Hallo .
Ik denk er sterk over om mijn M3 2002 . te ruilen tegen een 330i 2005 a 2006.
Waar moet je echt op letten. Zijn er vaak problemen met de automaat ??
Zijn er verder zwakke punten. Vaak hebben ze toch wel wat Km gedraaid. ?
Hoor het graag van jullie.
Gr Albert
Waar moet op letten bij aanschaf van een 330i automaat.
- Albert..M3
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 30 nov 2009, 21:49
- Locatie: bellingwolde
Re: Waar moet op letten bij aanschaf van een 330i automaat.
Hallo Albert,
Zoals je misschien weet heb ik mijn M3 ook verwisseld voor een E90 325i uit 2006. Vind de E90 een fijne auto, comfortabel en een stuk relaxter als een M3, ook het bezineverbruik is veel minder, ik heb dus een handbak met 6 versnellingen. De ophanging van de voortrein vind ik beter, zeg maar stijver, aanvoelen als bij de standaard E46 320I die ik vroeger gehad heb, vindt het zelfs een beetje op de M3 lijken. Nadeel vind ik zeker de runflat banden! Denk erom om bij het inruilen misschien nieuwe runflat te nemen van Pirelli, die voelen wat zachter aan en maken wat minder geluid als de Bridgestones. Of je moet er 18 of 19 inch onderzetten met gewone banden, met een thuiskomer & krik in je kofferbak, bij runflat kun je het houden op 17 inch omdat die al stugger zijn, 18 is mooier, maar rijdt stug met runflat. Ook is de E90 een stuk stiller, daarom hoor je op sommige stukken asfalt de runflat´s nogal. Mail anders Martijn even, hij heeft zijn runflat´s eraf gegooid en gewone banden genomen onder zijn E61, schijnt een stuk beter te rijden! Maar het onderstel van een E90 is ontworpen om te rijden met runflat´s, dus zoals gezegd met gewone banden dan korte lage nemen, dus 18 of 19 inch. Op een ander BMW 3 serie forum is er een groot topic over runflat banden, getiteld Run Flat or not to Run Flat? That's the question. Mijn neef die een E46 325i bezit, heeft met mijn auto gereden en hij vond mijn E90 een stuk beter. Het zijn over het algemeen fijne auto´s met weinig grote problemen. Attentie puntje is de onderzijde van de deuren, daar kan weleens roest zitten. Denk dat je momenteel best een goede deal kan sluiten want een 325 of 330 raken ze ook niet zo heel gauw kwijt, wel de kleinere 4 cylinders. Succes
Zoals je misschien weet heb ik mijn M3 ook verwisseld voor een E90 325i uit 2006. Vind de E90 een fijne auto, comfortabel en een stuk relaxter als een M3, ook het bezineverbruik is veel minder, ik heb dus een handbak met 6 versnellingen. De ophanging van de voortrein vind ik beter, zeg maar stijver, aanvoelen als bij de standaard E46 320I die ik vroeger gehad heb, vindt het zelfs een beetje op de M3 lijken. Nadeel vind ik zeker de runflat banden! Denk erom om bij het inruilen misschien nieuwe runflat te nemen van Pirelli, die voelen wat zachter aan en maken wat minder geluid als de Bridgestones. Of je moet er 18 of 19 inch onderzetten met gewone banden, met een thuiskomer & krik in je kofferbak, bij runflat kun je het houden op 17 inch omdat die al stugger zijn, 18 is mooier, maar rijdt stug met runflat. Ook is de E90 een stuk stiller, daarom hoor je op sommige stukken asfalt de runflat´s nogal. Mail anders Martijn even, hij heeft zijn runflat´s eraf gegooid en gewone banden genomen onder zijn E61, schijnt een stuk beter te rijden! Maar het onderstel van een E90 is ontworpen om te rijden met runflat´s, dus zoals gezegd met gewone banden dan korte lage nemen, dus 18 of 19 inch. Op een ander BMW 3 serie forum is er een groot topic over runflat banden, getiteld Run Flat or not to Run Flat? That's the question. Mijn neef die een E46 325i bezit, heeft met mijn auto gereden en hij vond mijn E90 een stuk beter. Het zijn over het algemeen fijne auto´s met weinig grote problemen. Attentie puntje is de onderzijde van de deuren, daar kan weleens roest zitten. Denk dat je momenteel best een goede deal kan sluiten want een 325 of 330 raken ze ook niet zo heel gauw kwijt, wel de kleinere 4 cylinders. Succes
- Albert..M3
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 30 nov 2009, 21:49
- Locatie: bellingwolde
Re: Waar moet op letten bij aanschaf van een 330i automaat.
