Luchtvering zakt soms in F11

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie

Re: Luchtvering zakt soms in F11

Berichtdoor 0240613 » 11 jan 2018, 18:41

Heb je de een Bmw uitlees laptop tot je beschikking? Hier kan je nl ook modules mee triggeren
0240613

Berichtdoor Mickey226 » 11 jan 2018, 21:21

Bedankt al weer voor de reacties.
De aansluiting op de balg klinkt me aannemelijk. Ik wil de koppeling eigenlijk niet losmaken. Maar anders kom ik er toch niet uit. Alleen als ik hem echt losmaak is de knelkoppeling wel kapot. Kan natuurlijk wel proberen uit te vinden of daar een lek is.
Ik heb een Delphi tool. Daar kun je best veel mee. Die data is prima. En die kan ik gebruiken om de balgen weer te inflaten.
Mickey226

Berichtdoor Mickey226 » 13 jan 2018, 14:12

Vandaag maar weer eens onder de auto gekropen.

Met de diagnosetool alle lucht uit de balgen gehaald. (rechts op een blok, links op de krik)
Toen kon ik de balg weer makkelijk loshalen. Leek niets gek.
Met lekzoekspray op zoek naar lekkage, maar niet echt te zien, ook niet bij opgeblazen balg.

Maar de rode leiding zat eigenlijk los in de koppeling. Ik kon hem bijna er helemaal uithalen.
Een paar keer goed aangeduwd en weer proberen los te trekken. Het lijkt erop dat de knelkoppeling niet goed heeft gepakt.
Hopelijk zit ie nu wel goed.
Alles weer terug gemonteerd en afwachten.

Groetjes,
Mickey226
Mickey226

Berichtdoor Mickey226 » 28 jan 2018, 10:29

Nu twee weken later staat de auto nog steeds netjes vlak.
Dus ik denk probleem opgelost. :)

Groetjes,
Mickey226
Mickey226

Berichtdoor hj2 » 30 jan 2018, 00:04

Toch lijkt het dat de slang niet diep genoeg in de koppeling zit als ik het zo terug lees.
Als je de slang in de koppeling steekt voel je eerst wat weerstand (de O-ring), maar je moet verder drukken zodat de slang in de messing ferule drukt. Die snijdt in de slang om hem op z'n plek te houden, de O ring zorgt voor de afdichting.
Zorgen dus dat de slang door de ferule is is noodzakelijk, en dat geeft wat meer weerstand dan de eerste O-ring weerstand... My 2 cents.
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
hj2

Berichtdoor Patchmeback » 18 jun 2018, 14:14

Sinds 1,5 maand rijd ik in een 520D touring uit 2011. Een paar weken geleden stond hij ineens doorgezakt (links) op de parkeerplaats. Stukje rijden en hij kwam gewoon omhoog. Paar dagen later weer laag (rechts). Accu losgekoppeld. Hij kwam weer netjes omhoog. Vervolgens een aantal weken niets aan de hand. Bleef mooi gelijk staan.

Tot 2 weken geleden de auto weer een keer laag stond (linkerkant). Ik stond wel op een scheef grasveld. Ik weet niet de hoogteregeling dat ook compenseert -_-
Starten, omhoog komen, weer niets aan de hand. Afgelopen weekend stond hij weer laag beiden kanten. Het leek wel of de compressor bleef lopen (magneetkleppen?). Zekering eruit. Stukje gereden en weer omhoog. Vanochtend stond hij weer plat aan beide kanten.

De monteur die de luchtbalgen gecontroleerd had bij de vorige eigenaar (vlak voor aankoop) gesproken en die vertelde mij dat de balgen er uitzagen alsof ze al eens vervangen waren en niet zouden lekken.

veel berichten op dit forum gelezen en ik vermoed dat het Kleppenblok de boosdoener is. Maar dat is een gok op basis van mijn ervaring. Wat vermoeden jullie dat de issue is?
Patchmeback

Berichtdoor RvdH-BMW » 18 jun 2018, 14:37

Als de luchtbalgen echt niet lek zijn (dat is soms lastig om te constateren) moet het wel aan het ventielblok liggen. Immers hij zakt vaak aan de ene of andere kan in. Aan de compressor of EHC module kan het dan niet liggen want anders zou hij altijd aan beide kanten inzakken.
Je kunt een dergelijk blok redelijk goedkoop aanschaffen bij Aerosus.

Gr,
René
RvdH-BMW

Vorige

Keer terug naar BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek