Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Ik ben sindskort eigenaar van een E92 325i PFL. Auto is prima in orde, niks mee aan de hand *afkloppen* behalve dat ik 1:8 aan de hoge kant vind
Ik ben niet op zoek naar meer vermogen of meer geluid, maar meer naar bepaalde zaken waarmee ik de auto bijvoorbeeld kan voorzien van betere lucht, betere olie, betere verbranding.
Wat zijn (simpele) zaken wat ik kan veranderen / wijzigen aan een default E92 325i?
Ik ben niet op zoek naar meer vermogen of meer geluid, maar meer naar bepaalde zaken waarmee ik de auto bijvoorbeeld kan voorzien van betere lucht, betere olie, betere verbranding.
Wat zijn (simpele) zaken wat ik kan veranderen / wijzigen aan een default E92 325i?
Re: Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Men weet hier toch niet wat je nu aan licht en vloeistoffen in de auto hebt?
En ja, 1 op 10 is bij normaal gebruik (N52) zeker wel haalbaar. De LCI heeft een N53 en deze is wel zuiniger, maar zeker niet direct beter.
En ja, 1 op 10 is bij normaal gebruik (N52) zeker wel haalbaar. De LCI heeft een N53 en deze is wel zuiniger, maar zeker niet direct beter.
Re: Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Daarom noem ik in mijn post ook default.
Ik haal 1:8, zuiniger lukt niet.En ja, 1 op 10 is bij normaal gebruik (N52) zeker wel haalbaar. De LCI heeft een N53 en deze is wel zuiniger, maar zeker niet direct beter.
Re: Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Hmja, ik denk nog steeds dat je wonderen verwacht van andere vloeistoffen...
en het verbruik, kan niemand wat over zeggen verder. Niemand weet hoe zwaar jouw rechtervoet is.
en het verbruik, kan niemand wat over zeggen verder. Niemand weet hoe zwaar jouw rechtervoet is.
- Giovanni-21
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 20:45
- Locatie: Den Haag
Re: Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
ik rij met mijn 325i aut pre-fl ook max 1:8.5 met ca 50/50 snelweg/stad.
Is een "normaal" verbruik hoor als je gewoon vlot meerijd in het verkeer.
Denk dat als je wilt streven naar bijv 1:10, je wel heel erg je best moet doen met zuinig rijden.
En dat je dan juist veel plezier weg gooit van de 6-cilinder. Bij deze blokken komt het vermogen pas een beetje boven de 4k toeren.
Is een "normaal" verbruik hoor als je gewoon vlot meerijd in het verkeer.
Denk dat als je wilt streven naar bijv 1:10, je wel heel erg je best moet doen met zuinig rijden.
En dat je dan juist veel plezier weg gooit van de 6-cilinder. Bij deze blokken komt het vermogen pas een beetje boven de 4k toeren.
Re: Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Precies...
11,31 l/100km over 43.507 km
1 op 8,8km.
Snelweg gaat wel naar 1 op 10, maar zodra ik weer van de snelweg afga, is het weer rap onzuiniger.
11,31 l/100km over 43.507 km
1 op 8,8km.
Snelweg gaat wel naar 1 op 10, maar zodra ik weer van de snelweg afga, is het weer rap onzuiniger.
- Giovanni-21
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 20:45
- Locatie: Den Haag
Re: Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Ja idd.. hier hetzelfde...
ik heb 1 op 8.3 over de afgelopen 100.000 km.
in de stad ca 1:5.5, snelweg 1:10
ik heb 1 op 8.3 over de afgelopen 100.000 km.
in de stad ca 1:5.5, snelweg 1:10
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Ik doe over 10.000 km gemiddeld 1 op 12.8 voor het snelheids gedoe, nu bijna 1 op 14
En toch met een normale rijstijl.
Met gechipte 325ia, de nieuwe NOx heeft wel iets geholpen met het verbruik.
En toch met een normale rijstijl.
Met gechipte 325ia, de nieuwe NOx heeft wel iets geholpen met het verbruik.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: Wat te doen / verbeteren aan E92 325i PFL
Ja, maar jij hebt een LCI met N53... die is sowieso zuiniger dan een N52. Loopt ook wat ‘armer’ vanwege de milieu-aanpassingen... maar dat verschil behoorlijk: directe of indirecte injectie.