E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
mike97
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jul 2016, 14:29

Re: E91 325d | 265pk - 570nm!

Bericht door mike97 » 27 apr 2018, 10:21

Leooo schreef:Hoi Mike, Het grootste verschil merk je in de tweede versnelling, de achterkant van de auto duikt helemaal naar beneden wanneer je gas geeft. Dit deed hij namelijk hiervoor nooit. Het lijkt net of de M sport veren het vermogen niet aankunnen. De 0-100 tijd en 100-200 tijd heb ik niet gemeten. Zal ik binnenkort wel even een keertje doen.

Mijn 0-100 tijd is 6 seconden en 0-200 is 23seconden
En de achterkant duikt inderdaad wel naar beneden in ze 2 :gek:

Leooo
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2014, 20:34
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E91 325d | 265pk - 570nm!

Bericht door Leooo » 03 jun 2018, 18:00

Tijd voor een wat grotere update.
De afgelopen periode vrij weinig tijd gehad om de BMW's te behandelen hier op BP.

Op kerstavond heb ik met de 325d een uitstapje gemaakt in een sloot :W
Ja hier ben ik zeker niet trots op, dit is me zelfs nog nooit overkomen op het circuit maar ja voor alles een eerste keer :ja:
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Het was alleen erg lastig om hem er weer uit te krijgen;
Afbeelding
De Ducato bus 4x4 kreeg hem er niet uit, maar gelukkig kwam er een Arriva QBuz langs die naar de garage moest en trok me het laatste stukje er zo uit :gekdoen:

Dus toen maar snel naar mijn schoonfamilie (1000m verder op) om heb op de brug te zetten en de schade maar eens te analyseren.
Afbeelding
Afbeelding
De schade viel best mee;
Linker koplampglas kapot
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Bumper
Bumper/front brace?
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Nieren
Bodemplaat
Multiriem
Spatbord linksvoor
Luchtfiltert
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Echter had ik de auto wel weer hard nodig na de feestdagen dus via Bimmerproducts snel een bumper kunnen regelen en bij een kennis laten spuiten;
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Afbeelding
Ook maar direct een grote beurt gegeven want ik had toch bijna alles open liggen;
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
En voor het nieuwe jaar had ik hem weer klaar :)
Afbeelding




-- Fast foward naar Februari 2018 --

In de nacht van vrijdag op zaterdag is snachts de veer gebroken van de linker voorpoot;
Afbeelding
Afbeelding
Zo hoort je veer er niet bij te hangen :rolf: Het was alleen zeer slecht getimed, want die ochtend wilde we naar de wintersport. Dus toen maar alles moeten overpakken in het koekblikje van de vrouw, een Fiat 500 :bang:

Gelukkig via de BMW family van facebook zeer snel een veer en schokdemper kunnen vinden en die na de wintersport er maar direct onder gezet, maar in het vervolg koop ik gewoon coilovers want wat was dat een drama om die veren op te spannen. Ik voelde me een beetje zoals deze kerel;
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
-- Fast Forward Mei 2018 --
De eerste Tesla's zijn echt mini autootjes in vergelijking met de nieuwe die rondrijden (vooral die Model X;))
Afbeelding

Tijdens de APK kwam dit euvel naar voren;
Afbeelding
Dit is mijn tweede keer al dat dit bij Continental banden gebeurd.
De Michelin Pilot sport winterbanden zijn zeer goed bevallen, ik ga voor mijn nieuwe zomerset ook over op Michelin Pilot sport.
Afbeelding

-- Fast Forward Juni 2018 --

De KM teller staat nu op 337.000 en hij loopt nog helemaal top.
Echter nam het vermogen wel af, Ik had na 'de crash' al gezien dat er gaten in de intercooler zaten dus die waren zeer waarschijnlijk de boosdoener. Daarnaast was het rubber van de intercooler ook op aangezien er erg veel olie uit kwam. Dus deze maar zojuist even vervangen;
Afbeelding
Er zat wel erg veel 'gunk' op.
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
En hij was ook goed naar de klote;
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding



Tevens had ik via marktplaats eindelijk een linker xenon unit gevonden zonder alle lampen etc welke ik dus kon gebruiken om de 'kapotte' linker koplamp van mij te verhuizen en in een nieuwe jasje kon steken. Nu gaan de mensen eindelijk weer van de linker baan als je er aan komt zetten :driving:
Afbeelding
*Garage staat erg vol, excuses voor de troep.

Dus als nog iemand interesse heeft in halogeen units, PM me!
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.

Gebruikersavatar
MindWarp
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:44

Re: E91 325d | 265pk - 570nm!

Bericht door MindWarp » 06 jun 2018, 15:13

Dat is nog eens een half jaar in vogelvlucht .. :P

Mooi dat je de spullen en voorzieningen hebt om het zelf te kunnen doen. Top hoor zoals de wagen er weer bij staat.

