Stoelen coderen e9x

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Stoelen coderen e9x

Bericht door ehombie » 11 jul 2022, 20:21

Voor de retrofitters die een LCI e90 om willen zetten naar pre-lci of m stoelen.
Dit n.a.v. een verzoekje om de stoelen zonder toeters en bellen in idrive werkend te krijgen.

Even rekening houden met de volgende:
1 aanwezigheid van "active head restraint" in de hoofdsteun en deze evt op nicht_aktiv coderen
AKS_LINKS_1_CD
nicht_aktiv
AKS_RECHTS_1_CD
nicht_aktiv

Tevens kan het zijn dat er een andere (soort) sensormat* in de stoel een foutcodes geeft nl: 9400 zet het volgende op nicht_aktiv
SBR_SENSOR_BEIFAHRER_MCD
nicht_aktiv

wanneer je alleen "SBR_SENSOR_BEIFAHRER_MCD" codeerd dan krijg je een fout voor terug.
93C1

Dan moet men onderstaande ook op nicht_aktiv coderen.
SBE1_1_CD
nicht_aktiv

Bovenstaande vind allemaal plaats in de ABG module middels NCSexpert (zie www voor het coderen)

De sensormat werkt gewoon o.b.v. live data. Ik kan niet bevestigen of je airbag werking "negatief" wordt beïnvloed.

*voor 2005 hebben ze het over een SBE variant en erna een SBR. Dit kan evt ook van toepassing zijn op 1 serie modellen o.b.v. een opmerking/selectie keuze in inpa live data.

Dit gaat over stoelen die alleen met de hand zijn te verstellen!
Wil je van handmatig --> elektrisch verstelbare met of zonder geheugen...dan zal je evt meer moeten aanpassen. Daar heb ik me niet in verdiept. (heb wel een idee...maar dat zul je verder moeten uitzoeken)
succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) DIY: Do It Yourself”