Dankje wel Willem.
Hier zitten 19 inch onder . en zijn 17 inch velgen en winterbanden er bij.
Qua model vindt ik ze super mooi. heb altijd een coupe gehad Maar de E90 is in de sedan mooier dan een coupe.
was wel benieuwd of de automaat bakken wel eens problemen geeft .
Deze man heeft in 3 week tijd al 2 330 verkocht. op een van die 2 was ik al wezen kijken . Maar er zouden paar mensen komen voor mijn M3 . Dus ik was niet vrij met me M3. Maar die mensen moeten nu nog komen voor de M3 . en daar neem je dag vrij voor . en die mooie 330i was dus verkocht .
Maar ga er volgende week heen kijken of ik de M3 er op in kan ruilen.
Hier zitten 19 inch onder . en zijn 17 inch velgen en winterbanden er bij.
Qua model vindt ik ze super mooi. heb altijd een coupe gehad Maar de E90 is in de sedan mooier dan een coupe.
was wel benieuwd of de automaat bakken wel eens problemen geeft .
Deze man heeft in 3 week tijd al 2 330 verkocht. op een van die 2 was ik al wezen kijken . Maar er zouden paar mensen komen voor mijn M3 . Dus ik was niet vrij met me M3. Maar die mensen moeten nu nog komen voor de M3 . en daar neem je dag vrij voor . en die mooie 330i was dus verkocht .
Maar ga er volgende week heen kijken of ik de M3 er op in kan ruilen.
Re: Waar moet op letten bij aanschaf van een 330i automaat.
waar je op moet letten als je een automaat gaat kopen .
dat wanneer je een proefrit gaat maken dat als hij koud is wil deze als de koppelomvormer defect is rond de 60 km/p gaan pendelen in toerental er zijn veel automaten die deze problemen hebben dit is de begin fase wanneer hij al verder defect is zal de auto ook bij warme toestand bij constante snelheid rond 100 in de cruiser ook gan pendelen dit houd in slippen in de lock up ik verhelp momenteel veel van deze klachten
dat wanneer je een proefrit gaat maken dat als hij koud is wil deze als de koppelomvormer defect is rond de 60 km/p gaan pendelen in toerental er zijn veel automaten die deze problemen hebben dit is de begin fase wanneer hij al verder defect is zal de auto ook bij warme toestand bij constante snelheid rond 100 in de cruiser ook gan pendelen dit houd in slippen in de lock up ik verhelp momenteel veel van deze klachten
- Albert..M3
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 30 nov 2009, 21:49
- Locatie: bellingwolde
Re: Waar moet op letten bij aanschaf van een 330i automaat.
En wat kan je daar aan doen ??
de koppelomvormer spoelen ??
of moet je bij voorbaart andere olie er in doen.
Ik heb al proef rit gemaakt maar als je die van tevoeren niet weet dan let je daar ook niet zo op.
Met welke Km stand gaan ze vaak kapot dan . Maakt het ook nog uit als er vaak een kar achter hangt ??
de koppelomvormer spoelen ??
of moet je bij voorbaart andere olie er in doen.
Ik heb al proef rit gemaakt maar als je die van tevoeren niet weet dan let je daar ook niet zo op.
Met welke Km stand gaan ze vaak kapot dan . Maakt het ook nog uit als er vaak een kar achter hangt ??