer of stof)
- Interieurlijsten Pianozwart
- Zonwering of ramen tinten
- Verchroomde sierlijst vervangen voor Mat zwart
Hieronder de auto zoals ik hem kocht:
Als er nieuwe updates zijn laat ik het weten !
Nadat deze 2 jaar trouw zijn werk gedaan had, werd het weer tijd voor een 3 serie.
Dit was mijn E46:
viewtopic.php?f=29&t=14114
Deze E90 heb ik in december 2013 gekocht:
- Bmw 318i Business Line
- BJ 2009
- 102.000 KM
- 143 PK
- Breedbeeld (Premium) Idrive
- 16 inch styling 268
To do list:
- 18 inch styling 193
- OEM Xenon inbouwen
- Sportinterieur (leer of stof)
- Interieurlijsten Pianozwart
- Zonwering of ramen tinten
- Verchroomde sierlijst vervangen voor Mat zwart
Hieronder de auto zoals ik hem kocht:
Als er nieuwe updates zijn laat ik het weten !
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 27 aug 2013, 20:37
Re: Van E46 naar E90
Keurig, zo hier weinig meer aan doen:
1. Die sierlijsten zijn bij een E91 niet of nauwelijks te vervangen, daar wíllen velen juist de chroomlook (lees: €€€). Is dat bij een E90 eenvoudiger?
2. Een E9x rijdt op runflat-banden, waardoor 16" al een stuk stugger aan voelt dan bij een E46 met normale banden. De hele vering/demping is ook engineered voor runflat. Grotere velgen met lagere banden kunnen daardoor snel stoterig aan voelen!! Optie kan zijn om voor gewone banden te gaan, maar dan ben je wel erg aan het spelen met wegligging/veiligheid (mensen die probeerden 16" non-RFT winterbanden op een E9x of nieuwer en dan klagen over zwabberig weggedrag, raar he, met relatief softe vering/demping om de stijve RFT-banden te compenseren ).
1. Die sierlijsten zijn bij een E91 niet of nauwelijks te vervangen, daar wíllen velen juist de chroomlook (lees: €€€). Is dat bij een E90 eenvoudiger?
2. Een E9x rijdt op runflat-banden, waardoor 16" al een stuk stugger aan voelt dan bij een E46 met normale banden. De hele vering/demping is ook engineered voor runflat. Grotere velgen met lagere banden kunnen daardoor snel stoterig aan voelen!! Optie kan zijn om voor gewone banden te gaan, maar dan ben je wel erg aan het spelen met wegligging/veiligheid (mensen die probeerden 16" non-RFT winterbanden op een E9x of nieuwer en dan klagen over zwabberig weggedrag, raar he, met relatief softe vering/demping om de stijve RFT-banden te compenseren ).
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Re: Van E46 naar E90
Dankje!
1. Ik zag een DIY op dit forum staan:
viewtopic.php?f=280&t=10194
Lijkt opzich mee te vallen.
2. Wat betreft de banden, ik heb nu winterbanden nokian WR D3 (geen RFT).
Die bevallen super. Zeer stil en comfortabel.
Je merkt inderdaad dat de ophanging wat stugger had gekund in bochten, maar het is niet storend.
Ik verwacht met de 18 inch velgen opzich geen problemen. Zoals je zegt is de ophanging/vering vrij comfortabel afgesteld.
1. Ik zag een DIY op dit forum staan:
viewtopic.php?f=280&t=10194
Lijkt opzich mee te vallen.
2. Wat betreft de banden, ik heb nu winterbanden nokian WR D3 (geen RFT).
Die bevallen super. Zeer stil en comfortabel.
Je merkt inderdaad dat de ophanging wat stugger had gekund in bochten, maar het is niet storend.
Ik verwacht met de 18 inch velgen opzich geen problemen. Zoals je zegt is de ophanging/vering vrij comfortabel afgesteld.
Re: Van E46 naar E90
@ Rogier: Dat van de runflat en de wegligging.... Dat waag ik te betwijfelen. Ik heb zelf een E90 325 en rijd nu zonder runflat. Ik merk er niets van dat de wegligging slechter zou worden. Ik vind juist dat de runflat het weggedrag negatief beïnvloeden. Zeker in bochten. Waarom? Omdat de wang zo hard is gaat de band eerder glijden bij het insturen (ik rijd namelijk behoorlijk sportief) dit leid tot ongewenst onderstuur/overstuur. Zeker op nat wegdek. Dus voor mij geen runflat meer.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 27 aug 2013, 20:37
Re: Van E46 naar E90
@Vliet: heb de klacht vooral gehoord bij de nieuwe 5-serie F??. Klanten die een gloednieuwe 5 afgeleverd krijgen op non-RFT winterbanden en vervolgens klagen "dat zo'n dure premium auto verdorie alle kanten op dweilt". Wat dan na monteren van de standaard (RFT) zomerbanden in ene verdwenen is als sneeuw voor de spreekwoordelijke zon...
