Laatst had ik al op het forum gevraagd of een 316 of eventueel 318 een beetje snel was, na een aantal proefritten en het tegenkomen van de advertentie die mij zeer aansprak was toch eindelijk het moment daar. Toch besloten om een BMW E46 320i uit 2001 te kopen (170pk). De auto gekocht wetende dat er dingen waren die sowieso gerepareerd moesten worden. Gelukkig is de prijs er ook naar om te investeren in onderdelen.
Allereerst een paar foto's:
Het ophalen:

De volgende dag in het daglicht toch maar even de 1e fotos genomen. De auto was op dat moment niet gewassen of uberhaupt iets aan gebeurd.

Met de proefrit liep de motor keurig op 6 pootjes of cillinders hoe je het wil noemen

Er was nagenoeg geen roest aan het onderstel. En voor zover we konden testen ook geen speling op het achterdifferentieel. De bekende E46 problemen hebben we zo goed mogelijk getest en hij kwam er op dat moment redelijk goed uit. Uiteraard met een goeie technische keuring zal er vast wel iets zijn waar we dan pas achterkomen maar dat is niet erg

Een paar minpuntjes waren dat de stuurbekrachtigingspomp geluid maakte en dat de klepdekselpakking zo lek was als een mandje. De auto ging daarom flink omlaag in de prijs. Binnenkort ga ik samen met een monteur (oom) de auto technisch keuren en gaan we kijken wat er sowieso vervangen moet worden en wat we als preventief onderhoud kunnen uitvoeren. Binnenkort zal ik dus even uploaden wat er allemaal te wachten staat.
Volgens mij heb ik nu wel genoeg getypt en hebben jullie genoeg om te lezen dus bij de technische keuring zal ik wel weer even wat posten

Als jullie nog leuke ideeén hebben voor het exterieur van de auto of interieur laat het me gerust weten