Beste allemaal,
Na een voorstelronde in het voorsteltopic, heb ik besloten om hier verder te gaan. Er komen veel dingen naar voren, maar ik moet het stapje voor stapje aanpakken. Naast een paar mooie plaatjes is het handig om de boel een beetje te centraliseren. En aangezien ik plannen hebben om zelf te klussen lijkt me dit de juiste plek.
viewtopic.php?f=698&t=48833
Het onderwerp van gesprek:
Een paar mooie foto's ga ik morgen produceren, als het weer dat toe laat. Nu hier verder met de vragen en antwoorden uit het voorsteltopic.
e46 323ci, Jorn en Paula
Re: e46 323ci, Jorn en Paula
Ik hoop echt dat het de module in de deur is, en niet de centrale module achter het dashboardkastje, wat kosten betreft liever de deur. Ben me aan het inlezen (+youtube) hoe ik die in de deur kan vervangen, zonder de boel kapot te trekken, of airbaglampjes in het dashboard tevoorschijn te toveren.tommyd schreef:
Hier heb ik ook last van.. Maar dan aan de passagierszijde, helaas moet je dan het deurslot vervangen wat een aardige k*t klus is. Succes
Maar verder keurige bak en een prachtig kleurtje, veel plezier ervan!
Ja!! En daarom ook wachten op mijn bestelling DIS, want die aanpassing moet ik toch zelf kunnen doen. Aan de andere kant, ik las ergens dat je de regensensor ook zou kunnen resetten zonder de auto aan de kabel te hangen. Paar keer contact aan en uit, en de wisser installatie activeren. Dat moet ik nog uitzoekenmichielm schreef:
Ben zelf ook net in het bezit van een e46, en had ook een regensensor die niet werkte. Bij de aankoopkeuring bij Gijsbertsen heeft Aaron die storing meteen verholpen. Bleek dat de auto een keer een nieuwe voorruit had gekregen, en daarbij was vergeten om de regensensor opnieuw te initialiseren. Was via de software binnen 2 minuten weer werkzaam....wie weet bij jou hetzelfde...
Ik heb geen geel olielampje meer na de oliewissel, dus misschien lag het toch aan het lage niveau, maar lag toch nog binnen de marges ten tijde van koop. Goed in de gaten houden inderdaad!Ovanjole schreef:Mag ik vragen wanneer je olielampje brand? Als dit na het starten is en na een seconde of 20 weer uit gaat is het je niveausensor geloof ik.. goed je olie dus in de gaten houden:)
speaker upgrade, ik denk dat je beter voor gladen boxen kan gaan dan voor H&K. graden is speciaal gefabriceerd om in een oa. e46 te passen. Als aftermarket radio inc nav zou je kunnen gaan voor een dynavin, is het simpelste denk ik.
Ook heb ik de verschillende aftermarket mogelijkheden bekeken wat betreft audio/navi/telefoon. Maar voordat ik over ga tot koop wil ik precies weten wat er nu in ligt. En dat baart me een beetje zorgen.
Vandaag heb ik geconstateerd d.m.v. de radiohandleiding dat ik een PH7950 business casette radio heb. Dat moet ik nog verifiëren door de radio los te trekken. Ik heb links achter in de kofferbak gekeken, achter de grijze bedekking. Maar daar zat helemaal NIKS. Geen BM24/BM54 module. Geen navi, geen wisselaar. Helemaal NIKS, een leeg rek
Welke gevolgen heeft dat in de keuze voor een aftermarket oplossing ??
Re: e46 323ci, Jorn en Paula
Hey!
goed om te zien dat je een showroom hebt aangemaakt!
over je radio, Ik had in mijn vorige e46 330d een business radio cd speler, ook nergens iets te vinden van een wisselaar of navi. Ik wil de wel muziek van mijn telefoon kunnen streamen dus ik heb een parrot gekocht. Werkte wel aardig via bluetooth, echter de kwaliteit was dramatisch.
Als je voor een alles in 1 pakket wilt gaan kan je het beste een soort dynavin kopen. Moet je kleine ombouw doen, je clima naar beneden werken maar denk dat dit wel de mooiste oplossing is. Weet echter niet wat je budget is?die dingen kunnen wel eens prijzig zijn.
goed om te zien dat je een showroom hebt aangemaakt!
over je radio, Ik had in mijn vorige e46 330d een business radio cd speler, ook nergens iets te vinden van een wisselaar of navi. Ik wil de wel muziek van mijn telefoon kunnen streamen dus ik heb een parrot gekocht. Werkte wel aardig via bluetooth, echter de kwaliteit was dramatisch.
Als je voor een alles in 1 pakket wilt gaan kan je het beste een soort dynavin kopen. Moet je kleine ombouw doen, je clima naar beneden werken maar denk dat dit wel de mooiste oplossing is. Weet echter niet wat je budget is?die dingen kunnen wel eens prijzig zijn.