F11 535i xdrive mediterranblau

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 08 feb 2023, 09:35

Flerflep schreef: 08 feb 2023, 08:55 Wellicht ben je hier al eens op gewezen, maar je kunt vaak een schade overzicht krijgen van leasemaatschappijen. Ik werk zelf bij een grote leasemaatschappij en wij maken ook geen gebruik van Roy-data (kost een hoop geld en is administratief veel werk voor leasemaatschapijen) wij verstrekken wel schadeoverzichten aan klanten als ze na lease overgaan op koop. Met zo'n overzicht kun je vaak alsnog schadevrije jaren bedingen!

Kan de moeite waard zijn!
Hè leuk om weer wat van je te horen. Goede tip, dit wist ik nog niet eerlijk gezegd! Welke leasemij werk je? Ik heb altijd Alphabet gehad, echt énorm tevreden erover. Ik ga het bij hen even opvragen. Het irritante is dat ik elk jaar wel een kleine parkeerschade had die 9 van de 10x is opgelopen in geparkeerde staat in Amsterdam (de hel op aarde voor je auto) en ik die altijd wel gelijk liet repareren. Uiteraard nooit een briefje met sorry, duds die kan je niet verhalen en heeft direct impact op eigen risico gehad. 1x trouwens wel serieuze schade omdat er iemand achterop was geklapt, maar die was sowieso logischerwijs niet op mijn eigen risico.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 08 feb 2023, 15:55

UPDATE - Trilling in stuur + carrosserie opgelost
Auto dagje kwijt geweest voor richten van velgen en opnieuw balanceren. Als dag en nacht, wát een verschil. Alsof je op glad ijs rijdt zo strak, hobbels in de weg worden ook gevoelsmatig weer veel fijner weg gefilterd door het onderstel. Echt héél erg blij, stiekem was de irritatie best wel groot tijdens het rijden. Hopelijk nu even klaar met de bandjes, alles bij elkaar opgeteld (sensoren, balanceren, velgen richten) weer goede €600 aan onvoorziene kosten :). M'n volgende hobby wordt maar gewoon dammen denk ik. Stuk goedkoper ;).
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 21 feb 2023, 22:13

Saaie update
Geen spannende dingen gebeurd, anders dan dat ik even stiekem de topsnelheid heb getest. :D Heerlijk hoe rap die door blijft pakken. Merk wel dat ik de sportstand wel heel fijn vind rijden qua koppel; mis in comfort stand toch beetje de snelheid van het terugschakelen.

Verder vraag richting mede forummers. Ik ben zo iemand die nu al helemaal kan opleven voor de rit in de zomervakantie dus ook hotels etc. aan het uitzoeken. Toen bedacht ik me opeens; volgens mij heb ik helemaal geen ANWB wegenwacht :gek:. BMW biedt ook pechhulp onderweg voor een aardig zacht prijsje; €89 incl. BMW privileges (zoals bijv. overnachting/vervangend vervoer en repatriëring indien nodig). Onze grote gele vrienden van de ANWB rekenen minimaal €140 hiervoor... Iemand ervaring met BMW pechhulp?

Het wordt nog interessanter als je ook het onderhoud doet bij BMW, dan is dit nog maar €35. Komt vraag twee.. Ik zit er sterk over te denken om onderhoud toch bij BMW dealer onder te brengen. Aanbieding van €950 voor 3 jaar onderhoud met mijn auto. Dit is natuurlijk zeer prettig prijsje.

Enige is wel dat ik die oliebeurten op 10-15k km wilt houden, niet op het BMW interval zelf (30k), dus tussendoor wellicht zelf olie vervangen.. Not sure of ik dit nou allemaal zie zitten. Wat denken jullie? De BMW specialist of de €950 deal pakken.. keuzes keuzes. Ik heb gelukkig nog even, onderhoud wil ik in mei laten doen :).
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door Thijs_F11 » 22 feb 2023, 13:44

ik zie op Daparto.de dat 5liter olie (Liqui Moly) en een filter (Mannesmann) samen nog geen €55 kosten. Geen idee of je zelf de mogelijkheid hebt om de auto op een brug te zetten, want dat ik wel handig met een oliewissel. Maar een universele garage zal er ook de wereld niet voor vragen.

Ik vraag me af, wat je precies krijgt bij de dealer voor die €950, ik schat zo in dat je bij een BMW expert voor hetzelfde tarief wellicht meer waar voor je geld krijgt.

