Idrive bluetooth activeren

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Marcdekker01
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2018, 15:58

Idrive bluetooth activeren

Bericht door Marcdekker01 » 25 apr 2018, 15:08

Goedemiddag allemaal. Ik vermoedt dat dit al een aantal keer op het forum voorbij is gekomen, en ik heb ook al een hele hoop berichten hierover gelezen.

Echter ik kom er nog niet duidelijk uit of ik dit kan met mijn nieuw aangeschafte bmw 318i touring uit 2008 (volgens mij is dat een e91 toch).

Ik heb dus idrive in mijn bmw zitten. Echter zit hier nog niet de module in voor het koppelen met BT. nou snap ik dat dit in 2008 een dingetje was, echter kan ik mij niet voorstellen dat het toevoegen van een BT module in een het systeem in 2018 nog een extreem dure aangelegenheid moet zijn. Ik ben dus bij Van Poelgeest langs geweest waar ik door een werkplaats medewerker werd geattendeerd op het bestaan van de Fiscon en Dension gw500, maar hij gaf ook aan dat er een veel goedkoper alternatief is voor deze 2. namelijk een chinese knockoff (dus niet een bt-aux-in dongeltje ofzo, maar het echt kunnen integreren van je telefoon in je idrive). Heeft iemand hier ervaring mee?

Mocht die knock-off er toch niet zijn. Wat zijn de ervaringen van huidige gebruikers met de Fiscon of de Dension, en wat is het verschil tussen de 2? Zijn dit lastige onderdelen om zelf toe te voegen in de auto om vervolgens de auto opnieuw in te laten lezen bij de garage om de hele boel te activeren?

De auto is trouwens uitgevoerd met: Head Unit: iDrive, Professional (CCC, 8.8, dual slot) (naar mijn weten)

Nou lees ik ook genoeg over de Dension GW 500s bt. Betekend de BT hierin dat de Dension GW500 geen bluetooth heeft? en als ik die GW500s bt aansluit behoord dan ook meteen DAB+ tot een mogelijkheid?

Veel vragen. maar jullie zullen hier meer ervaring mee hebben dan ik op het moment.

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Idrive bluetooth activeren

Bericht door Source » 25 apr 2018, 21:51

|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Marcdekker01
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2018, 15:58

Re: Idrive bluetooth activeren

Bericht door Marcdekker01 » 02 mei 2018, 16:35

Ik heb trouwens een beetje gelogen zie ik. De auto is uitgevoerd met een buisness Line navigatie. Waarop mijn volgende vraag. Stel dat is de professional radio haal en deze aansluit. Is het dan zo simpel dat de auto deze dan oppikt en ik er opeens wel BT bij heb, of moet dit ook nog ingelezen worden, en zo ja. Wie weet wat ongeveer de kosten zijn van het inlezen van zo'n radio?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”