2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Bassyyyy
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:51

2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door Bassyyyy » 07 nov 2017, 17:27

Dag Allen,

wellicht kennen jullie mij nog van mijn 1 serie die ik nu 5 weken geleden verkocht heb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is tijd geworden voor zijn grotere broertje, de 3 serie. hieronder de aankoopfoto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onderhand al een aantal zaken veranderd.
Waaronder een Individual stuur, welke ik meegenomen heb uit mijn 1 serie.
Afbeelding

De LCI lichtschakelaar, met chrome schakelaar. Geeft net even die nieuwere look.
Afbeelding

Bij de Idrive controller de contactpuntjes opnieuw gesoldeerd, daar deze niet meer werkte tijdens het indrukken.(het zwarte is een beetje smeer :ja: )
Afbeelding
Afbeelding

En de styling 145 19" BBS velgen van mijn 1 serie overgezet.
Afbeelding
Afbeelding

Het kachelpaneel voorzien van LCI knoppen
Afbeelding
Afbeelding

Eibach spoorverbreders 25mm per kant geplaatst.
Afbeelding
Afbeelding

Cruisecontrol ingebouwd.
Afbeelding
Afbeelding

Hoofd- en EGR- Thermostaat vervangen, daar het koelwater niet warmer werd dan ongeveer 65graden. en nu weer netjes rond de 90 blijft.
Afbeelding
Afbeelding

De kop en mistlampen gepolijst. eerste poging door ze in de auto te laten zitten. echter door de krappe hoeken leek het mij, voor het mooie beter ze er toch maar uit te halen. gelijk de lenzen ook meegepakt. en zo te zien mocht dat ook wel. stukken meer lichtopbrengst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat was het even voor nu.

aankomende updates :
- Led Grootlicht (3800lumen)
- Led Mistlicht (3800lumen)
- Schroefset
Laatst gewijzigd door Bassyyyy op 09 nov 2017, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Bas Jan.


Klik op de banner voor mijn oude E87 en Nieuwe E91 Project

Afbeelding
Afbeelding

BMWe46Mike
Berichten: 485
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:32

Re: Bas Jan - E91 320D AUT- Mysticblau

Bericht door BMWe46Mike » 08 nov 2017, 11:43

Mooi auto!
En al aardig aan de hobby geweest, mooie projectjes.

Zijn de lci knoppen makkelijk over te zetten op de pre lci airco knoppen?

Gebruikersavatar
Bassyyyy
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:51

Re: Bas Jan - E91 320D AUT- Mysticblau

Bericht door Bassyyyy » 09 nov 2017, 16:23

Thanks!!

ja dat stelt niet zo gek veel voor.

je moet alleen niet de module uitwisselen, althans mijn ervaring met de 1 serie was dat dan de airco niet meer werkt.

module uitnemen, open klikken, binnenste deel van de knop naar buiten drukken ( max en rest). vervolgens kan je de ringen naar buiten drukken. en in omgekeerde volgorde zet je het weer terug.
Groet,

Bas Jan.


Klik op de banner voor mijn oude E87 en Nieuwe E91 Project

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MindWarp
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:44

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door MindWarp » 09 nov 2017, 18:59

Sow dan das mooi en meteen lekker bezig ook, klasse hoor.

Denk dat ik dit maar eens ga volgen ... :P


(Vergeet niet je profiel info te updaten nu je met 3 serie begonnen ben)
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

BMW530/1976
Berichten: 597
Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door BMW530/1976 » 10 nov 2017, 12:46

Ik heb een vraagje. De lenzen die je uit de koplampen hebt gehaald zitten die erin geschroefd en kunnen ze er zo uit?

Ik vraag dit omdat ik het bij een e60 ook gedaan heb maar daar zit op de lens een kapje geklemd wat in de koplamp achter blijft omdat het niet door het gat heen kan waar je normaal gesproken in kunt om een lampje te vervangen.

Als ik zo jou foto's bekijk is het relatief eenvoudig om de lenzen eruit te halen.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)

Gebruikersavatar
Bassyyyy
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:51

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door Bassyyyy » 11 nov 2017, 19:05

Klopt deze zit met 3 schroeven vast en na een beetje morrelen en goed kijken kunnen ze er inderdaad relatief eenvoudig uitgehaald worden. Bij een e60 heb ik geen idee .
Groet,

Bas Jan.


