Afstandsbediening werkt niet meer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Ronald-adam
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2017, 20:50

Afstandsbediening werkt niet meer

Bericht door Ronald-adam » 15 aug 2018, 22:49

Hallo,
mijn afstandsbedieningen werken beide opeens niet meer. Ik vermoed de ontvanger of de bekabeling. Beide sleutels zijn namelijk relatief nieuw. Ik heb trouwens al maanden een doorgesleten kabel naar de kofferbak. Dus ik heb kabelproblemen.

Wat ik tot nu toe kan vinden is dat meestal de oorzaak is de antenne versterker die in de spoiler van de achterklep zit. Ik heb deze er wel eens uitgehad. Ik ga hier nu naar kijken, maar dan wil ik tevens de doorgesleten kabels gaan repareren. Helaas is er voor mijn model geen nieuwe kabelboom meer te koop. Maar goed we kunnen de boel onderweg oppakken en solderen. De klep dat weet ik hoe deze uit elkaar gaat, maar dan in de auto. Ik zal de bekleding van de hemel moeten loshalen en van de zijwand. Hoe krijg ik die los?

Buiten alle kabels checken heeft iemand een tip hoe ik de ontvanger van de portieren en alarm kan testen? Andere mogelijk tips?

Bijvoorbaat dank!!!

DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

Re: Afstandsbediening werkt niet meer

Bericht door DennisJ » 16 aug 2018, 18:26

Om de hemel los te halen moet je je A, B, C Stijlen en de handvaten loshalen. om welk model gaat het?

Bij coupe moet je achterlichtje bij C stijl eruit wippen. dan losschroeven, A stijl de dunne strip eruit halen en dan de torx los. De B stijlen weet ik niet meer.

Volgens mij loopt de bekabeling rechts net boven de dorpel. Als je je kofferbak bekleding rechts verwijderd kan je een deel van de kabels volgen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”