Mijn E91 had alleen 16 inch RFT, voor zowel zomer- als winterbanden. Vond ik eerst wat stoterig (Continental Sport) maar de nieuwe zomerbanden (Michelin Premacy HP) en winterbanden (Goodyear) waren veel comfortabeler. Heb wel begrepen dat de eerste generaties RFT echt kneiterhard waren en de nieuwere al stukken beter in balans. Die Conti's waren uit 2005, dus waarschijnlijk zo'n vroege?
Mijn E91 had alleen 16 inch RFT, voor zowel zomer- als winterbanden. Vond ik eerst wat stoterig (Continental Sport) maar de nieuwe zomerbanden (Michelin Premacy HP) en winterbanden (Goodyear) waren veel comfortabeler. Heb wel begrepen dat de eerste generaties RFT echt kneiterhard waren en de nieuwere al stukken beter in balans. Die Conti's waren uit 2005, dus waarschijnlijk zo'n vroege?
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Re: Van E46 naar E90
Ja blijft een lastige discussie. Op een ander forum is er al een topic over, 38 pagina's lang Iedereen voelt het toch anders, mijn auto heeft ook het M-onderstel dus dat scheelt ook al.
Maar back on topic! Mooie auto, sportstoelen zou een leuke upgrade zijn! Een must voor mij in een BMW, vind de gewone stoelen te weinig ondersteuning geven.
Verder leuke opties dr op!
Maar back on topic! Mooie auto, sportstoelen zou een leuke upgrade zijn! Een must voor mij in een BMW, vind de gewone stoelen te weinig ondersteuning geven.
Verder leuke opties dr op!
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Van E46 naar E90
Chique auto hoor, en idd een ander interieur zal hem zeker goed doen.
En over de rft banden, banden zijn stugger, dus minder comfort, het totaal gewicht is hoger, dus meer on afgeveerde massa, dus minder comfort.
Sport onderstel, ook stugger.
En over de rft banden, banden zijn stugger, dus minder comfort, het totaal gewicht is hoger, dus meer on afgeveerde massa, dus minder comfort.
Sport onderstel, ook stugger.
Re: Van E46 naar E90
Ik ga volgende week bij een setje 2e hands velgen kijken, OEM styling 193 (2 jr oud).
Er zitten 4x Continental Contact sport 5 banden op (3mm).
Ik weet dat er een "13" op de velg moet staan, naast de boutgaten.
Iemand verder nog tips waar op te letten?
Ik zal een foto doorzetten wanneer deze velgen eronder zitten!
Er zitten 4x Continental Contact sport 5 banden op (3mm).
Ik weet dat er een "13" op de velg moet staan, naast de boutgaten.
Iemand verder nog tips waar op te letten?
Ik zal een foto doorzetten wanneer deze velgen eronder zitten!
Laatst gewijzigd door Aron89 op 21 feb 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van E46 naar E90
Aan de binnenkant staat bmw en het onderdeelnummer vermeld als ze origineel zijn (neem aan dat je dat bedoelt met letten op de "13")
Leuke e90
Leuke e90
Re: Van E46 naar E90
Mr._T-Rex schreef:Aan de binnenkant staat bmw en het onderdeelnummer vermeld als ze origineel zijn (neem aan dat je dat bedoelt met letten op de "13")
Leuke e90
Ja, inderdaad. Bedankt voor de tip!
Re: Van E46 naar E90
Mooie nette wagen!
Zal wel weer een stuk beter rijden na het uitstapje naar toyota?
Styling 193 staat erg goed onder jouw type.
Weet niet wat je voor die velgen + banden moet betalen, maar met +- 3mm zijn ze nagenoeg op.
Veel meer dan de losse waarde van de 4 velgen zou ik er niet voor geven.
Zal wel weer een stuk beter rijden na het uitstapje naar toyota?
Styling 193 staat erg goed onder jouw type.
Weet niet wat je voor die velgen + banden moet betalen, maar met +- 3mm zijn ze nagenoeg op.
Veel meer dan de losse waarde van de 4 velgen zou ik er niet voor geven.
Re: Van E46 naar E90
@NielsE36:
De verkoper is akkoord gegaan met €775,-. Leek mij een redelijke prijs.
Ik zag op bmw.nl dat ze €436,- per stuk kosten.
De verkoper is akkoord gegaan met €775,-. Leek mij een redelijke prijs.
Ik zag op bmw.nl dat ze €436,- per stuk kosten.
Re: Van E46 naar E90
Zeker als de velgen netjes zijn geen verkeerde prijs!
Veel plezier er mee!
Veel plezier er mee!
Re: Van E46 naar E90
Ik heb 2ehands OEM BMW velgen gehaald.
Hieronder foto's voor en na:
16 inch Styling 268 met winterbanden
18 inch Styling 193 met zomerbanden
Hieronder foto's voor en na:
16 inch Styling 268 met winterbanden
18 inch Styling 193 met zomerbanden