Klik op de banner voor mijn oude E87 en Nieuwe E91 Project

Afbeelding
Afbeelding

BMW530/1976
Berichten: 597
Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door BMW530/1976 » 12 nov 2017, 22:00

Bedankt voor je reactie. Ik heb het bij mijn e90 ook gedaan. Wat een verschil zeg :ja:
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)

Gebruikersavatar
-Richard-
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 mei 2015, 18:53

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door -Richard- » 13 nov 2017, 16:38

Pohh, wat een vooruitgang al meteen! Super bezig, net als je met de 1 serie bezig was! :duimen:

Gebruikersavatar
Bassyyyy
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:51

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door Bassyyyy » 14 nov 2017, 16:08

Dankje ! Nu heb ik ook een vraag, waar ik een beetje twijfel over heb. ik weet dat BMW de IBS op haar accu's heeft zitten. En ik weet ook dat deze het eea regelt wanneer de accu zwakker begint te worden. mijn vraag is, kan dit ook betrekking hebben op de voorgloeinmodule/ aansturing. de auto start s'ochtends wat moeizaam en loopt dan tijdelijk op een 1 of meerdere cilinders minder. met wat rook ten gevolge. nou vind ik dat laatste nog niet echt een probleem maar wel dat hij slecht start, en ik bang ben hij mij een keer laat staan.

mij is bekend dat de accu wel aan vervanging toe is. echter roept bij mij de twijfel op of er een link gelegd kan worden. de een zou natuurlijk zeggen vervang de accu en je weet het. de ander kan mij misschien duidelijk maken dat dit wel of geen effect kan hebben op de mate van voorgloeien.

natuurlijk is er een mogelijkheid de gloeistiften te vervangen, alleen vind ik dit een risicovol klusje daar die krengen afbreken bij het leven.

Bij het vervangen van de accu is het volgensmij ten alle tijde van belang dat deze opnieuw aangemeld wordt, echter vraag ik mij op mijn beurt af of dit ook noodzakelijk is wanneer ik een accu pak van gelijkwaardige waarden en er voor zorg dat de accu gewisseld wordt zonder dat de stroom er vanaf word gehaald. lijkt mij dat als die IBS kan meten dat de accu slechter wordt, deze ook kan meten dat de conditie weer verbeterd is.

Het is in iedergeval een model zonder start-stop systeem. daar hoeven we ons dus geen drukte over te maken.

Wie heeft er tekst en uitleg voor mij ?
Groet,

Bas Jan.


Klik op de banner voor mijn oude E87 en Nieuwe E91 Project

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin_E91
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jul 2016, 16:49
Locatie: Heemskerk

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door Robin_E91 » 17 nov 2017, 13:20

Zo! dat is geen half werk. Je hebt gelijk de halve auto uit elkaar getrokken.
Wordt een heel mooi ding. :)

ik ben zelf niet zo'n fan van dat stuur, ik vind het m-sport stuur mooier. Die van jou ziet er een beetje ouderwets uit.
BMW E91 320i M-Sport --> Showroom

Anni
Berichten: 279
Lid geworden op: 24 feb 2010, 21:58

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door Anni » 17 nov 2017, 14:02

Is hetzelfde stuur hoor, vorm en airbag zijn identiek (ook de verdikking bij de duimen)

Gebruikersavatar
Bassyyyy
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:51

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door Bassyyyy » 17 nov 2017, 15:11

Klopt @anni,

is inderdaad hetzelfde stuur en airbag, echter is de individual uitvoering bekleed met nappa leder en heeft deze een hoogglans zwarte inleg, en individual logo in de stuurkap. daar waar het m-sportstuur geperforeerd leder heeft en een m-badge in de stuurkap.
Groet,

Bas Jan.


Klik op de banner voor mijn oude E87 en Nieuwe E91 Project

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bassyyyy
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:51

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door Bassyyyy » 27 nov 2017, 12:03

Afgelopen week even de mistlampen en het grootlicht voorzien van led lampen. 4000lumen en 6000kelvin. Had ze ook in de 1 serie en dat is echt een wereld van verschil in het donker, naast dat ik het er wat moderner uit vind zien
Afbeelding
Afbeelding

Trouwens nog een paar kiekjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groet,

Bas Jan.


Klik op de banner voor mijn oude E87 en Nieuwe E91 Project

Afbeelding
Afbeelding

rfs88
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mar 2017, 10:29

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door rfs88 » 28 nov 2017, 13:05

Bassyyyy schreef:Dankje ! Nu heb ik ook een vraag, waar ik een beetje twijfel over heb. ik weet dat BMW de IBS op haar accu's heeft zitten. En ik weet ook dat deze het eea regelt wanneer de accu zwakker begint te worden. mijn vraag is, kan dit ook betrekking hebben op de voorgloeinmodule/ aansturing. de auto start s'ochtends wat moeizaam en loopt dan tijdelijk op een 1 of meerdere cilinders minder. met wat rook ten gevolge. nou vind ik dat laatste nog niet echt een probleem maar wel dat hij slecht start, en ik bang ben hij mij een keer laat staan.

mij is bekend dat de accu wel aan vervanging toe is. echter roept bij mij de twijfel op of er een link gelegd kan worden. de een zou natuurlijk zeggen vervang de accu en je weet het. de ander kan mij misschien duidelijk maken dat dit wel of geen effect kan hebben op de mate van voorgloeien.

natuurlijk is er een mogelijkheid de gloeistiften te vervangen, alleen vind ik dit een risicovol klusje daar die krengen afbreken bij het leven.

Bij het vervangen van de accu is het volgensmij ten alle tijde van belang dat deze opnieuw aangemeld wordt, echter vraag ik mij op mijn beurt af of dit ook noodzakelijk is wanneer ik een accu pak van gelijkwaardige waarden en er voor zorg dat de accu gewisseld wordt zonder dat de stroom er vanaf word gehaald. lijkt mij dat als die IBS kan meten dat de accu slechter wordt, deze ook kan meten dat de conditie weer verbeterd is.

Het is in iedergeval een model zonder start-stop systeem. daar hoeven we ons dus geen drukte over te maken.

Wie heeft er tekst en uitleg voor mij ?
ten eerste zou ik gewoon de stiften & module (BERU!OEM) vervangen, zijn heel vaak slecht. Gewoon blok eerst goed warm rijden en dan moeten ze er gewoon uit komen, eventueel swirl flaps ook doen als je alles eraf hebt?
ten tweede maakt het volgens mij niet uit als de stroom er even vanaf is. Als je hetzelfde AH pakt dan hoeft hij alleen geregistreerd te worden en niet gecodeerd (NCS EXPERT). Tevens kun je met Rheingold ISTA D kijken wat de oplaad percentages waren van afgelopen 5 dagen en een histogram over de hele levensduur van de accu. Laatst gecontroleerd bij een vriend met een E61 - laatste 5 dagen tussen de 30/45% geladen & histogram gaf over de gehele levensduur hele slechte waarden.

Heb je al uitlees apparatuur? D-can kabel?

Gebruikersavatar
Bassyyyy
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:51

Re: 2006 - E91-320D- Mysticblau- NEW NEW NEW

Bericht door Bassyyyy » 29 nov 2017, 14:23

Accu is geplaatst en aangemeld. overigens heb ik de chip laten wegschrijven en weer terug origineel gemaakt. Wel OEM optie S843A laten deleten.

de reden waarom ik hem heb laten verwijderen is dat ik de chip niet helemaal vertrouwde. de ene keer trekken als een malle, de andere keer gewoon weinig tot geen kracht. nu na t verwijderen wel aanzienlijk minder koppel maar wel een constant koppel.

binnenkort een herschreven variant terugzetten.

Verder heb ik de stiften al binnen, weliswaar van Febi Bilstein ipv beru maar die lijken mij ook prima dienst te doen.

Ik beschik zelf niet over de apparatuur, echter heb ik een goed adres waar ik trouw aan blijf.

daarnaast, een mod die ik vergeten ben te melden in de beginpost, maar imo niet mag ontbreken:

Het vervangen van de hallogeen kentekenverlichting voor de OEM Led variant. €13... kun je geen aftermarket varianten voor krijgen..
Afbeelding

Hier de oude aansluiting, deze dus even vervangen voor een "reparatiesetje" van de dealer.
Afbeelding

om uiteindelijk een nette stekkerverbinding te hebben zonder scotch blokjes of die ongein.
Afbeelding

en het resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Groet,

Bas Jan.


Klik op de banner voor mijn oude E87 en Nieuwe E91 Project

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom”