Mijn eerste Styling mod voor de Compact.

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Leonhearth
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2019, 13:27
Locatie: Middelburg

Mijn eerste Styling mod voor de Compact.

Bericht door Leonhearth » 19 jun 2019, 19:26

Het interieur in deze auto is helaas wat slecht onderhouden. eigenlijk gewoon zeer slecht. denk dat er een hond in gewoond heeft.
Maar na een grondige middag stofzuigen borstelen etc zijn de tapijten een stuk netter. binnenkort even met een waterzuiger de stoel en tapijten
nog een grondig uitspoelen. echt even een dagje detailen, dat heeft hij hard nodig.

Maar de grootste irritatie zijn toch echt de sierlijsten in het interieur. , in de fantastische kleur "super saai grijs" . en ze zien er niet uit. verf bladerd er vanaf. dus heb ik besloten ze netjes zilver te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dus alle trims er voorzichtig af gehaald en eerst alle oude verf eraf geschuurd.
Afbeelding
en om het gelijk "goed"te doen netje een grondlaag aangebracht in 3 lagen, en daarna een beetje bij geschuurd.
( al had een beetje plamuur wel nodig geweest. helaas viel me dit pas op na dat de 2 laag zilver erop zat. )
Afbeelding
Afbeelding
(de 2 kleine deur paneeltje hangen aan een touwtje, deze kun je namelijk niet neer leggen zonder dat de paint verpest zou raken )
Afbeelding
Afbeelding
en na het terug plaatsen zag de auto er weer een stuk frisser uit.

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Mijn eerste Styling mod voor de Compact.

Bericht door Daytonawim » 19 jun 2019, 23:21

Dat knap behoorlijk op :duimen: goed werk :gekdoen:
persoonlijk had ik de middenconsole nog een poetsbeurt geven :whistle: ik gebruik meestal een kwast om naden schoon te houden. Als het wat erger is kan een zachte tandenborstel gebruikt worden.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mijn eerste Styling mod voor de Compact.

Bericht door Bart70 » 20 jun 2019, 07:09

Ziet er stukken beter uit, netjes :duim:

Inderdaad zou ik de rest ook even aanpakken, kan ook wel wat tlc gebruiken, wordt het weer een nette wwagen :duim:

Leonhearth
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2019, 13:27
Locatie: Middelburg

Re: Mijn eerste Styling mod voor de Compact.

Bericht door Leonhearth » 20 jun 2019, 19:38

Vanmiddag met een setje kwasten en een doekje met alleen water eerst al het vast zittende vuil weggehaald , aaah ! , wat een verschil :D. zal als het helemaal schoon is nog wat foto's plaatsen.

Wel heb ik nog even het linker achterlicht vervangen. hier zat een gat in , en via Marktplaats een vervanger gevonden voor 25,- euries.
Paar kleine krasjes , maar verder was ie helemaal top netjes met moertjes en nieuwe lampjes erin.
zou hem nog een keer moeten polijsten, maar dat moet ook met de rest van de lampen gebeuren. dus daar maak ik een apart dagje van.
Voor het terug plaatsen van de unit ook gelijk al het vuil wat er achter verstopt zat netjes weggehaald tot het weer glanste als nieuw. helaas geen foto van gemaakt. ( ondertussen is de rest van de auto ook even door de wasbox geweest. )

(echt net een lelijke buts in de hoek van de lamp op de body.)
(oud)
Afbeelding
(nieuw, al lijkt de spleet van boven een beetje groot. heb hem op gelijke hoogte geplaatst als zijn rechter broertje. )
Afbeelding
( denk dat ik toch nog een subtiel tipje wil voor de uitlaat )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Mijn eerste Styling mod voor de Compact.

Bericht door Lex_b3 » 15 jul 2019, 10:15

Ha welkom! Ik zie dat je knopjes van de raambediening weg zijn, of heb je dit liggen? Ik ben een tijd geleden over gegaan naar dubbele raambediening dus heb die andere nog ergens liggen. Interesse?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Mijn eerste Styling mod voor de Compact.

Bericht door Robin » 03 sep 2019, 21:49

Lex_b3 schreef: 15 jul 2019, 10:15 Ik ben een tijd geleden over gegaan naar dubbele raambediening dus heb die andere nog ergens liggen.
Is dat een beetje te doen, zelf dubbele raambediening inbouwen?
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Mijn eerste Styling mod voor de Compact.

Bericht door Lex_b3 » 11 okt 2019, 09:47

Ik moet het nog steeds aansluiten :whistle:

Je hebt wel redelijk wat nodig, Niuewe module, en stekkertjes op een andere volgorde aansluiten. Maar zou moeten lukken uiteindelijk
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 nov 2019, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”