Speakers upgraden

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Rbpeters

Speakers upgraden

Bericht door Rbpeters » 27 jun 2012, 21:53

hallo allemaal,

Ik probeer een beetje uit te zoeken hoe ik de speakers in mn e46 sedan kan vervangen aangezien de standaard kwaliteit ronduit kak is. :bah:

Heb al gekeken bij de set van BSW audio maar vind dat toch wel erg prijzig, dus ben zelf gaan zoeken. Nou kwam ik al snel een probleem tegen. In de deur zit een 6.25" speaker en een 2.5" speaker. ik kan wel speakers vinden voor die 6.25" maar nergens zie ik speakers die 2.5" zijn. Weet iemand waar ik deze kan kopen?

tweeters wil ik zo houden, ik vind de hoge tonen wel redelijk.

Oh en ik vroeg me af hoeveel het vermogen nou is van de standaard bmw business radio/CD. heb ik bijvoorbeeld een versterker nodig als ik deze speaker zou inbouwen?

alvast bedankt !

thedutchone

Re: Speakers upgraden

Bericht door thedutchone » 28 jun 2012, 00:07

Hallo, Helaas gaan die speakers niet mooi passen. Ze zijn namelijk te groot.

Er zijn door audio system speciaal luidsprekers gemaakt voor e46 :)
http://www.maxaudio.nl/a-14091275/luids ... -compo-set
Afbeelding
Deze heb ik zelf en bevallen super goed
Compo setje Audio System X-ion 165 E46, voor & achter versterkt
Kan zijn dat deze er niet meer zijn, omdat audio system nu onder andere kleuren speakers maakt.
of deze http://www.mbcaraudio.nl/compleet-paskl ... w-e46.html

Je kan gewoon langs een audio speciaal zaak gaan & vragen om pasklare speakers voor je bmw ( bijvoorbeeld automat) De audio klinkt natuurlijk 20x beter als je het versterkt. Gewoon een compo set kopen. dus speaker + tweeter.
Goodluck !

Rbpeters

Bericht door Rbpeters » 28 jun 2012, 11:41

bedankt voor je reactie. :duim:

ik vind het alleen een beetje raar dat je bij die setjes alleen de 16,5 cm speakers en de tweeters vervangt en niet nog de 6cm speakers die ook in je deuren zitten en de speakers in je hoedenplank :s . Nieuwe tweeters hoef ik niet per se omdat het mij vooral om de lage/midden tonen gaat.

de speaker die ik poste is toch gewoon dezelfde maat (16,5cm) als de speakerset die jij poste?

thedutchone

Bericht door thedutchone » 28 jun 2012, 12:48

Ja klopt ja, heb precies dezelfde speakers voor als achter. Is gewoon top spul. Neem van mij maar aan als je andere speakers doet dat je ook gelijk andere tweeters moet doen. Je zet namelijk je geluid harder omdat het met die nieuwe luidsprekers zuiverder is. En dan gaan je tweeters kraken. Koop gewoon een compo set 10x beter

Rbpeters

Bericht door Rbpeters » 29 jun 2012, 21:41

Set bestaat uit:
2 x Midrange/ Woofers 16,5 CM voor in voordeuren (midden en lage tonen)
2 x tweeters voor in de voordeuren (hoge tonen)

en in elke deur zitten 2 speakers (16,5 en 6cm) en een tweeter

dus als ik die set koop kan ik alleen de tweeters en de 16,5 cm speakers vervangen maar die van 6 cm en de speakers in de hoedenplank niet.

beetje raar dat ze dan niet een set maken die gewoon alle speakers vervangt. Lijkt mij eens stuk handiger.
wil best zo setje kopen maar dan wil ik het wel gelijk goed doen.

thedutchone

Bericht door thedutchone » 29 jun 2012, 22:45

Compo setje bestaat uit 2 speakers en 2 tweeters.

Dan heb je alleen een compo setje voor. 1 speaker in de deur & 1 tweeter.

koop je nog zo'n setje. dan heb je achter hetzelfde. Het is wel duur & dan doe je het gelijk goed !
als je in omgeving Meppel drenthe woont wil ik je het best laten horen. Zeker ze geld waard !

Rbpeters

Bericht door Rbpeters » 29 jun 2012, 23:06

dat geloof ik graag dat het goed geluid is :) ik woon alleen omgeving rotterdam dus even komen luisteren wordt hem niet haha, bedankt iig.

als ik dan 2 compo setjes koop heb ik eigenlijk een tweeter set teveel en mis ik nog steeds 2 setjes van die 6cm speakers. en dan ben ik 400 euro kwijt.

als ik dan die van BSW koop heb ik alle speakers in de auto en ben ik omgerekend 470 euro kwijt. misschien dat dan niet moet zeuren en dan toch maar voor de BSW set moet gaan

BSW set

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 30 jun 2012, 09:06

Jij hebt al een 'verbeterde' uitvoering van het normale geluidssysteem, uitgevoerd met een extra midrange speaker in de deuren. Helaas zijn de speakers nog wel van de 'papieren' kwaliteit.

Mijn BMW en die van dutchone hebben alleen de 16,5cm onder en de tweeter in de stijl, die we hebben vervangen voor de AudioSystem composet. Ik had het eerst alleen vóór vervangen en dat klonk al 10x beter.
Nu heb ik in de kofferbak nog een subwoofer en een versterker en dat is meer dan prima voor mij. De achterste speakers kun je ook vervangen voor een AudioSystem set, ik vond dit echter niet nodig. Je kan de Audiosystem set ook bestellen zonder tweeters, zodat je die niet over houdt als je ze achter monteert.

De Audiosystem set is gemaakt om direct te passen. Helaas moet je nog wel wat solderen in je kabelboom omdat op de AS speakers niet dezelfde stekker zit als op je BMW speakers.

Kijk eens hier: http://www.unofficialbmw.com/e46/stereo ... dio_1.html
Deze jongen heeft zijn speakers ook vervangen en heeft dezelfde set up als jij (3 speakers in de deur).

De BSW set lees ik hier op het forum ook goede verhalen over. Ik denk dat dat de beste oplossing voor jou is :)
Mocht je daarna de speakers achterin ook nog willen vervangen kun je ze nog los bestellen bij BSW of AS.

Rbpeters

Bericht door Rbpeters » 12 aug 2012, 20:46

laatste post is alweer even geleden maar ik ben er achter gekomen dat ik dus inderdaad maar 2 speakers in me deur heb en niet nog een extra mid-range :gek:

Ik kwam hierachter doordat ik mijn electrische ruiten aan de voorkant aan het repareren was met deze DIY:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847
en deze
http://www.skene.org/bmw/window/

Als je ook last heb van vastlopende ramen een echte aanrader om te proberen...heeft mijn probleem opgelost.

in ieder geval, toen ik het deurpaneel los had zag ik dus dat ik geen mid-range had. Kan ik die nog monteren of is dat niet mogelijk met mijn uitvoering?

Nog bedankt voor de link :duim:

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 13 aug 2012, 15:58

Heb het van de week ook gedaan. Achterin gekozen voor DLS, niet een een heel bekend mischien voor sommige, maar echt. Wat een geluid, kicker oid is er echt niks bij vind ik persoonlijk. Voorin ging dat niet mooi passen dus heb voorin speakers van Signat, speciaal voor bmw gemaakt.

Speakers van signat waren eigenlijk redelijk prijzig, geloof 260 oid. maar omdat hij ze al lang had liggen kreeg ik ze voor minder. Speakers van dls kosten 170. Heb een stuk van het staal van de hoedeplank eruit gesneden zodat hij zijn geluid ook naar onder kwijt kon.
BMW 120d | 2007 | 163pk

thedutchone

Bericht door thedutchone » 13 aug 2012, 16:21

rick.bosch schreef:. Heb een stuk van het staal van de hoedeplank eruit gesneden zodat hij zijn geluid ook naar onder kwijt kon.
Mooi zonde, je wilt het geluid toch in de auto hebben & niet in de kofferbak.
Ik heb zelf nog waar de speakers in rusten bekleed met dynamat/ isoleer rommel. Zo dat je geen geluids verlies hebt :)

Sub 0 - 100 hrtz
Compo 100 + hrtz

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 14 aug 2012, 04:25

Dan komt het geluid tog weer terug? Heb er niet veel verstand van maar dat lijkt me zo te zijn?
BMW 120d | 2007 | 163pk

thedutchone

Bericht door thedutchone » 14 aug 2012, 14:21

Het geluid naar de kofferbak spelen is 300% verlies van het geluid, Je moet het naar voren spelen. Daar zit je toch ?

Afbeelding

:duim:
Laatst gewijzigd door Rene08 op 15 aug 2012, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd

Auke

Bericht door Auke » 15 aug 2012, 18:47

En zo moet je dus absoluut nooit een speaker dempen! Ding kan zijn druk aan de achterkant niet kwijt!

thedutchone

Bericht door thedutchone » 15 aug 2012, 19:36

Auke schreef:En zo moet je dus absoluut nooit een speaker dempen! Ding kan zijn druk aan de achterkant niet kwijt!
uhu .......Kom het maar eens horen :) Dit doen ze allemaal op audio shows & overal waar ze professioneel audio inbouwen, :zwaai: De druk gaat achter in het midden van de magneet er uit waar je dat gaatje ziet :)

:gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”