Ik heb bij Univé een all-risk verzekering met Europese pechhulp, ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken, maar de verzekering is sowieso erg gunstig qua tarief (ik heb wel veel schadevrije jaren en een goedkope model dan jij) maar wie weet is het de moeite om ze eens een offerte te laten maken
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 22 feb 2023, 14:57

Ha Thijs! Even in blokken antwoorden hoor haha
Thijs_F11 schreef: 22 feb 2023, 13:44 ik zie op Daparto.de dat 5liter olie (Liqui Moly) en een filter (Mannesmann) samen nog geen €55 kosten. Geen idee of je zelf de mogelijkheid hebt om de auto op een brug te zetten, want dat ik wel handig met een oliewissel. Maar een universele garage zal er ook de wereld niet voor vragen.
Klopt! Een van mijn beste maatjes huurt nog wel eens een brug en hij is zelf chef werkplaats dus het is zeker een optie hoor. Doe jij het ook zelf? Simpele vraag; hoe zorg je er vervolgens voor dat je de het olie vervangen netjes in het BMW onderhoudssysteem krijgt verwerkt? Het is natuurlijk wel prettig dat ik dit er netjes in heb staan.
Thijs_F11 schreef: 22 feb 2023, 13:44 Ik vraag me af, wat je precies krijgt bij de dealer voor die €950, ik schat zo in dat je bij een BMW expert voor hetzelfde tarief wellicht meer waar voor je geld krijgt.
Precies dat dus. Dat is de hele reden waarom ik überhaupt voorkeur heb voor BMW specialist, maar ik was getriggerd door het relatief lage bedrag voor 3 jaar onderhoud (kleine beurt toch al snel €200-250, grote beurt €400-500). Mijn beeld is dat je bij BMW toch teveel betaalt voor de glazen pui en de jonge gasten die stage lopen bij de werkplaats, maar dat is wellicht ietwat zwart wit ;).
Thijs_F11 schreef: 22 feb 2023, 13:44 Ik heb bij Univé een all-risk verzekering met Europese pechhulp, ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken, maar de verzekering is sowieso erg gunstig qua tarief (ik heb wel veel schadevrije jaren en een goedkope model dan jij) maar wie weet is het de moeite om ze eens een offerte te laten maken
Ja die vlieger gaat gewoon bij mij niet op. Ik heb echt een risico profiel van heb ik jou daar met 30 jaar, geen schadevrije jaren en een auto met een catalogus waarde van €101k :(. Opzich ben ik content met het bedrag hoor bij ASR en ik zit voor mijn andere verzekeringen ook daar dus prima zo, maar wel prettig als die schadevrije jaren straks gaan tellen.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

ptrkp
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 apr 2020, 09:30

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door ptrkp » 22 feb 2023, 17:26

DeDude schreef: 22 feb 2023, 14:57maar ik was getriggerd door het relatief lage bedrag voor 3 jaar onderhoud (kleine beurt toch al snel €200-250, grote beurt €400-500)
Wat is het verschil in een kleine en grote beurt, wat naar mijn idee gewoon bullshit is. Kleine beurt zonder ruitensproeier vloeistof en een grote met? Ik ben benieuwd!

Het is om de maximaal 10.000Km een oliewissel, om de 2 jaar remvloeistof en bougies (benzine versie, en bij veel kilometers eerder), veel verder kom ik niet. Bij een diesel zal er nog een brandstoffilter bijkomen.

Ik ben iets van nog geen €100 kwijt aan 10 liter Liqui Moly, Ceratec en een olie filter (overgebleven olie is voor de volgende olie wissel, iets van 6 maanden later).
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 22 feb 2023, 17:59

Ja geen idee haha. Ik ben jarenlang gewend geweest dat ik m’n sleutels inleverde en de factuur in de lease portal zag :’).

Inspectie I en II heet het bij BMW dacht ik?
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Gebruikersavatar
B-Buster
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2020, 19:38

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door B-Buster » 22 feb 2023, 23:37

Ik ken die pakketten niet precies, maar wat je vaak ziet is dat ze die inrichten op de onderhoudsintervallen die BMW voorschrijft en die de eerste eigenaar, leasemaatschappij en (private)leaserijder goed uitkomen. Die wisselen binnen 4-6 jaar weer naar een jonger of nieuw exemplaar dus de uiteindelijke levensduur is minder relevant.

