- voorgeschiedenis -
bij hard optrekken voelde ik een kortstondige trilling vanaf de achterzijde van de wagen enkel bij het overschakelen, vooral tussen de 1e naar de 2e versnelling.
Na het lezen van fora konden dit meerdere dingen zijn, om dit uit te sluite de wagen op de put gezet. uitlaat eronderheen. Hitteschild weg en al vrij snel was duidelijke wat het probleem was: de tussenas lager van de cardan-as. Deze was compleet defect.
Deze lager toen vervangen en nog even voor de zekerheid de kruiskoppeling en hardyschijf gecontroleerd. Beiden in prima staat; geen haar scheurtjes te bekennen en geen enkele vorm van speling op de koppeling.
- en nu? -
in de veronderstelling dat het probleem nu weg zou zijn bleek niets minder waar, de korte trilling is weg. Nu begint mijn wagen te trillen bij de 1500 touren tot pak en beet 2500 toeren waarbij de piek bij 2000 toeren ligt. De gehele wagen trilt dan als een gek.
Ik voel jullie denken; hij heeft de as niet gemarkeerd en willekeurig in elkaar gezet. De ooit gebalanceerde as is niet meer in balans. Ik moet jullie telleurstellen, als het zo eenvoudig was had ik nu niet dit topic geopend

just to be sure: enkel de as is gebalanceerd toch? het is niet zo dat ik ook het DIF en de BAK had moeten markeren zodat niet alleen de twee delen van de as maar ook het geheel weer op de zelfde wijze op de bak en DIF gemonteerd had moeten worden? Zou dit ook met de uitlaat te maken kunnen hebben?


