E46 uitgelezen: misfires, afslaande automaat... [Update fix]
Re: E46 uitgelezen: misfires, afslaande automaat...
Remmenreiniger op verschillende plekken rond je inlaatspruitstuk spuiten, luisteren of t motortoerental toeneemt en zo verder zoeken. Ondanks dat er met 100000% gegarandeerd word dat het je carterventilatie is, is remmenreiniger een goede manier om t zeker te weten.
-
Zojuist terug van de garage.
Hij had een ander gasklephuis besteld van de sloop, (een meedenkende garage daar hou ik wel van) en inderdaad.
Zojuist de ccv in mn handen gehad en erin geblazen: POTDICHT.
Dat ding gaat dus vervangen worden met alle leidingen erbij en nu maar hopen dat mijn problemen zijn verholpen morgen.
Ik hou jullie op de hoogte!
enorm bedankt voor jullie nuttige input
Hij had een ander gasklephuis besteld van de sloop, (een meedenkende garage daar hou ik wel van) en inderdaad.
Zojuist de ccv in mn handen gehad en erin geblazen: POTDICHT.
Dat ding gaat dus vervangen worden met alle leidingen erbij en nu maar hopen dat mijn problemen zijn verholpen morgen.
Ik hou jullie op de hoogte!
enorm bedankt voor jullie nuttige input

-
UPDATE:
Eindelijk doet mijn auto het weer. Gemaakt door Garage Hoofdweg in Amsterdam.
Gasklephuis en CCV compleet vervangen. daarna had hij echter nog steeds het probleem met afslaan bij remmen.
Hij heeft weer compleet alles nagelopen en heeft een lek slangetje gevonden. Dit gefixt en auto rijdt perfect.
De CCV was dus in principe niet de boosdoener, echter zat deze propvol sludge waarschijnlijk omdat je er niet doorheen kon blazen. Dus preventief vervangen zullen we het maar noemen, anders kon ik een half jaar later met een ander wellicht ernstiger probleem opnieuw naar de garage.
Nu maar hopen dat alles goed is en goed blijft!
Ohja vanwege het vele werk wat eraan zat: €600,-
-Dit voor n 2e hands E90 gasklephuis.
-nieuwe ccv inclusief leidingen
-slangetje dat vervangen moest worden (€25)
-arbeid, wat nogal wat uren werkt gekost heeft blijkbaar.
Al met al niet goedkoop helaas maar ik ben eindelijk van t gezeik af dus mij dik waard!!
Thnxz All!
Eindelijk doet mijn auto het weer. Gemaakt door Garage Hoofdweg in Amsterdam.
Gasklephuis en CCV compleet vervangen. daarna had hij echter nog steeds het probleem met afslaan bij remmen.
Hij heeft weer compleet alles nagelopen en heeft een lek slangetje gevonden. Dit gefixt en auto rijdt perfect.
De CCV was dus in principe niet de boosdoener, echter zat deze propvol sludge waarschijnlijk omdat je er niet doorheen kon blazen. Dus preventief vervangen zullen we het maar noemen, anders kon ik een half jaar later met een ander wellicht ernstiger probleem opnieuw naar de garage.
Nu maar hopen dat alles goed is en goed blijft!
Ohja vanwege het vele werk wat eraan zat: €600,-
-Dit voor n 2e hands E90 gasklephuis.
-nieuwe ccv inclusief leidingen
-slangetje dat vervangen moest worden (€25)
-arbeid, wat nogal wat uren werkt gekost heeft blijkbaar.
Al met al niet goedkoop helaas maar ik ben eindelijk van t gezeik af dus mij dik waard!!
Thnxz All!
Re: E46 uitgelezen: misfires, afslaande automaat... [Update
Wow, wat een geld weer.. maar goed..je bent er weer klaar mee en zie een deel ervan dan maar als preventief onderhoud.. die carterventilatie krijgt iedereen vroeg of laat voor de kiezen..
Nu weer lekker BMW genieten!
Nu weer lekker BMW genieten!
Laatst gewijzigd door AlexS op 28 jan 2013, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
en welk slangetje was dat dan???
wel mooi dat hij weer goed is.
wel mooi dat hij weer goed is.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
-
Dat ga ik woensdag uitvinden, hij heeft het moeten bestellen op vrijdaglaat en dus komt dit pas dinsdag ofzo binnen.
Nu nog dichtgetaped (wat wel al werkt) echter zal ik t woensdag wel zien
Nu nog dichtgetaped (wat wel al werkt) echter zal ik t woensdag wel zien
Ik dacht ook meteen aan 'die van jou' Hugo 

soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ben benieuwd

Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
welk slangetje was t nu?
-
Ja het bleek dus dikke slang te zijn net na de LMM.
Ik heb die slang echt 100x gecheckt maar nu zat de lek precies onder de klem aan de kant van het gasklephuis.
Net aan de rand van de metalen klem. Onvindbaar dus als je hem er niet helemaal afhaalt.
Maar goed, t ding is vervangen nu en alles werkt nu weer zoals het hoort.
Ik heb die slang echt 100x gecheckt maar nu zat de lek precies onder de klem aan de kant van het gasklephuis.
Net aan de rand van de metalen klem. Onvindbaar dus als je hem er niet helemaal afhaalt.
Maar goed, t ding is vervangen nu en alles werkt nu weer zoals het hoort.
Ik heb bij mij ook die slang lek gehad, maar dan die dunne aftakking, gaf een irritante fluittoon bij bepaalde gaspedaalstand.
Maar gaf geen klachten gek genoeg.
Dacht toen mijn klachten ermee op te lossen, ik zag/voelde ook pas na veel zoekwerk een scheurtje.
Top dat ie weer in orde is!
Maar gaf geen klachten gek genoeg.
Dacht toen mijn klachten ermee op te lossen, ik zag/voelde ook pas na veel zoekwerk een scheurtje.
Top dat ie weer in orde is!