BMW F10 523 2010

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
OEB
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 feb 2018, 21:30

BMW F10 523 2010

Bericht door OEB » 05 mar 2018, 08:47

Bij deze dan ook maar een 'showroom' aanmaken... Wellicht is het dan makkelijk om wat vragen te stellen in dit topic, om niet overal verschillende topics te openen.

Heb sinds een week of 4 deze zwarte 523 uit 2010 met 204 pk en 95.000 km gelopen. Het is een executive. Behalve een elektrische trekhaak en active cruisecontrol is deze auto best basic.

Inmiddels heb ik de auto laten verlagen met een Eibach Pro kit, dus 3 cm rondom. Omdat ik het 'lelijk' vond dat de auto zo achterover stond (speling wielkasten voor groter dan achter, net of je auto altijd zwaar beladen is) heb ik er voor ook andere veerschotels onder laten zetten, zodat hij voor nog 1 cm verder zakte.
Ik vind het al veeeeel mooier staan, maar ben er nog niet over uit of ik voor de veerschotels er weer uit laat halen, of achter ook veerschotels zet.
Al met al rijdt de auto veeeel beter met die nieuwe veren, veel sportiever en heb absoluut niet het gevoel dat er ook maar iets van comfort ingeleverd is (hoever ik dat kan beoordelen, heb naar 2 weken met originele veren gereden).
Enige wat jammer is, is dat na het uitlijnen het stuur wat scheef staat (vreselijk irritant) dus daar moet ik nog even mee terug.

Verder heb ik er een RDX front spoiler lip onder gezet. Reden is dat ik de originele bumper heel saai vind. Ook vind ik jammer van de originele bumper dat hij naar binnen toe omhoog loopt zeg maar. Net of daar een gat zit.
Helaas ben ik niet geheel tevreden over die spoiler lip, dus die ga ik binnenkort aanpassen. Ik vind namelijke dat die zijflapjes een beetje af doen. Het ziet er iets te goedkoop uit. Het middelste gedeelte staat weer super gaaf! Die wil ik behouden.
Zodra het eens een beetje lekker weer wil worden, dan ga ik een beetje knutselen. Dan haal ik die zijflappen er af (is demontabel) en probeer ik het middelste gedeelte korter te zagen dat hij 'in' de bumper valt. Dan kan hij ook wat omhoog. Dus een beetje zagen, plamuren en opnieuw laten spuiten...
Zal vast beter smoelen en wat prettiger rijden, want die spoilerlip staat best ver naar beneden en dat in combinatie met die verlaging... Pak al regelmatig een drempel mee haha.

Ook immitatie M-sideskirts gekocht. Dat maakt de auto zo veel mooier. Helaas waren ze een mm of 4 te kort. Heb het bedrijf gemaild (Pro Car Tuning) en kreeg echt belachelijke antwoorden... Eerste antwoord was dat het bij origineel ook zo is, bij het 2e antwoord dat ik ze maar wat naar voor moest smokkelen (maar dan klopt het achter niet meer) en dat het immitatie is, altijd andere pasvorm heeft, dat het mijn keuze was om voor immitatie te kiezen dus mijn probleem. Waardeloze zaak. Ik ga dus andere kopen, deze rommel gaat er af (hoewel dat als je 2 meter van de auto staat, je het eigenlijk al niet meer ziet). Al met al weggegooid geld (150 voor de skirts en 200 om te spuiten).

Tot slot de nieren vervangen voor glanzende zwarte nieren.

Natuurlijk nog een 'to do list':
- Vering wss nog aanpassen als hierboven geschreven (of veerschotel voor er uit, of achter een andere).
- Ramen voorportieren maximaal laten tinten (50%?).
- Het eea coderen. Vooral die sportdisplay met Nm en Pk's lijken me gaaf. Coderen heeft geen haast en mss koop ik zelf wel zo'n Carly.
- Speakers upgraden
- In de armsteun heb ik alleen AUX in, geen USB. Wil graag die combi van AUX en USB. Is plug and play?
- Navigatie vervangen voor groot scherm. Iemand ervaring met die Android schermen? Die zijn redelijk betaalbaar.
- Ambiant light installeren. Al zijn het alleen maar die strips onder het aluminium (weet iemand hoe ik 12V in het portier kan pakken??).
- Chippen. Tja, wel of niet... Motor (N53) schijnt hetzelfde te zijn als de 528 met 265 pk? Internet is tegenstrijdig: je leest dat ze exact hetzelfde zijn, alleen electronisch begrensd en je leest dat inlaatspruitstuk anders is... Dus of het nou wel of niet kan?
- Tot slot -als deze banden op zijn- wss een andere set velgen, 19'' of 20''.

Bij mij heeft eigenlijk alles altijd om motoren gedraaid (eerst straat, toen straat en circuit en op het laatst alleen circuit) en gaf eigenlijk geen z*k om auto's. Hiervoor reed ik ook in een Golf 5. Geen auto om je voor te schamen natuurlijk, maar ook niets bijzonders. Maar wat ik wilde zeggen, ik gaf dus niets om auto's, alles voor de motoren. Sinds mijn dochtertje geboren was (inmddels als 2,5) kwam het niet meer van circuit racen en een grotere auto werd een must. Man man wat ben ik blij met deze wagen. Ik geniet van elke kilometer, krijg er hetzelfde blije gevoel van wat ik op de motor had! Echt een genot om in die 3.0 ltr 6 cilinder met fantastische automaat te rijden!

Tot slot wat plaatjes van afgelopen weekend in de sneeuw
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
RoelHG
Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jan 2015, 11:34

Re: BMW F10 523 2010

Bericht door RoelHG » 05 mar 2018, 08:53

Prachtige bak en wat ligt hij lekker laag haha!! :duimen:

Gebruikersavatar
OEB
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 feb 2018, 21:30

Re: BMW F10 523 2010

Bericht door OEB » 05 mar 2018, 08:58

Bedankt Roel! Het lijkt nu of hij heel laag staat door de sneeuw. Zo extreem is het niet hoor.

Wat vraag jij trouwens voor je velgen ;)

Gebruikersavatar
RoelHG
Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jan 2015, 11:34

Re: BMW F10 523 2010

Bericht door RoelHG » 05 mar 2018, 09:42

Ik kijk meer naar de bovenkant van je band en je wielkas dus vind hem heel netjes :duim:

Dat is een goeie! Moet even kijken want er zitten zgan bandjes onder en het nieuwe setje kost me aardig wat euro's haha! Maar ik denk dat de prijs rond de €1750 gaat liggen. De Velgen zijn namelijk pas 1.5 maand oud :leip:

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: BMW F10 523 2010

Bericht door Quadrantz » 05 mar 2018, 09:53

Mooie F10 hoor! Zo op de foto's lijkt de frontlip en sideskirts erg netjes, ziet er strak uit :duim:

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: BMW F10 523 2010

Bericht door Bart70 » 08 mar 2018, 13:05

Mooie bak !

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”