In december 2016 was het zover dat ik de knop heb doorgehakt. M'n trouwe
E46 330Ci ging ik toch weg doen en op zoek naar iets anders.
Na lang dubben om de E9X over te slaan is de opvolger toch een E90 geworden. Het 6 cylinder gevoel bleef de boventoon houden bij mij en een 335i moest het zijn.
Alles bij elkaar is het een
E90N LCI 335i Azuritschwarz Carbon M Sport Edition af fabriek met bij de aankoop net iets meer dan 49000 op de teller, geproduceerd in september 2011 en sinds februari 2012 op NL kenteken.
Een leuk detail is dat de auto bij 2600 km al naar AC Schnitzer gebracht is voor een tune die nu 371pk op de papieren zet.
De eerste wijziging.
Ik heb de runflats na 2 weken rijden al van de wagen laten halen, wat een k*t banden zijn dat. Meteen heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een maat groter te gaan en nu staat de auto op 235 voor en 265 achter non runflat banden van Dunlop, de Sportmaxx. Wat een verschil in rijden is dat!
Het "getrokken" effect van de 255 is nu weg net als de plastic beschermrand die op de velgen gemonteerd zat. Deze rand was noodzakelijk in de oude setup maar ik vond het echt geen gezicht.
In juni is de E90 voorzien van nieuwe remblokken achter, verse olie en remvloeistof om de zon op te gaan zoeken aan de middellandse zee in Frankrijk. Na zo ongeveer 3500 km gereden te hebben moet ik zeggen dat de E90 toch een fijnere auto is dan de E46 Coupe die behoorlijk stug was in vergelijking met deze sedan.
Samen met onze andere Bimmer, een E92 325i, in het zonnige zuiden
En toen ...
Op zondag 17 september ging het helemaal fout. Bij uitvoegen van de snelweg stond het verkeer op de uitvoegstrook in 1 keer stil, een Mini die er op het laatst nog tussen wilde, er ineens dus wel erg weinig rem afstand overbleef en ..
- Spoiler: Laat zien
-
.. een sandwich tot gevolg.
De opgelopen schade zal aardig in de papieren lopen denk ik maar ... lang leve de verzekering.
Voorzijde
Bumper, rechter koplamp, grill, radiateur, intercooler, oliekoeler, afgebroken airco leidingen, Individual stuurpomp koeler en de bijbehorend koel fan plus behuizing. Ook de motorkap heeft het niet overleeft.
Achterzijde
Bumper, Diffuser, rechter uitlaat plus ophanging, kofferdeksel en carroserie ter hoogte van de accubak achter de bumper.
Het herstel heeft 2 weken moeten duren voordat alle spullen geleverd waren maar gelukkig is het inmiddels alweer achter de rug en het eind resultaat is helemaal top.
Intussen de optie lijst ook nog even opgezocht:
- Spoiler: Laat zien
- Standard Equipment
249 Multi-function For Steering Wheel
321 Exterior Parts In Body Color
497 Centre Armrest In Rear
520 Foglights
548 Speedometer With Kilometer Reading
Options
1CA Selection Cop Relevant Vehicles
1CB Co2 Content
1CD Brake Energy Regeneration
2ME M L.-a.w. Double Spoke 194 M/mix.t.
2PA Locking Wheel Bolts
205 Automatic Transmission
230 Eu Specific Additional Equipment
258 Runflat Tyres
302 Alarm System
337 M Sport Package
4MG Int. Trim Fin. Alu Glacier Silver
4NE Blow-by-heater
403 Glas Roof, Electric
441 Smokers Package
465 Through-load System
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
493 Storage Compartment Package
502 Headlight Washer System
507 Park Distance Control (pdc), Rear
522 Xenon Light
534 Automatic Air Conditioning
544 Cruise Control With Braking Function
6AA Bmw Teleservices
6AB Control Teleservices
6FL Usb-/audio Interface
6VC Control Combox
609 Navigation System Professional
612 Bmw Assist
614 Internet Preparation
615 Extended Bmw Online Information
616 Bmw Online
620 Voice Input System
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.
688 Harman/kardon Surround Sound System
698 Area-code 2
7KB Navigation Package Professional
7XA M Leath.steering Wheel W.paddles/multi
704 M Sport Suspension
715 M Aerodynamics Package
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
8SC Country Spec. Release Of Teleservice
8SP Cop Control
8S2 Coding Of Alarm Signal
8S3 Automatic Lock When Driving Away
8TN Daytime Driving Lights Selectable B
845 Acoustic Belt Warning
868 Language Version Dutch
877 Deletion Cross-over Operation
886 Dutch / On-board Documentation
Er staan geen dingen op die het echt speciaal maken omdat het meeste gewoon bij het model hoort. Het maakt het plaatje wel compleet.