:amen:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Leooo
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2014, 20:34
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete Downpipe

Bericht door Leooo » 10 jul 2018, 22:11

Zojuist mijn roetfilter eruit gehaald, wat een k*t werkje was dat in je eentje.
Uiteindelijk toch maar de motorsteunen losgemaakt voor dit kolossale ding;
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
De rook valt wel mee, en het geluid is zeker niet slecht te noemen voor een dieseltje!;


Enige wat ik nog wil aanpassen is het rubber, de downpipe zorgt ervoor dat de uitlaat nogal naar links hangt;
Afbeelding
Er komen steeds meer kleine kwaaltjes bij de touring, dit is het lijstje imperfecties;
- Roestplekjes op 'glaslatten' van de voorruit en kofferklep
- PDC gaat soms in storing
- Scheurtje in leer bestuurders stoel
- Leer op stuurwiel is versleten
- Olie lekkage ergens rondom de charge pipe bij de turbo, (pakking al vervangen;))
- Behuizing 13 polige stekker kapot
- Olietemp sensor is kapot
- Bonk rechts achter in de wielophanging
- Kofferbak knop --> rubber laat los

Ik ga hem niet meer perfect maken want duizende euro’s erin pompen voor een topconditie is niet logisch met zo’n hoge km stand. Daarnaast wil ik tijd vrij maken voor de e46 die al te lang stil staat zonder liefde;)
Wel wil ik nog onderstaande punten geregeld hebben;
- Bekleden stuurwiel
- Behuizing 13 polige stekker
- Olietemp sensor
- Kofferbak knop --> rubber laat los
- Bonk rechts achter, maar ik kan de oorzaak niet vinden.

En dan op naar de 400dkm :driving:
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.

Gebruikersavatar
struikie
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 sep 2015, 18:43

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Bericht door struikie » 25 jul 2018, 20:53

Kofferbak knop heb je in 60 seconden vervangen ;-)
Bij VW had de gehele auto gesloopt moeten worden, bij BMW gelukkig wat beter over nagedacht...

Lederen stuurwiel heb ik nog wel een tip voor je:
https://www.ebay.de/str/carsdreamcom

JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|

Leooo
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2014, 20:34
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Bericht door Leooo » 26 jul 2018, 20:29

Dat is inderdaad een goede tip, en niet duur!
Jammer genoeg heb ik al bij superseams.de een nieuw stuur bestelt inclusief grijs stiksel om de interieur strips te matchen. Deze post is zodra ik hem binnen heb!
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Bericht door Daytonawim » 27 jul 2018, 20:17

Lekker bezig daar hoor!
welk type brug gebruik jij om de auto omhoog te zetten, ziet er goed uit.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Leooo
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2014, 20:34
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Bericht door Leooo » 30 jul 2018, 11:33

@Daytonawim,
https://www.twinbusch.nl//product_info. ... ucts_id=13

Deze gebruik ik, afgelopen weekend nog groot onderhoud gepleegd op het vrouwtje haar fiat 500. De onderhoudsbeurt ervoor deed ik zonder brug en was ik een hele dag bezig, nu was ik met 3 uurtjes klaar.

Ik merk alleen wel dat een 5 serie maar net past qua breedte, dus als de auto's nog groter gaan worden dan wordt het lastig op deze brug. Maar voor een E46 en E91 geen enkel probleem;)
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.

whiteage
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 okt 2009, 21:24

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Bericht door whiteage » 09 aug 2018, 14:47

Zo, je pakt het allemaal goed aan. Het is een gave bumper het mtech bumpertje maakt het net weer wat anders.
Waarom het je een downpipe gemonteerd, was je roetfilter vol of zomaar?
eat,, sleep,, drive BMW

Leooo
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2014, 20:34
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Bericht door Leooo » 09 aug 2018, 15:08

De ECU gaf aan dat er problemen waren met het roetfilter en mogelijk minder vermogen aanwezig was (en dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken wanneer we Audi's en Volvo's voorbij moeten;)). Automatisch regenereren deed hij niet meer en ik kon hem ook niet meer handmatig (met Carly) regenereren, en dat was waarschijnlijk omdat ie voor 75% vol zat.

Een nieuwe roetfilter was iets van 1200 euro waar de downpipe 300 kostte dus het sommetje was snel gemaakt. Enige is wel dat ik hem 1x per jaar moet verwisselen voor de keuring.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.

Gebruikersavatar
struikie
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 sep 2015, 18:43

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Bericht door struikie » 09 aug 2018, 17:05

motor temperatuur ook bekeken?
onder de 70 graden gaat hij niet regenereren...
veelal door een open blijvende thermostaat...

JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|

Leooo
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2014, 20:34
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E91 325d | 265pk - 570nm! | DPF delete

Bericht door Leooo » 09 aug 2018, 20:57

Ja, alleen is mijn olietemp sensor kapot want ook als ie koud is staat ie op 114,86 graden (staat op het lijstje om te vervangen bij de volgende beurt over twee weken). Thermostaat heb ik anderhalf jaar geleden nog vervangen, KVS is wel mooi op 90 graden. Heb nu ruim 340dkm gereden dus ik vond het ook niet heel gek dat mijn filter niet meer 100% was. Van Vught Tuning adviseerde mij hem er gewoon meteen uit te slopen, dus dat deed ik;)
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom”