Gaat helemaal goedkomenminada schreef:Nou, Tomba succes bij dokter P. Je komt er lachend vandaan
Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 23:25
- Locatie: Wateringen
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Mensen vanaf nu heten we P Motorsport op Marktplaats.
Tevens wil ik benadrukken dat er een imitator op Marktplaats zit die met bijna hetzelfde email adreswerkt.
Kijk uit met diegene hij werkt absoluut niet samen met mij ook al beweerd hij van wel.
Er staan express nieuw logos met een copyright teken bij ons.
Tevens wil ik benadrukken dat er een imitator op Marktplaats zit die met bijna hetzelfde email adreswerkt.
Kijk uit met diegene hij werkt absoluut niet samen met mij ook al beweerd hij van wel.
Er staan express nieuw logos met een copyright teken bij ons.
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Weet je gelukkig te vinden en heb ook nog je GSM nummer dus we zullen geen fout maken binnenkortPBMotorsport schreef:Mensen vanaf nu heten we P Motorsport op Marktplaats.
Tevens wil ik benadrukken dat er een imitator op Marktplaats zit die met bijna hetzelfde email adreswerkt.
Kijk uit met diegene hij werkt absoluut niet samen met mij ook al beweerd hij van wel.
Er staan express nieuw logos met een copyright teken bij ons.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
En de afspraak is gemaakt voor maandag 07 april te Naaldwijk bij P Motorsport.
Zal kijken of ik een paar foto's kan maken van wat er allemaal gaat gebeuren en ontdekken naar wat precies allemaal aan de hand is/was.
Nog steeds zo nu en dan, als ik stil sta bij een stoplicht of wat dan ook, trekt de auto trillend op, je voelt het gewoon aan de bodemplaat: als ik dan de sleutel omdraai, de motor even laat afslaan om deze daarna weer opnieuw te starten lijkt het wel of het systeem zich heeft gereset.
Kijken of we de preciese oorzaak kunnen gaan vinden van dit probleem, mogelijk 1 van de lambdasondes?
Vroeger was het allemaal veel eenvoudige, tegenwoordig met al dat elektronika dat ze erin bouwen is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Zal kijken of ik een paar foto's kan maken van wat er allemaal gaat gebeuren en ontdekken naar wat precies allemaal aan de hand is/was.
Nog steeds zo nu en dan, als ik stil sta bij een stoplicht of wat dan ook, trekt de auto trillend op, je voelt het gewoon aan de bodemplaat: als ik dan de sleutel omdraai, de motor even laat afslaan om deze daarna weer opnieuw te starten lijkt het wel of het systeem zich heeft gereset.
Kijken of we de preciese oorzaak kunnen gaan vinden van dit probleem, mogelijk 1 van de lambdasondes?
Vroeger was het allemaal veel eenvoudige, tegenwoordig met al dat elektronika dat ze erin bouwen is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
En toen was het zover, tijd voor de revisie.
06:15 uur vertrokken om tegen 08:00 uur op adres te zijn.
Bij de laatste afslag vanaf de snelweg naar het bedrijf begon de auto weer te bokken en inhouden: kontakt uit, kontakt aan en het was weer voorbij.
Daar aangekomen de auto op de brug gezet en de monteur zijn gang laten gaan, zelf kreeg ik een koppie koffie aangeboden
Demontage is begonnen:
En hier de boosdoener:
Alle onderdeeltje vervangen, ook een nieuwe klepdekselpakking, alles weer netjes in elkaar gezet en klaar om een stukje te gaan rijden en kijken hoe de 6 pitter zich hield.
Voelde wat rauwer aan maar op het zakje van Beisan Systems staat:
200 miles of city driving is needed to fully break-in vanos seals and archieve optimum performance.
Alle foutcodes waren weg en bleven dat ook tot op het laatste moment, iets met een overslag tussen de 3de, 4de en 5de cilinder denk ik en iets met een CO2 sensor.
Als je goed kijkt zie je op de 2de foto de carterontluchtingsslang waar aan je kan zien aan het voorste gedeelte, rechts van de 2de cilinder, 2 zwarte plekken oftewel vervuiling door luchtlekkage.
Dat heeft voor een heleboel ellende gezorgd, zo ook dat bokken en weet ik veel wat nog meer.
Slangetje vervangen, alles opnieuw gereset , kort stukje gereden en klaar waren we.
Ronde de klok van 10:00 uur stond de volgende klant alweer voor de deur.
Kan niet anders zeggen dat ik zeer te spreken ben over de hulp en service van P Motorsport / Auto Snel Sevice.
Netjes ontvangen, keurig uitleg gegeven van de werkzaamheden, geen probleem als ik erbij bleef staan en wat vragen stelde en in mijn ogen een ervaren bedrijf want dat slangetje had ik zeker nooit gevonden. Je kan iig spreken van ervaren mensen.
Op weg naar huis gemiddeld 125 / 130km/u gereden en mijn verbruik was duidelijk verbeterd:
Uiteindelijk was dit het resultaat na ruim 110km rijden, laatste 30km snelweg met 15 stoplichten:
Ik heb de sealtjes en ringen meegekregen: wat van rubber moest zijn was nu gewoon bijna van plastiek, niet te geloven hoe hard dat spul was geworden. Op de stalen ringen kon je ook duidelijk slijtageplekken zien. Deze revisie was zeker nodig want van dat ratelende geluid ben ik nu ook af.
Tot zover mijn uitleg en bevindingen.
06:15 uur vertrokken om tegen 08:00 uur op adres te zijn.
Bij de laatste afslag vanaf de snelweg naar het bedrijf begon de auto weer te bokken en inhouden: kontakt uit, kontakt aan en het was weer voorbij.
Daar aangekomen de auto op de brug gezet en de monteur zijn gang laten gaan, zelf kreeg ik een koppie koffie aangeboden
Demontage is begonnen:
En hier de boosdoener:
Alle onderdeeltje vervangen, ook een nieuwe klepdekselpakking, alles weer netjes in elkaar gezet en klaar om een stukje te gaan rijden en kijken hoe de 6 pitter zich hield.
Voelde wat rauwer aan maar op het zakje van Beisan Systems staat:
200 miles of city driving is needed to fully break-in vanos seals and archieve optimum performance.
Alle foutcodes waren weg en bleven dat ook tot op het laatste moment, iets met een overslag tussen de 3de, 4de en 5de cilinder denk ik en iets met een CO2 sensor.
Als je goed kijkt zie je op de 2de foto de carterontluchtingsslang waar aan je kan zien aan het voorste gedeelte, rechts van de 2de cilinder, 2 zwarte plekken oftewel vervuiling door luchtlekkage.
Dat heeft voor een heleboel ellende gezorgd, zo ook dat bokken en weet ik veel wat nog meer.
Slangetje vervangen, alles opnieuw gereset , kort stukje gereden en klaar waren we.
Ronde de klok van 10:00 uur stond de volgende klant alweer voor de deur.
Kan niet anders zeggen dat ik zeer te spreken ben over de hulp en service van P Motorsport / Auto Snel Sevice.
Netjes ontvangen, keurig uitleg gegeven van de werkzaamheden, geen probleem als ik erbij bleef staan en wat vragen stelde en in mijn ogen een ervaren bedrijf want dat slangetje had ik zeker nooit gevonden. Je kan iig spreken van ervaren mensen.
Op weg naar huis gemiddeld 125 / 130km/u gereden en mijn verbruik was duidelijk verbeterd:
Uiteindelijk was dit het resultaat na ruim 110km rijden, laatste 30km snelweg met 15 stoplichten:
Ik heb de sealtjes en ringen meegekregen: wat van rubber moest zijn was nu gewoon bijna van plastiek, niet te geloven hoe hard dat spul was geworden. Op de stalen ringen kon je ook duidelijk slijtageplekken zien. Deze revisie was zeker nodig want van dat ratelende geluid ben ik nu ook af.
Tot zover mijn uitleg en bevindingen.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Mooi verslag Tomba
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Mooi verslag hoor..
Hij trekt zeker weer goed ? Wat ik wel merk is dat de auto wat meer olie verbruikt sinds deze reparatie. Denk ook aan carterventilatie.
Groet
Minada
Hij trekt zeker weer goed ? Wat ik wel merk is dat de auto wat meer olie verbruikt sinds deze reparatie. Denk ook aan carterventilatie.
Groet
Minada
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Mooi verslag Tomba , en goed bezig
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen als de boel wat ingelopen is.
Verbeterde trekkracht,minder verbruik etc etc
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen als de boel wat ingelopen is.
Verbeterde trekkracht,minder verbruik etc etc
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Beste Tomba,
Met veel genoegen heb ik je verslag gelezen, ik zie bij je foto staan dat je een verbruik hebt van 6.5 a 6.7 liter p 100 km.
Wat was het verbruik hiervoor??.
ben ik heel erg benieuwd naar.
Met veel genoegen heb ik je verslag gelezen, ik zie bij je foto staan dat je een verbruik hebt van 6.5 a 6.7 liter p 100 km.
Wat was het verbruik hiervoor??.
ben ik heel erg benieuwd naar.
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Zal dit ook in de gaten gaan houden en kom er op terugminada schreef:Mooi verslag hoor..
Hij trekt zeker weer goed ? Wat ik wel merk is dat de auto wat meer olie verbruikt sinds deze reparatie. Denk ook aan carterventilatie.
Groet
Minada
Kom ik op terug, nog een kleine 150km inrijdenbofkont schreef:Mooi verslag Tomba , en goed bezig
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen als de boel wat ingelopen is.
Verbeterde trekkracht,minder verbruik etc etc
Het is wel autosnelweg verkeer dus wel met een constante snelheid oftewel CC.neville schreef:Beste Tomba,
Met veel genoegen heb ik je verslag gelezen, ik zie bij je foto staan dat je een verbruik hebt van 6.5 a 6.7 liter p 100 km.
Wat was het verbruik hiervoor??.
ben ik heel erg benieuwd naar.
Op de heenweg met dezelfde snelheid was het verbruik 1: 7,6
Een verbetering van ruim 1lt op de 100km.
Het verbruik vandaag van huis naar mijn werk en weer terug, 54km in totaal, zat op 7,2lt op de 100km: snelweg, 15 stoplichten, niet harder dan 80 a 100km/u, veel schakelwerk.
Dat was de laatste tijd opgelopen tot 8,5 a 8,9lt per 100km.
Momenteel breng ik de auto niet hoger dan de 3000 a 3500rpm, geen idee of ik zonder problemen hoger zou kunnen maar we doen het rustig aan om de seals in te laten werken, kan iig niet kwaad volgens mij.
Auto rijdt zeker beter, het bokken en stotteren ben ik kwijt, het beroerd optrekken: reactie op pedaal is zeker verbeterd maar de echte trekkracht heb ik nog niet geprobeerd.
Even terugkomen over het verbruik: ik heb nog steeds de 16" inch, 225 breed, er onder zitten, mogelijk dat het verbruik met 17" of 18" inch en bredere banden hoger ligt.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Beste Tomba,
Naar mijn weten is mijn vanos nog in orde, geen meldingen bij het uitlezen enz.
Maar ik schrok een beetje van jou verbruik op de snelweg, vondt het aangenaam laag, ik ben afgelopen weekend naar kaatsheuvel gereden (efteling) en ik had toen een verbruik van 1:8.6 per 100 km, daarin tegen rijd ik een 328 en rij ik wel op 18 inch.
Toch ben ik van plan maar dan wel in de een na leukste maand van het jaar mei richting het bedrijf te rijden waar jij bent geweest.
Ik durf nu nl niet te zeggen of mijn verbruik aan de hoge kant ligt in vergelijking met jou.
Oja ik rijd dan gemiddeld tussen de 100 en 140km per uur.
Naar mijn weten is mijn vanos nog in orde, geen meldingen bij het uitlezen enz.
Maar ik schrok een beetje van jou verbruik op de snelweg, vondt het aangenaam laag, ik ben afgelopen weekend naar kaatsheuvel gereden (efteling) en ik had toen een verbruik van 1:8.6 per 100 km, daarin tegen rijd ik een 328 en rij ik wel op 18 inch.
Toch ben ik van plan maar dan wel in de een na leukste maand van het jaar mei richting het bedrijf te rijden waar jij bent geweest.
Ik durf nu nl niet te zeggen of mijn verbruik aan de hoge kant ligt in vergelijking met jou.
Oja ik rijd dan gemiddeld tussen de 100 en 140km per uur.
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Beste Neville,neville schreef:Beste Tomba,
Naar mijn weten is mijn vanos nog in orde, geen meldingen bij het uitlezen enz.
Maar ik schrok een beetje van jou verbruik op de snelweg, vondt het aangenaam laag, ik ben afgelopen weekend naar kaatsheuvel gereden (efteling) en ik had toen een verbruik van 1:8.6 per 100 km, daarin tegen rijd ik een 328 en rij ik wel op 18 inch.
Toch ben ik van plan maar dan wel in de een na leukste maand van het jaar mei richting het bedrijf te rijden waar jij bent geweest.
Ik durf nu nl niet te zeggen of mijn verbruik aan de hoge kant ligt in vergelijking met jou.
Oja ik rijd dan gemiddeld tussen de 100 en 140km per uur.
mijn Vanos kwam ook niet in beeld maar stationair, zeker in de ochtend, was het toerental constant aan het schommelen bij iedere stop die ik maakte (15 stoplichten onderweg, erg vervelend, files).
Een Vanos storing komt bij mij weten daarnaast ook zelden voor in beeld, wel had ik een co2 sensor storing en een overslag storing.
Wat is jou km-stand eigenlijk? Weet dat de Vanos vanaf 130dkm problemen kan gaan geven: de mijne begon namelijk bij de 145dkm.
Toen ik naar vrienden in De Heen was gereden, bij Steenbergen, had ik ook een gebruik van 7,3lt op de 100km bij 434km, zie deze shoot uit mijn showroom van 13 mei 2013:
Dat was ook met een vrij constante snelheid van 130/140km/u
Laatste tijd zat ik zoals gezegd vaak tussen de 8,5 a 8,9.
Ik laat de teller doorlopen tot aan de 500km om daarna weer een tussenstand door te geven, dan heb je volgens mij wel een goed beeld van het gemiddelde en dan voornamelijk op de ritten die ik maak waarbij ik geen autosnelweg zie.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Ik heb alles nagelezen en gezien mijn km stand denk ik het dat het ook tijd gaat worden dat bij de Vanos een revisie gaat krijgen. Ondertussen al wel contact met P Motorsport over alles en tot nu toe vrij directe en duidelijke communicatie.
Echter ik twijfel of het mijn problemen oplost ik heb namelijk het gevoel dat als ik achter het stuur zit de trillingen van de motor goed voel. Terwijl mijn gevoel zegt dat het vrij soepel moet lopen, daarnaast voel ik ook de motor behoorlijk achter het stuur als ik hoge snelheden rij.
Al met al vraag ik me af of dit opgelost is al ik de Vanos laat doen...
Echter ik twijfel of het mijn problemen oplost ik heb namelijk het gevoel dat als ik achter het stuur zit de trillingen van de motor goed voel. Terwijl mijn gevoel zegt dat het vrij soepel moet lopen, daarnaast voel ik ook de motor behoorlijk achter het stuur als ik hoge snelheden rij.
Al met al vraag ik me af of dit opgelost is al ik de Vanos laat doen...
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Ik vraag me af hoe je merkt dat je vanos defect is? En kan het kwaad om ermee door te rijden?
Re: Vanos ( revisie) 330 waar en bij wie .
Na dit alles gelezen te hebben, en naar diy vanos repair, ga ik het misschien maar zelf doen. Bij mijn 330 is het niet direct nodig denk ik, maar het kan zeker geen kwaad. Ook benieuwd of het verbruik dan daalt.
Wat ik niet zo begrijp, is de prijs. Voor 67,5 euro heb je een nieuw repair setje. Dan komt er nog een pakking bij a 7 euro.
Waarom zou het dan 370,- euro kosten bij PMotorsport? Dit is geen aanval naar hem toe, ben alleen benieuwd wat ik mis.
Wat ik niet zo begrijp, is de prijs. Voor 67,5 euro heb je een nieuw repair setje. Dan komt er nog een pakking bij a 7 euro.
Waarom zou het dan 370,- euro kosten bij PMotorsport? Dit is geen aanval naar hem toe, ben alleen benieuwd wat ik mis.