Wat er vaak niet bij verteld wordt is wat ze als levensduur van zo'n auto zien. Bij veel merken stopt dat al gauw bij 8-10 jaar of 200.000km. De liefhebbers die hier zitten en zich vaak juist wat meer willen inzetten voor de toekomstbestendigheid van de techniek heeft niet veel aan zo'n schema. Daarmee behaald de motor niet op de juiste manier de hogere leeftijd / kilometerstand. Dingen als walnut blasten zit vast niet opgenomen in hun schema.

Inderdaad max de 10k aanhouden. Zelf gaat hier de N55 elke 7.500 naar binnen voor verse olie. Makkelijk omdat ik dat zelf kan, het kost inderdaad nog geen 100 euro aan materiaal en eens in de 2 jaar wat meer voor filters, remvloeistof, koelvloeistof en bougies. Als je dat bij een dealer of specialist laat doen ben je veel meer kwijt, heb je connecties waardoor dat eenvoudig zelf te doen is dan zou ik apart een ANWB abo regelen en de pechhulp van BMW laten zitten. Sowieso zou ik voor diverse klusjes liever een specialist dan een dealer eraan laten werken. Dan weet je zeker dat iemand met ervaring actief wordt ipv de stagiair die de iets oudere modellen mooi kan doen.

Ondanks de 2 jaar en 25.000km ervoor zelf korte oliewissels gedaan te hebben waren bij mij de lagerschalen er net op tijd uit op 136.000km, daarvoor was de auto volgens BMW voorschrift onderhouden met 20-30k intervallen.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 23 feb 2023, 07:23

Morning ! Thanks voor je uitgebreide en fijne feedback. Dit is precies wat ik zocht :)! Mijn auto heeft altijd aantoonbaar om de 10,000 km nieuwe olie gehad met uitzondering van de eerste 60,000 km omdat toen nog het BMW interval werd aangehouden en ben dat ook van plan te blijven doen. Om de 7,500 zou voor mij ook prima zijn want ik rij ~16,000 km per jaar dus dat ik 2x in een jaar olie moet verversen is sowieso al het geval (long run extra kosten vallen toch wel mee).

Ben wel overtuigd dat ik dit gewoon zelf moet doen met die maat van me. In Rotterdam zit Rodac, club waar je voor €75 per jaar lidmaatschap hele jaar door kan sleutelen.

Resteert nog de vraag: hoe zet je vervolgens die olie interval in je auto, moet je dat erin coderen?
B-Buster schreef: 22 feb 2023, 23:37 Ik ken die pakketten niet precies, maar wat je vaak ziet is dat ze die inrichten op de onderhoudsintervallen die BMW voorschrijft en die de eerste eigenaar, leasemaatschappij en (private)leaserijder goed uitkomen. Die wisselen binnen 4-6 jaar weer naar een jonger of nieuw exemplaar dus de uiteindelijke levensduur is minder relevant.

Wat er vaak niet bij verteld wordt is wat ze als levensduur van zo'n auto zien. Bij veel merken stopt dat al gauw bij 8-10 jaar of 200.000km. De liefhebbers die hier zitten en zich vaak juist wat meer willen inzetten voor de toekomstbestendigheid van de techniek heeft niet veel aan zo'n schema. Daarmee behaald de motor niet op de juiste manier de hogere leeftijd / kilometerstand. Dingen als walnut blasten zit vast niet opgenomen in hun schema.

Inderdaad max de 10k aanhouden. Zelf gaat hier de N55 elke 7.500 naar binnen voor verse olie. Makkelijk omdat ik dat zelf kan, het kost inderdaad nog geen 100 euro aan materiaal en eens in de 2 jaar wat meer voor filters, remvloeistof, koelvloeistof en bougies. Als je dat bij een dealer of specialist laat doen ben je veel meer kwijt, heb je connecties waardoor dat eenvoudig zelf te doen is dan zou ik apart een ANWB abo regelen en de pechhulp van BMW laten zitten. Sowieso zou ik voor diverse klusjes liever een specialist dan een dealer eraan laten werken. Dan weet je zeker dat iemand met ervaring actief wordt ipv de stagiair die de iets oudere modellen mooi kan doen.

Ondanks de 2 jaar en 25.000km ervoor zelf korte oliewissels gedaan te hebben waren bij mij de lagerschalen er net op tijd uit op 136.000km, daarvoor was de auto volgens BMW voorschrift onderhouden met 20-30k intervallen.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

ptrkp
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 apr 2020, 09:30

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door ptrkp » 23 feb 2023, 13:18

DeDude schreef: 23 feb 2023, 07:23Resteert nog de vraag: hoe zet je vervolgens die olie interval in je auto, moet je dat erin coderen?
Dat kan via de tellerunit of met ISTA, mogelijk ook met een andere goede scantool
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door ehombie » 23 feb 2023, 16:32

Gewoon factuurtjes netjes bijhouden van je aankopen (olie/filter) met datum en km stand. Zegt mij meer dan een computer invoer....

Ben ooit een link/programma'tje op dit forum (of het andere bmw forum waar je ook actief bent) tegengekomen waarbij je e.a. erin kunt zetten.. :whistle: ...
Maar iemand zei in dat topic...als iemand van bmw/dealer er in gaat, dan is de kans dat die alles ?automatisch? verwijderd....maar dat is van horen zeggen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

m.h.
Berichten: 885
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door m.h. » 23 feb 2023, 17:55

[/quote]
Dat kan via de tellerunit of met ISTA, mogelijk ook met een andere goede scantool
[/quote]

Valt tegen, ik heb de Autel mk908p (beste toestel van Autel) maar hier lukt het niet mee.
Ondanks dat Autel toch zéér compatibel is met BMW

DeDude
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2021, 18:34

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door DeDude » 23 feb 2023, 18:09

Thanks mannen. Opzich hoeft het niet allemaal erin hoor als het teveel moeite is. Wel belangrijk dat de officiële beurten wel erin komen en dat ik dan tussendoor zelf olie heb vervangen kan idd prima middels factuur en km stand.

Ik hou sowieso km stand icm onderhoud, brandstof verbruik etc minutieus bij dus daar maak ik me geen zorgen om :)
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door Thijs_F11 » 23 feb 2023, 18:32

ik doe zelf al het kleine onderhoud en vul gewoon lekker zélf het onderhoudsboekje in ;-)
die stempel denk ik er dan wel bij....alhoewel ik me nu bedenk dat ik daar natuurlijk gewoon een mooie glimgarage sticker voor kan gebruiken :) :) :)
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

ptrkp
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 apr 2020, 09:30

Re: F11 535i xdrive mediterranblau

Bericht door ptrkp » 24 feb 2023, 13:51

m.h. schreef: 23 feb 2023, 17:55 Valt tegen, ik heb de Autel mk908p (beste toestel van Autel) maar hier lukt het niet mee.
Ondanks dat Autel toch zéér compatibel is met BMW
Toe maar, niet verkeerd om z'n dure tool te hebben. Zou goed passen in een van mijn gereedschapskisten.
Dan zitten we aan ISTA vast.
DeDude schreef: 23 feb 2023, 18:09 Wel belangrijk dat de officiële beurten wel erin komen en dat ik dan tussendoor zelf olie heb vervangen kan idd prima middels factuur en km stand.
Welke belangrijke officiële beurten zijn dat dan, de enige die officieel beurt is de APK meer niet. Alle andere zijn sponsoring van de BMW dealer.
Als je al zelf tussendoor de olie doet, dan kan je net zo goed alle oliebeurten zelf doen, dat scheelt een hoop geld.
Zelf ben ik erg allergisch van "onderhoud" bij Dealers, buiten dat het erg wazig is (grote beurt/kleine beurt bullshit etc) wat ze doen en dan nog of ze het doen en of er gedaan is wat er op de factuur staat.
Dus zal ik zelf als dat mogelijk is alles zelf doen.

Als je geilt op dealer onderhouden intervallen, dan kan je er dus van uit gaan dat de motor aan overmatige slijtage is blootgesteld en het niet lang zal volhouden.
ehombie schreef: 23 feb 2023, 16:32Ben ooit een link/programma'tje op dit forum (of het andere bmw forum waar je ook actief bent) tegengekomen waarbij je e.a. erin kunt zetten.
Klopt, dat werkt prima, doe ik zelf ook. Ik zet alle werkzaamheden die aan de BMW gedaan zijn erin als dat past qua menu omschrijvingen.
En het staat erg leuk die update geschiedenis in je iDrive menu.
Maar iemand zei in dat topic...als iemand van bmw/dealer er in gaat, dan is de kans dat die alles ?automatisch? verwijderd....maar dat is van horen zeggen.
Klopt ook maar de kans dat de BMW dealer dat aanpast is gering, hebben ze bij in ieder geval nooit gedaan.
Maar als je een file hebt waar alles in staat dan kan je dat na die update van BMW weer goed zetten.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”