Zoals ik beloofd had in mijn voorstel topic (viewtopic.php?f=698&t=54755) hier het showroom topic van mijn 316i uit 2002.
Inmiddels ongeveer twee maanden geleden dat ik de BMW gekocht heb, jammer genoeg waren er al gauw wat gebreken. Het startte met een kapotte accu dus deze werd vervangen, hierna kwam de Apk-keuring (bij aankoop al twee maanden verlopen ) bij terugkomst van de keuring ging de ruitenvloeistof wel erg snel, de ruitenvloeistofpomp was kapot dus er was 5 liter verloren. Verder tijdens de Apk-keuring weinig mis, het bleef bij een defect knipperlichtlampje en missende uitlaatsteun. Met het vervangen van de ruitenvloeistofpomp ook de auto wat verhoogt zodat ik de oprit op kon komen.
Na dit alles kwam het leukste nog , de auto begon wat olie te lekken waarvoor de kleppendekselpakking werd vervangen. Hierna had de auto voor een week geen problemen gehad totdat tijdens een ritje mijn carter opeens leeg was, gelukkig vlak bij de garage. Dit bleek veroorzaakt te zijn door de carterpakking (was opgevuld met vloeibare pakking en wat siliconenkit ), dus ook deze is vervangen. Bleek nog een aardig klusje te zijn bij elkaar voor alles ongeveer €1000,- lichter, maar de auto is nu weer terug en ik hoop er nu weer een tijd van te genieten .
Verder heb ik nu het plan om ook de velgen + banden te vervangen, banden omdat deze te weinig profiel hebben voor de volgende Apk-keuring, velgen omdat ik de huidige niet erg mooi vindt. Dus daarom zal het waarschijnlijk een volledige set worden met nieuwe banden (style 390 zag ik ergens goedkoop voorbij komen, misschien spuit ik deze mat-zwart met plasti-dip). Dus als iemand interesse heeft in de wielen heeft (velgen+banden) stuur een pb of reageer hieronder, zullen waarschijnlijk wel in het te koop topic komen wanneer ik er echt vanaf moet.
To do (korte termijn):
- Parafaanplaat vervangen
- Mistlampen voor aansluiten
- Interieurlijsten wrappen met carbon zwart wrap
- Nieuwe velgen (style 390 waarschijnlijk)
- En wat kleine dingen zoals: schakelaar elektrisch raam ontbreekt (werkt wel), automatje bestuurderskant achter, deurvanger bestuurderskant, klemmetje voor stootlijst op deur, kriksteun ,enz.
To do (lange termijn):
- Voorbumper spuiten en beter monteren (zit nu wat kit tussen (niet mijn idee ))
- Voorscherm voor vervangen of repareren en daarna spuiten
- M-pakket verder uitbreiden dan alleen voorbumper
- Nieuwe voorstoelen zijn vies/beschadigd
De auto
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien