cruise control inbouwen
cruise control inbouwen
hallo mede e46 rijders
ik heb een maand geleden een e46 gekocht
daar in is oa het stuur kapot deze wil ik vervangen voor mf stuur.
maar ik wil er ook cruise control in maken (origineel) kan dit??
en wat heb ik er voor nodig???
Grt,
Dominic
Grt,
Dominic
Re: cruise control inbouwen
Wat voor E46 heb je... ?? Sommige modellen is het makkelijker als andere heb ik begrepen... Misschien moet je je gewoon eerst even voorstellen, dan weten we wat meer en is je vraag ook makkelijker te beantwoorden.
- Grunnbimmer
Hallo Dominiq,dominic schreef:hallo mede e46 rijders
Grt,
Dominic
Ik heb bij mijn 325I facelift model deze aanpassing ook gedaan.
De mijne had standaard het 3 spaaks sportstuur met ronde airbag. Laten ze bij de dealer nou gewoon die MFL kitjes kunnen leveren voor een bedrag ergens tussen de 100 en 150 euro Het kitje is compleet met alle onderdelen en handleiding.
Dan heb je radiobediening in het stuur en cruisetrole.
Als je een beetje handig bent is het prima zelf te doen. Het meeste werk is nog het doorvoeren van de losse draad naar de motorruimte. Deze draad kun je inpinnen op een van de connectoren van de ECU.
NB. Ik meen me te herinneren dat als je een 4 spaaks stuur hebt, dat je dan de airbag ook moet vervangen, maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen.
Hier een schetsje
http://de.bmwfans.info/original/E46/Lim ... l-32_1312/
hallo dat zou mooi zijn.
ik had het bij de bmw gevraagd die man zat te zoeken in de computer en kon het niet vinden hij zei uiteindelijk dat het niet kon (hij had er gewoon geen zin in dus (| )
maar moet ik een soort van croise control unit inbouwen????
ik heb wel een bc knopje op me richting aanwijzer
ik heb overigens een
BMW 320i e46 1998 130dkm
ik had het bij de bmw gevraagd die man zat te zoeken in de computer en kon het niet vinden hij zei uiteindelijk dat het niet kon (hij had er gewoon geen zin in dus (| )
ik heb overigens een
BMW 320i e46 1998 130dkm
als het goed is heb je een m52 motor in je bmw, en dan zit de cc er reeds in.dominic schreef:hallo dat zou mooi zijn.
ik heb overigens een
BMW 320i e46 1998 130dkm
wat het setje mfl betreft, ben ook bij de dealer geweest maar deze konden me
ook niet verder helpen. (|
ze zeiden me dat ik het wel kon doen met een nieuw stuur net mfl er reeds op.
zo'n setje kun je bij ebay.de bestellen voor ongeveer 129 euries.
en er is beslist wel ergens een topic hierover incl.foto's van hoe het allemaal moet gedaan worden.
fahren mit vergnugen
- Grunnbimmer
Ik heb de mijne van een dealer in duitsland en ook via internet besteld. Dat was ook op ebay trouwens.
Ze zijn er nog gewoon hoor
FF zoeken op ebay met bmw en mfl
klik http://cgi.ebay.nl/BMW-Nachruestsatz-Mu ... 240%3A1318
Als het hier mee kan, dan helemaal niet met cruisecontrols van andere merken lopen rotzooien.
Dit is veel goedkoper en je hebt ook nog eens gratis radio bediening als extra
Ze zijn er nog gewoon hoor
FF zoeken op ebay met bmw en mfl
klik http://cgi.ebay.nl/BMW-Nachruestsatz-Mu ... 240%3A1318
Als het hier mee kan, dan helemaal niet met cruisecontrols van andere merken lopen rotzooien.
Dit is veel goedkoper en je hebt ook nog eens gratis radio bediening als extra
oke bedankt voor de reactie ik heb idd een m52 blok
maar ik zie op deze advertentie als ik het goed zie een ombouw set voor een stuur om deze mf te maken
ik wilde een gewoon mf e46 stuur er in plaatsen kan dit werkt dit gelijk????
of moet ik er als nog wat bij maken???
maar ik zie op deze advertentie als ik het goed zie een ombouw set voor een stuur om deze mf te maken
ik wilde een gewoon mf e46 stuur er in plaatsen kan dit werkt dit gelijk????
of moet ik er als nog wat bij maken???
- Grunnbimmer
Gewoon een ander stuur met mfl plaatsen gaat je niks helpen. Er moet namelijk een kabelboompje (wordt waarschijnlijk alleen in de kit verkocht en niet los) in het geplaatst worden.
Zo uit het hoofd: 2 draden naar je lsz (licht schalt zentrum. je licht schakelaar )+ een splitsing en een doorlussing op de naaf onder de airbag en een lange draad die je kunt inpinnen op een connector op je ECU.
Heb je het 3 spaaks stuur, dan moet je echt voor het kitje gaan. Dat scheelt je gewoon een aantal honderden euro's.
Ik heb nog een inbouwhandleiding als pdf maar ik zo snel niet hoe ik die hier kan uploaden.
Pm me maar als je er belang bij hebt.
Edit: Ik zie net in de handleiding dat de M52 motor niet genoemd wordt. Dit vereist weer wat speurwerk
Volgens een amerikaans board, kun je gewoon de M54 aanhouden en het zou moeten werken.
Don't shoot the messenger als t toch niet mocht werken
Zo uit het hoofd: 2 draden naar je lsz (licht schalt zentrum. je licht schakelaar )+ een splitsing en een doorlussing op de naaf onder de airbag en een lange draad die je kunt inpinnen op een connector op je ECU.
Heb je het 3 spaaks stuur, dan moet je echt voor het kitje gaan. Dat scheelt je gewoon een aantal honderden euro's.
Ik heb nog een inbouwhandleiding als pdf maar ik zo snel niet hoe ik die hier kan uploaden.
Pm me maar als je er belang bij hebt.
Edit: Ik zie net in de handleiding dat de M52 motor niet genoemd wordt. Dit vereist weer wat speurwerk
Volgens een amerikaans board, kun je gewoon de M54 aanhouden en het zou moeten werken.
Don't shoot the messenger als t toch niet mocht werken
Bedankt voor de reacties
Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten.
- heb de dealer gebeld en bmw nederland
- op Google gezocht
dit is zonder resultaat
bij de bmw doen ze heel vaag dat er het 1 en ander aangepast moet worden etc.
ik heb een bmw van 1998 e46 en bij etk staat motor type m52tu
heb vanavond voor de grap eens op internet gekeken naar 2dehandse auto's van dit bouwjaar
en merendeel heeft een mfl stuur erin zitten
dus dat het kan is voor mij zeker maar
weet iemand waar ik zo'n kabel kan kopen/bestellen
- op Google gezocht
dit is zonder resultaat
heb vanavond voor de grap eens op internet gekeken naar 2dehandse auto's van dit bouwjaar
Alles kan, je kunt je auto volledig full options uit gaan voeren. Waar het om gaat is of het er af fabriek in zit, zo nee, dan moet je het dus zelf werkend gaan maken. In dit geval inderdaad met een bijbehorende kabelboom!dominic schreef:heb vanavond voor de grap eens op internet gekeken naar 2dehandse auto's van dit bouwjaar
dominic schreef:Bedankt voor de reacties
- op Google gezocht
dit is zonder resultaat
complete set voor driespaaksstuur, dus toetsen plus kabels en
een handleiding hoe het geinstaleerd moet worden vind je op ebay.de.
gr
fahren mit vergnugen
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=544160
ik heb van de week ff geken bij me boordcomputer en heb idd pin 27 er niet inzitten
en inderdaad op ebay gekeken mfl kitjes staan er op met speciale knoppen maar ik heb niet zo'n stuur
het gaat dus alleen om het kabelboompje
ik moet overigens nog een andere stuur kopen zat te denken aan een 4 spaaks mfl stuur
maar waar kan ik zo'n kabel boompje kopen ik heb de handleiding voor het inbouwen het stelt niet zo veel voor of is dit zelf te maken met speciale stekkers????
ik heb van de week ff geken bij me boordcomputer en heb idd pin 27 er niet inzitten
en inderdaad op ebay gekeken mfl kitjes staan er op met speciale knoppen maar ik heb niet zo'n stuur
het gaat dus alleen om het kabelboompje
ik moet overigens nog een andere stuur kopen zat te denken aan een 4 spaaks mfl stuur
maar waar kan ik zo'n kabel boompje kopen ik heb de handleiding voor het inbouwen het stelt niet zo veel voor of is dit zelf te maken met speciale stekkers????
Vanmiddag heb ik een nieuwe GM5 module ingebouwd en kwam het volgende kastje tegen:
De foto is op z'n kop genomen.
Het P/N van dat zwarte kastje in het midden is van de cruise control en is te vinden achter het handschoenenvak, dit kun je met 5 schroeven en 1 pin los halen.
Ik weet niet of dit ook van toepassing is op jou auto, gezien bovenstaande posts, maar misschien heb je er wat aan.
RealOEM:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=66&fg=20
De foto is op z'n kop genomen.
Het P/N van dat zwarte kastje in het midden is van de cruise control en is te vinden achter het handschoenenvak, dit kun je met 5 schroeven en 1 pin los halen.
Ik weet niet of dit ook van toepassing is op jou auto, gezien bovenstaande posts, maar misschien heb je er wat aan.
RealOEM:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=66&fg=20
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
ow ik ga snel eens kijken of ik dat er ook in heb
ik hoop het
bedankt voor deze post
ik hoop het
bedankt voor deze post
Check deze DIY voor het los halen van het handschoenen vakje:
http://www.bmwgm5.com/bmw-gm5-removal.pdf