316 I Nieuwe aanwinst uit 1991.

Show je BMW E30. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
martin318

316 I Nieuwe aanwinst uit 1991.

Bericht door martin318 » 01 jul 2012, 18:27

Hoi allemaal.
Bij deze alvast het begin voor de showroom van mijn nieuwste aanwinst !
Het is een 316 I uit 1991 in het zilver/grijs hij stond hier in de buurt te koop voor een leuke prijs en naar een proefritje en een iets lager bod dan vraagprijs was die van mij.
Hij heeft er al een respectabele 311.000 kilometers op zitten dus gewoon het dubbele van mij andere en oudere ! E30.
Er zit helaas wel een sportuitlaat onder wat ik zelf liever anders had gezien maar ik moet ook wel weer zeggen dat het aan de andere kant ook wel weer leuk klinkt haha het is in ieder geval nog niet zon overdreven harde uitlaat dus wie weet blijft ie er wel opzitten voorlopig in ieder geval.
Ook zitten er angel eyes op maar ik heb al in het donker gereden en het licht valt zwaar tegen :( dus morgen even naar de sloop om originele units te halen en als iemand interesse heeft in de angels stuur maar een bod en grote kans dat je ze kunt ophalen of versturen kan ook !
Verder kwam die ook standaard met:
Een volle asbak :P
Een mysterieus knopje wat ik nog zal posten met de foto`s zo meteen.
Allebei de spiegels elektrisch verstelbaar en ze doen het ook goed in tegenstelling tot de 318 uit 86.
Originele velgjes en wieldoppen.
Een toerenteller met de bekende verbruiksmeter.
Een origineel bmw klokje.
En helaas ook 2 niet zo nette en goed werkende stoelen dus die gaan we ook op de sloop andere zoeken !
En de rest zien jullie wel op de foto`s ik heb ze maar even snel gemaakt met de mobiel in de garage dus hogere kwaliteit foto`s volgen nog als het een keer mooi weer is en ik niks te doen heb :P
Hoor graag wat jullie ervan vinden en mocht je ergens benieuwd naar zijn hoor ik het wel !
foto 1.jpg
Foto 2.jpg
Dit is het mysterie knopje :P
Dit is het mysterie knopje :P

martin318

Re: 316 I Nieuwe aanwinst uit 1991.

Bericht door martin318 » 01 jul 2012, 18:31

foto 6.jpg
Foto 5.jpg
Foto 4.jpg

Beens1

Bericht door Beens1 » 01 jul 2012, 21:42

Zo martin, je bent flink bezig met het uitbreiden van je Bimmervloot. :P
Wagen ziet er zo op het oog netjes uit voor z'n kmstand. Tja, en de stoel is natuurlijk standaard. Dat komt zoveel voor, dat je bijna niets anders meer ziet.
Ik kan je helaas niet verder helpen met wat dat mysterieuze knopje voor functie heeft.

martin318

Bericht door martin318 » 02 jul 2012, 09:33

Ja klopt Beens nog even en dan word het tijd voor een groot gebouw met 1000 vierkante meter asfalt eromheen hahaha :P
Dat is inderdaad ook de reden dat ik hem gekocht heb omdat de carrosserie nog zo mooi is en de motor zien we wel hoelang die het volhoud en dan word het eventueel een andere motor erin.
Hij was ook eigenlijk eerst bedoeld als onderdelen auto voor de andere E30 maar hij is veel ste mooi om te slopen ik had veel minder verwacht voor de prijs waar ik hem voor heb en wat DW70 ook al tegen mij zegt de type 1 die ik heb word er niet origineler van als ik er allemaal type 2 onderdelen opzet dus dan blijft dit gewoon nummer 3 :)
Nu alleen nog iemand vinden die het mysterie knopje kent !!!!! :P

Corpse

Bericht door Corpse » 03 jul 2012, 13:31

Knop op dashboard zegt me niks....

Zit nog geen radio in dus kun je de schakelaar er makkelijk uitdrukken, staat daar geen nummer op? Zit er wel een originele stekker aan? Begin te twijfelen of dit niet een geknutselde knop is van de vorige eigenaar...
Afbeelding

BrianGT

Bericht door BrianGT » 03 jul 2012, 14:36

Wellicht een brutale vraag, maar wat heb jij er voor betaald? Ik blijf zelf erg gecharmeerd van de E30, model 1.
Afbeelding

dw70

Bericht door dw70 » 03 jul 2012, 15:01

ik herken de knop niet. Misschien iets met het alarm te maken (het ledje ernaast) Fake alarm indicator knopje?

Weet je zeker dat dit niet een james bond auto is? Misschien draait de kentekenplaat wel 90 gr. :kwijl:

Body ziet er strak uit Martin. Hoop voor je dat de roest zich niet zo manifesteert. Die stoel op de sloop zoeken, forget it. Die zijn allemaal kapot. Spijkerbroeken en deze stof wilde niet zo. Veel stoffeerders van autostoelen hebben die stof wel liggen en maken je het zitgedeelte wel. Het kan immers losgenomen worden.

Nou, overspuiten in alpina groen of resedagroen (is een originele e21 en e30 kleur), verlagen met H&R, gele koni's, 300mm schijven voor, schijven achter, motorswap kompleet met bak en diff naar alpina B7s, stuurhuis compleet van de e36 en dan ben je toch wel klaar. O, calypsorood mag ook.

:ja:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

martin318

Bericht door martin318 » 03 jul 2012, 20:27

@Corpse. Ja je zou goed gelijk kunnen hebben dat hij in elkaar is geknutseld hoor ! Ik zal hem er eens uit halen en de nummertjes noteren !

@BrianGt. De vraagprijs was 750 en ik heb 600 betaald. De belasting vrije E30 dus type 1 is over het algemeen wel een stukje duurder dan de niet belasting vrije type 2 heb ik wel gemerkt.
Maar de nieuwere types E30 hebben ook wel weer hun voordelen heb ik al gemerkt en gelezen op internet zoals betere roest weerstand en een iets moderne motor natuurlijk !
Maar dat gezegd de type 1 heeft vaak een M10 motor die ook wel heel erg betrouwbaar en lekker simpel is en ik vind hem persoonlijk qua uiterlijk iets mooier maar dat is persoonlijk !
Dus dat ligt eraan wat je wilt je kunt voor een leuke prijs een belasting vrije (opknapper) kopen of in iets betere staat een niet belasting vrije !

@DW70. Ja zover ik weet zit er geen echt alarm in zoals ik hierboven al vermeld ik zal een kijken naar het nummer op het knopje en even naar de kenteken plaat kijken hahaha :P
De stoel heb ik gister inderdaad naar gekeken op sloop maar teleurstellend :( Zit te denken aan een paar goede kwaliteit hoesjes ofzo wil nu nog niet heel erg veel geld in de auto steken heb ook nog 2 andere die aandacht nodig hebben he dus de stoel staat niet heel erg hoog op de prioriteiten lijst ben ik bang :$
Ik vind de kleur zo wel mooi eigenlijk ! En verlagen staat bij mij op de ga ik nooit doen lijst :P
Kijk over de motor ben ik het wel aardig met je eens lekker veel Pk`s erin haha

Ik heb trouwens op wikipedia gezien dat het differentieel wat er nu onder zit al het meeste koppel geeft van alle E30 diffs dus ik houd dat voor nu even lekker origineel nu nog een goede zien te vinden !!!!
En de oude eraf slopen ik kwam nog twee extra schroeven tegen waar die mee vast zit huil huil :( En die gaan dus echt niet zomaar los :P

Maargoed het is een hobby he :D

Corpse

Bericht door Corpse » 04 jul 2012, 18:30

Het mysterie van het knopje is ontrafelt, had de vraag gesteld op het E30fansite forum. De antwoorden gingen van liftdeuren sluiten tot actieve cruisecontrol :P

dat is een schakelaar uit een E23 waarmee je de verwarmingskleppen kan bedienen, deze is voor de middelste roosters ;-)

dus GEEN e30 knopje :-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Corpse op 04 jul 2012, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

dw70

Bericht door dw70 » 04 jul 2012, 18:38

liftdeuren in een e30. Dat is pas cool. :P
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

martin318

Bericht door martin318 » 06 jul 2012, 19:13

Ja waar kun je die bestellen ?????
Nog even een vraagje ik was opzoek naar de reden waarom mijn dashboard verlichting dimmen niet meer werkt.
En nu vond ik een oranje kastje onder het dashboard waar ik niet van weet waar die van is ??? De 318 heeft er geen dus bij deze even wat foto`s in de hoop dat jullie mij nogmaals kunnen helpen :)

Gr,
Martin.
Foto 1.jpg
Foto 2.jpg

dw70

Bericht door dw70 » 06 jul 2012, 20:01

dat lijkt op een VDO/autronix CA14R autoalarm-startonderbreker.

martin318

Bericht door martin318 » 06 jul 2012, 21:55

Hoe kan ik checken of er echt alarm opzit dan ?? Inbreken in mn eigen auto lijkt me niet zon goed plan en ik heb nog geen ervaring met alarm installaties ! Er zit trouwens wel een centrale deur vergrendeling op met een afstand bediening weet niet of dat nog van belang is ?
En een heleboel kabels onder het dashboard lijken doorgeknipt en opnieuw aan elkaar gemaakt via een stekker naar dit rare kastje.
Daarom doet de dimmer van het dashboard het waarschijnlijk niet meer verkeerd aangesloten denk ik !

martin318

Bericht door martin318 » 17 jul 2012, 18:09

Hoi allemaal.

Bij deze even een updatje ! Het nieuwe diff zit er ondertussen onder en hij werkt super ;)
Het is een 3.64 diff geworden en hij loopt nu echt heerlijk laagtoerig op relatief hoge snelheden dus dat word lekker goedkoop cruisen. En hij is er ook niet langzamer op geworden hij trekt nog perfect door zou bijna zeggen dat dat oranje kastje chip tuning is ofzo hij is in ieder geval nog sneller dan de type 1 die ik heb 8)

De dimmer van het dashboard is niet het enigste wat er niet klopt met de bedrading trouwens !
Ik heb de radio aangesloten op de bedrading die er nog inzat maar als ik de lampen van de auto aandoe gaat de radio uit en alle kabels van de radio zaten overal in elkaar getwist en met plakband dus ik heb alles maar GOED aan elkaar gemaakt alleen nu nog een goede stroombron vinden voor de radio want dit is waardeloos natuurlijk zit zelf al aan het klokje te denken wat naast de radio zit.

Nu wil ik nog een van de koplamp units vervangen ik had 2 nieuwe gekocht maar eentje is niet erg goed dus ga maar beroep doen op mijn garantie. En dan nog even opzoek naar een nieuwe einddemper want de sportuitlaat gaat toch wel erg snel vervelen behalve bij het optrekken dan haha :P

En dan maar zien wat de toekomst plannen worden :)

Mvgr,
Martin

martin318

Bericht door martin318 » 20 jul 2012, 18:55

Nou weer iets meegemaakt haha.
Ik was even bezig om wat carburateur/injector reiniger in de luchtbuis te spuiten met draaiende motor om het tikken een beetje weg te krijgen wat de motor soms doet.
Dus de spuitbus was leeg (had hem al vaker gebruikt voor de andere auto`s) en ik geef nog een beetje gas om de motor het spul goed op te laten zuigen en ik kijk eens wat rond zie ik opeens vloeistof uit een buisje (spuiten) !
Dus gelijk maar even wat op mn vinger gedaan om te ruiken/kijken wat het was en toen bleek dus dat de benzine leiding lek is !!!!!!!!!!
De motor gelijk gestopt natuurlijk maar toch wel even geschrokken ! Want ik heb er gister gewoon mee gereden en ik vond hem al een beetje stinken dus heb echt geluk gehad dat ik niet een gevalletje barbecue heb gehad :(
Dus nu maar eerst de benzine leiding vervangen morgen eens uitzoeken hoe goed ik daarbij kan !

Martin.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Showroom”